חשיבות ויטמין D בזמן הריון

חשיבות ויטמין D בזמן הריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חשיבות ויטמין D בזמן הריון

חשיבות ויטמין D בזמן הריוןלמה חשוב לצרוך ויטמין D בזמן הריון? מהי הכמות היומית המומלצת? מה הקשר בין ויטמין D למניעת מחלות? אילו השפעות יש לוויטמין D על נשים הרות ומניקות? הכול במאמר הבא.

ויטמין D נודע באפקטיביות שלו כממיס שומנים שמשפר ספיגה של סידן ומסייע לגוף בייצור ושמירה על עצמות חזקות. צריכת ויטמין D חשובה לילדים ולמבוגרים כאחד.

ניתן לצרוך ויטמין D באופן טבעי דרך תזונה טבעית חלמון ביצים, חלב, דגני בוקר, מרגרינה, מיץ תפוזים טבעי, שמן דגים.

גם חשיפה מבוקרת לשמש – 15 דקות כל יום (ללא קרם הגנה) – תספק לגוף את הכמות הדרושה לו של ויטמין D. מחסור בצריכת ויטמין D עלול לגרום לריכוך העצמות עד כדי שבירתן.

אנשים רבים לא מייחסים חשיבות רבה לכמות ויטמין D שהם צורכים ביום, אולי משום שאינם מודעים להשפעה המכרעת שיש לוויטמין D על הגוף.

ויטמין D – צריכה יומית מומלצת

הצריכה היומית המומלצת של ויטמין D לילדים ולמבוגרים עד גיל 50 היא 800 יחידות. לגילאי 51-70 דרושות 1000 יחידות ומעל גיל 71 נדרשות 1200 יחידות ליום. באשר לנשים בהריון ונשים מניקות איגוד הרפואה העולמי ממליץ על צריכה יומית של 2,000 יחידות ויטמין D.

צריך ויטמין D שאת בהריון!

חשיבות צריכת ויטמין D בזמן הריון היא גבוהה. כאמור, צריכה יומית של ויטמין D חשובה לבריאותם של תינוקות, ילדים ומבוגרים, אולם לוויטמין D חשיבות מכרעת כשמדובר בנשים הרות ומניקות.

מחקרים מראים כי מחסור בצריכת ויטמין D על ידי נשים הרות יכול להשפיע לרעה על התינוק ולהגדיל את הסיכון לדחיסות נמוכה של עצמות בתקופת הילדות. המחקרים הראו כי רמות נמוכות של ויטמין D בחלב האם נובעות ממחסור בוויטמין שצרכה האם.

הצריכה היומית המומלצת עבור נשים בזמן הנקה גבוהה במיוחד ולכן מומלץ להן לקחת תוספי מזון טבעיים המכילים ויטמין D, על מנת להגדיל את רמות הוויטמין בגופן וכמו כן להעשיר את חלב האם בוויטמין D עבור התינוק.

תפקידו של ויטמין D הוא הרבה מעבר לעצמות בריאות. כמעט כל התאים בגוף מכילים קולטן לויטמין D. רמות נמוכות של ויטמין D בגופה של האם קשורות ישירות לסיכון של הילד לחלות במחלות שונות כגון: אסתמה, סוכרת סוג 1 ואף סכיזופרניה. מחקרים אחרים טוענים כי הויטמין יכול לספק הגנה מסוימת למבוגרים בפני מחלות כגון טרשת נפוצה ומספר סוגים של סרטן.

ויטמין D  – השפעות בזמן הריון

לצריכת ויטמין D בזמן הריון השפעות רבות על בריאות האישה והתינוק, ביניהן:

  • ויטמין D מסייע בספיגת הסידן ובניית העצם. חשיבותו של ויטמין D אצל נשים בהריון גבוהה כי יש לו השפעה על בניית השלד בעובר. הרמה של ויטמין D אצל אישה בהריון משפיעה על התפתחות עצמותיו של הילד לכל הפחות עד גיל 9.
  • ויטמין D מגן מפני סכרת הריון, בכך שמשפיע על תנגודת אינסולין. במחקר שנערך בהשתתפות 741 נשים בהריון נמצאה שכיחות גבוהה של מחסור קשה בוויטמין D אצל נשים עם סוכרת הריון ביחס לנשים ללא סכרת הריון.
  • צריכה מומלצת של ויטמין D לנשים בהריון מצמצמת את הסיכון למצב של רעלת הריון.
  • ויטמין D מקטין את הסיכון להתפתחות אסתמה אצל התינוק.
  •  ויטמין D מסייע להתפתחות המוח בעובר.
  • ויטמין D עוזר במניעת מחלות כלי הדם.

לסיכום, צריכת ויטמין D אצל נשים הרות חשובה לבריאותן ולהתפתחות תקינה של העובר ברחם ובטווח הארוך.

אין להקל ראש בצריכת ויטמין D גם בתקופה שלאחר ההיריון, בזכות השפעתו המגנה בפני מחלות כגון: סרטן השד ודלדול עצם – אוסטיאופורוזיס.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן