שתייה קבועה של משקאות דיאט והסיכון לשבץ

משקאות דיאט והסיכון לשבץ

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

משקאות דיאט והסיכון לשבץ

משקאות דיאט והסיכון לשבץמחקר אמריקאי שנמשך שבע שנים מצא כי מי שצרך משקאות דיאט מוגזים נמצא בסיכון של פי שלושה ללקות בשבץ או בדמנציה. על פי הנתונים עולה ככל שצריכת  משקאות אלה הייתה באופן תדיר יותר כך עלה שיעור בעיות בזיכרון וכן קטן נפחו של המוח.

למרות הממצאים יש להדגיש כי לא נמצא קשר מובהק או ישיר בין משקאות הדיאט לפגיעה המוחית.

נטול קלוריות אבל מסוכן

נשים ששותות באופן קבוע משקאות דיאט מוגזים נמצאות בסיכון גבוה יותר לסבול מנזק ופגיעה מוחית לעומת נשים שאינן שותות משקאות אלה. אך יש להדגיש כ מדובר במחקר של "סיבה ותוצאה" ולא נמצא קשר ישיר בין השניים. המחקר בוצע בידי חוקרים מבית הספר לרפואה באוניברסיטת בוסטון ופורסם בכתב עת אמריקאי פופולרי.

לדברי המומחים מדובר בעדות נוספת לכך שמשקאות הדיאט אינם חלופה בריאה למשקאות ממותקים אחרים ומומלץ להגביל את צריכתם. תוצאות המחקר מצטרפות למחקרים קודמים אשר העלו גם הם מסקנות כי משקאות הדייאט אינם טובים לבריאותנו ומי שצורך אותם באופן תדיר נמצא בסיכון.

המחקר כלל ארבעת אלפים נבדקים מגיל 45 ומעלה במשך שבע שנים בו נבדקו הרגלי השתייה שלהם ונאספו נתונים אישיים הכוללים גיל, מין וצריכת קלוריות ובהמשך נבדק מי מהם סבל משבץ או דמנציה.

ממצאי המחקר

תוצאות המחקר העלו כי צריכת משקאות דיאט באופן יומי העלתה את הסיכון לשבץ או דמנציה פי 3 וככל שתדירות הצריכה עלתה כך קטן נפח המוח – האיבר הקרוי היפוקמפוס האחראי על הזיכרון היה קטן יותר והנבדקים סבלו יותר מבעיות זיכרון.

המחקר לא עשה הבחנה בין מוצרי הדייאט השונים אך הם כללו את הממתיקים המלאכותיים הנפוצים כגון סכרין, סוכרלוז ועוד. החקר מחזק מחקרים קודמים ומצביע על הקשר שבין צריכת משקאות דייאט לשבץ ובנוסף זהו המחקר הראשון המעלה קשר בין משקאות אלה לסיכון ללקות באלצהיימר ודמנציה.

המחקר עורר עניין רב בעולם אולם נדרשים מחקרים נוספים על מנת לאשש את התוצאות וכי טרם נמצא מהו גורם הקשר שבין משקאות הדייאט לפגיעה מוחית. למרות זאת המומחים משוכנעים כי הנתונים מעוררים תהיות לגבי בטיחותם של משקאות הדייאט וכי הסיכון העולה מהמחקרים הוא משמעותי, על פי המחקר נתן לומר בביטחון כי משקה דייאט מוגז אינו הבחירה הטובה לבריאותנו.

שבץ ואלצהיימר – נתונים

בישראל אחד מכל חמישה קשישים סובל מדמנציה בצורה כזו או אחרת, כשבעים אלף איש סובלים מאלצהיימר והתחזית לעתיד מצביעה על עלייה במספרם ל-120 אלף בתוך 15 שנים. הנתונים והמגמה מושפעים מהעלייה בתוחלת החיים, ככל שאנשים חיים יותר שנים כך עולה שכיחותה של המחלה הפוגעת בכל שכבות האוכלוסייה ובשני המינים באופן שווה.

הנתונים לגבי מספר מקרי השבץ המוחי בארץ מראים כי מדי יום לוקים כ-40  איש בשבץ מוחי ו-15 אלף בשנה, נתון מדאיג נוסף מציג את העובדה כי רק 5% מהלוקים בשבץ מגיעים בזמן לבית החולים ועוברים את הטיפול מבלי לסבול מנזקים קבועים ופגיעה. כל השאר יסבלו מנכות למשך כל חייהם וחמישית מהם ימותו בתוך שנה.

עובדות אלה מתחברות לנתונים לפיהם שבעת שבץ מוחי בכל שנייה מתים תאים רבים במוח כך שחשיבות האבחון והטיפול בזמן הינה עצומה. שבץ מוחי הוא גורם המוות השלישי בעולם המערבי ועל פי הערכות בכל 35 דקות לוקה אדם בשבץ.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן