יוגה ורפואה איורוודית לכאבי סכיאטיקה

יוגה ואיורוודה לכאבי סכיאטיקה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

יוגה ואיורוודה לכאבי סכיאטיקה

יוגה ואיורוודה לכאבי סכיאטיקהסכיאטיקה היא בעיה נפוצה העשויה לפגוע בכשמונה אחוזים מכלל האוכלוסייה ובעיקר בנשים מעל לגיל 40. הסכיאטיקה היא פגיעה בעצב הארוך ביותר בגוף, העצב הסכיאטי, שמתחיל באזור המותניים, בגב התחתון וממשיך דרך הישבן, הירכיים ועד לכף הרגל.

זהו גירוי או לחץ ישיר על העצב, הבא לידי ביטוי בכאב לאורך כל הרגל , המתחיל באזור הישבן וממשיך לאזורים נוספים. מעבר לכך הוא יכול להיות מלווה בתופעות נוספות, כמו חולשה ברגל, נוקשות, קושי בהזזת הרגל וגם חוסר תחושה.

זוהי תופעה נפוצה מאד במהלך ההיריון וגם כזו העשויה להופיע בשל היצרות תעלת עמוד השדה, שחוקה של הדיסק, פריצת דיסק או בלט דיסק.

כיצד האיורוודה מתייחסת לסכיאטיקה

הסכיאטיקה מוזכרת בכתבים העתיקים של הרפואה האיוורוודית ונקראת "גרדהראסי". מדובר בחלה הקשורה לרוח (יחד עם עוד 79 מחלות), המורכבת מאוויר וממרחב ומאופיינת כיבשה, קרה, תנועתית וקלה. אותו רוח מקשר בין מערכות הגוף השונות, לרבות מערכת העצבים, ואף מנהלת אותן.

ההפרעות הקשורות ברוח יכולות להיות בשל רוח מוגברת או בשל חסימה כלשהי בזרימתה. רוב מוגברת היא סממן לשחיקה מנטלית, שחיקה פיזית, שינויים בחיים כמו גיל המעבר ועוד. חסימה ברוח מסמנת התגברות של מים ואדמה בגוף ותנועתה של הרוח בכיוון הלא נכון.

רפואה איורוודית: התמקדות בתסמינים

בכתבים העתיקים של האיורוודה ישנה גם התייחסות לסימפטומים של התופעה, הזהים לאלה המוכרים ברפואה המערבית: לחץ באזור המותן העובר דרך האגן לאורך הרגל. מכיוון שהאיורוודה מתייחסת אל הגוף בגישה הוליסטית, כלומר, גוף ונפש אחד הם.

יתכנו תסמינים נוספים, המעידים גם הם על חוסר איזון הרוח, כמו עצירויות, סחרחורות, יובש בעור ובריריות, קשיי ריכוז, חרדות, תשישות וחוסר שקט. הטיפול האיורוודי המוצע במקרים כאלה יהיה להשיב את האיזון לרוב על ידי טיפוח אותן איכויות המנוגדות לה. טיפולי מגע, הכוללים עיסויים באזור המותניים, גב תחתון, אזור האגן והרגליים יכולים לשחרר את החסימות, לשפר את טווח התנועה, לחמם את המקום ולהגמיש אותו.

יוגה וסכיאטיקה

אחת משיטות הטיפול המשלימות, המוצעות לנשים הסובלות מסכיאטיקה, היא יוגה. יוגה כוללת את התנועתיות  ההכרחית, ותרגילה מאפשרים הרפיה וחיזוק היציבות, הן מבחינה פיזית והן מבחינה מנטאלית.

סוג התרגילים וגם מידת האינטנסיביות נקבעים בהתאם לאופי הבעיה והתנועות מותאמות לכל חלק בגוף.הן מאפשרות את הנעת הגב והאגן, הארכת הגב, חיזוק השרירים המייצבים, חיזוק רצפת האגן וגם זוקפי הגב.

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן