כורכום, ויטמין D וקואנזים Q10 לפיברומיאלגיה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הסגולות הבריאותיות של תוסף תזונה כורכומיןנשים עם תסמיני פיברומיאלגיה מתקשות למצוא הקלה לכאבים. תרופות עשויות לסייע, אך לעתים רחוקות הן שולטות בכל התסמינים.

מספר מחקרים ראשוניים מצביעים על העובדה לפיה מספר צמחי מרפא ותוספי תזונה טבעיים מסייעים לטפל בתסמיני פיברומיאלגיה. אך מחקרים אחרים הניבו תוצאות פחות חיוביות. המעוניינים לנקוט בגישה טבעית לטיפול במחלה, צריכים ללמוד כמה שניתן על הטיפולים השונים.

צמחי המרפא ותוספי התזונה הטבעיים המתוארים במאמר זה מהווים רק חלק מהטיפולים החלופיים המשפיעים על פיברומיאלגיה.

הקלת התסמינים

כל אישה חווה תסמיני פיברומיאלגיה באופן שונה, אך כורכום, ויטמין D וקואנזים Q10 הם תוספי תזונה מוכחים ביתרונות הקלת התסמינים.

כורכום

משמש מימי קדם עם הרכיב הפעיל כורכומין, וידוע כבעל תכונות אנטי דלקתיות. זהו שיח המייצר תבלינים בגוון כתום המשמשים בתזונה כאבקת קארי.

במחקר שנערך בקרב 62 אנשים עם פיברומיאלגיה, המשתתפים לקחו ארבע טבליות של 42 מיליגרם תמצית כורכום מטוהרת במשך חודש וחצי. תסמיני הכאב, הסחרחורות, ההתכווצויות, תחושות הצריבה והעקצוצים בגפיים הופחתו באופן משמעותי.

בנוסף, חל שיפור ברמות העייפות. על מנת לוודא שתוספי כורכום נספגים היטב, יש לקחת אותם עם ארוחה הכוללת שומנים.

ויטמין D

בדיקת דם קובעת אם רמת ויטמין D בגוף נמוכה. ויטמין זה משמש לשיפור כוח השריר והפחתת דלקת בקרב אנשים עם מצבים בריאותיים שונים.

ויטמין D נקרא "ויטמין השמש", וחיוני ליצירת עצמות ושיניים חזקות. חשיפה לשמש מסייעת אף היא, ודגים שומניים, חלמונים, וחלב מועשר הם מקורות מזון טובים לוויטמין D.

מחקר שעקב אחר שלושים אנשים שאובחנו עם פיברומיאלגיה וקיבלו תוספי ויטמין D במשך עשרים שבועות, מצא שהם חוו הקלה משמעותית בכאב ושיפור התפקוד היומיומי, בהשוואה לקבוצת הביקורת. המינון השתנה בהתאם לחומרת התסמינים.

קו אנזים Q10

נוגד חמצון המשמש להמרת מזון לאנרגיה, שהוכח כמבטיח לטיפול בתסמיני פיברומיאלגיה. מחקר קטן שעקב אחר אנשים שלקחו שלוש מאות מיליגרם קואנזים Q10  ביום, במשך חודש וחצי, מצא שהמשתתפים חוו הקלה ניכרת בעייפות ובכאב.

מחקר נוסף מצא גם שיפור בתסמיני כאבי ראש בקרב נשים שנטלו שלוש מאות מיליגרם קואנזים Q10 מדי יום. בשר, דגים, עוף, שמן סויה, ושמן קנולה הם מקורות מזון טובים במיוחד לתוסף זה.

איך ניתן לדעת איזה צמח או תוסף טבעי מסייע לפיברומיאלגיה?

לפני נטילת כל צמח מרפא או תוסף לפיברומיאלגיה, יש להתייעץ עם הרופא או הרוקח לגבי תופעות הלוואי האפשריות או האינטראקציות. טיפולים צמחיים אינם מומלצים לנשים הרות, ילדים, קשישים, או הסובלים ממערכת חיסון חלשה.

בנוסף, מספר צמחי מרפא מכילים תכונות הרגעה או דילול גם, אשר עשויים להוות אינטראקציה מסוכנת עם משככי כאבים אנטי דלקתיים או תרופות כאב אחרות. תוספים אחרים עלולים לגרום לבעיות קיבה אם הם נלקחים במינונים גדולים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן