אבחון וטיפול באקנה

אבחון וטיפול באקנה בנשים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אבחון וטיפול באקנה בנשים

אבחון וטיפול באקנה בנשיםאקנה, פצעי בגרות, היא מחלת עור נפוצה ביותר בגיל ההתבגרות. המחלה מערבת את עור הפנים, החזה, הגב והכתפיים. למרות שהמחלה אינה גורמת לפגיעה בתפקוד היומיומי, יכולה להתלוות אליה פגיעה פסיכולוגית וחברתית קשה.

אבחון אקנה

אקנה עשויה להותיר צלקות קשות שיכולות להמשיך את הפגיעה החברתית גם לאחר שהמחלה עוברת. לכן חשוב לאבחן אקנה בזמן ולקבל טיפול יעיל להתמודדות עם הצלקות.

אבחנת המחלה והטיפול בה נעשים לרוב על ידי רופאי עור. המחלה מאובחנת על ידי מראה הנגעים וכן באמצעות התפשטות הנגעים בגוף. מאחר ויש תרופות ומחלות שונות שיכולות להחמיר את המחלה הרופא ירצה לשלול גורמים אלה.

טיפול באקנה

קיימים טיפולים רבים למחלה. הטיפולים השונים מכוונים כלפי הגורמים השונים של המחלה ומביאים לעליה בתדירות החלפת התאים בעור, ירידה בהפרשת החלב והרג החיידקים המעורבים במחלה.

משחות במרשם: רטינואידים או אנטיביוטיקה

אנטיביוטיקה נקבעת להריגת החיידק הגורם לאקנה. רטינואידים הם חומרים זהים לוויטמין A המגבירים את קצב תחלופת התאים בעור.

תרופות אלה יעילות יותר מטיפולים ללא מרשם, אך עלולות אף לגרום לגירוי בעור הכולל אודם, גרד, עקצוץ או קילוף העור. תופעות הלוואי נוטות להשתפר לאחר מספר שבועות של טיפול.

טיפולים ללא מרשם – מספר משחות זמינות ללא מרשם רופא ונחשבות כיעילות לטיפול באקנה. תרופות אלה מכילות חומרים שונים שיכולים לעזור בהרג חיידקים ובעידוד תחלופת התאים בעור. הן מתאימות לתסמיני אקנה קלים בלבד ועשויות לגרום לפריחות בעור שיכול להתבטא באודם ובגרד בעור.

אנטיביוטיקה ורטינואידים בגלולות

הטיפול באנטיביוטיקה בכדורים הוא לרוב טיפול קצר טווח בכדי להימנע מפיתוח עמידות אצל החיידקים. טיפול באמצעות רטינואידים יעיל ביותר לטיפול באקנה. התרופה רואקוטן, למשל, שייכת לקבוצת תרופות אלו, והשימוש בה נשמר לנשים הסובלות מאקנה בינונית עד חמורה. הטיפול נקבע למספר חודשים בהתאם להחלטת הרופא.

תרופה זו כרוכה בתופעות לוואי חמורות, הכוללות מומים מולדים קשים אם הן נלקחות במהלך ההיריון, יובש בעיניים, בפה ובשפתיים, רגישות העור לשמש ופגיעה בראיית לילה. בנוסף התרופה יכולה לגרום להחמרת דיכאון קיים ולהעלות את הסיכון להתאבדות. את התרופה יש לקחת בהתאם להוראות הרופא בלבד ויש להיות תחת מעקב קבוע של הרופא בזמן נטילת התרופה.

טיפול בגלולות למניעת היריון – משפיע על רמות הורמונים הקשורים במחלה. יש לזכור כי גם לתרופות אלה תופעות לוואי שכוללות בחילות, כאבי ראש, רגישות בשדיים ואפילו אירועים קרישתיים מסכני חיים במקרים מסוימים.

טיפולים בלייזר – קרני לייזר יכולים להגיע לשכבות עמוקות של העור ולפגוע בייצור החלב של העור וכן על ידי פגיעה בחיידקים הגורמים לאקנה. טיפולים אלה עדיין לא מבוססים כמו שאר הטיפולים למחלה והם מומלצים בעיקר לחולים שלא יכולים לסבול טיפולים אחרים למחלה.

טיפולים קוסמטיים – נשים רבות בוחרות ללכת לטיפול אצל קוסמטיקאית כחלק מהטיפול במחלת האקנה. בטיפולים אלה בעיקר מקלפים עור מת מהפנים ומוציאים נגעים שחורים של המחלה. טיפולים אלה אינם מטפלים בשלל הנגעים המופיעים במחלה אך יכולים להיות יעילים בשילוב עם טיפולים אחרים.

טיפול בצלקות – אפשרויות טיפול רבות זמינות לשיפור עור מצולק לאחר אקנה. אפשרויות אלו כוללות הזרקה של קולגן או שומנים מתחת לצלקות, טיפולים בלייזר, טיפולים להורדת השכבות העליונות של העור וניתוחים. הטיפולים השונים מותאמים לחולה ולצלקות ויש להיוועץ ברופא לבחירת טיפול מתאים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן