גירושין – הזווית הנשית

גירושין מהזוית הנשית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

גירושין מהזוית הנשית

גירושין, גם אם נעשו מבחירה, הם משבר משמעותי בחיים. גירושין מהזוית הנשיתפירוק הזוגיות ופירוק המשפחה (אם יש ילדים) טומנים בחובם קשיים והתמודדויות בכל תחומי החיים. גם הגברים וגם הנשים חווים את הגירושין כמשבר,  אך כל אחד חווה משבר זה בדרכו שלו ונדרש להתמודדויות שונות.

הסטטיסטיקות מראות כי רוב מקרי הגירושין הם יוזמה של הנשים. ובכל זאת, למרות שהנשים לרוב יוזמות את הגירושין, הן חוות משבר עמוק מאד לאחריהם. פרמטרים רבים שהרכיבו את חיי האישה עד כה והיוו את מציאות חייה, משתנים ללא הכר לאחר הגירושין.

סטאטוס חברתי

למרות הקדמה והליבראליזם, הציפייה החברתית מנשים היא עדיין להיות נשואות. אישה נשואה עדיין זוכה למעמד גבוה יותר וליחס מכבד יותר מאישה רווקה או גרושה. אישה גרושה מאבדת פעמים רבות, לפחות בשלבים ראשונים את המעמד החברתי שהיה לה כאישה נשואה.

מעמד כלכלי

אצל חלק גדול מהמשפחות ההכנסה העיקרית היא ההכנסה של הגבר. למרות שנשים עשו כברת דרך ארוכה בעולם התעסוקה, עדיין משכורותיהן של נשים נמוכות יותר. אם בגלל "המקצועות הנשיים" שרבות עובדות בהם שהם בעלי שכר נמוך יותר מהמקצועות הגבריים (כמו מורות, אחיות, עובדות סוציאליות, וכדומה), ואם בגלל שנשים רבות עובדות במשרה חלקית עקב הרצון לטפל בילדים.

משמעותם של גירושין לגבי רוב הנשים הגרושות הוא ירידה משמעותית ברמת ההכנסה, ולעתים אף במעמד הסוציו אקונומי. אמנם הגבר נדרש לשלם מזונות, אך המזונות אינם משתווים להכנסה ממנה נהנתה האישה בשנות נישואיה. בנוסף, המזונות מיועדים למימון צרכי הילדים הבסיסיים, ואינם מאפשרים לרוב רמת חיים גבוהה יותר מעבר לרמת החיים הבסיסית.

הצורך להתמודד לבד עם גידול הילדים

ברוב המכריע של מקרי הגירושין הנשים הן אלה שמקבלות משמורת על הילדים, וממשיכות לגדל אותם, בעוד שהגבר הופך להיות "אבא של סופי שבוע", נפגש עם הילדים לשעות ספורות באמצע השבוע ובסוף השבוע, ואינו מעורב בחיי היום יום השוטפים.

האישה, שהייתה רגילה לגדל את הילדים בזוג, לחלוק באחריות ובמטלות, מוצאת את עצמה מתמודדת עם כל עול גידול הילדים בעצמה. התמודדות עם נושאי משמעת, סדר יום, מציאת בייביסיטר, הקשר עם מסגרות החינוך ועוד. המעבר מגידול ילדים בזוג לגידול ילדים לבד יכול להיות מעבר לא קל הדורש הסתגלות.

מאבקים עם בן הזוג לשעבר

לא כל מקרי הגירושין מסתיימים באווירה טובה. ישנם מקרי גירושין בהם המאבק בין בני הזוג ממשיך גם לאחר הגירושין ומקשה מאד על החזרה לשגרה: בני זוג שאינם משלמים מזונות, בני זוג שאינם עומדים  בזמני הסדרי הראיה עם הילדים ובני זוג שמשתמשים בילדים ככלי לפגוע באישה, כמו: הסתת הילדים כנגד אמם, יכולים להקשות על חיי האישה לאחר הגירושין ולהעצים את המשבר.

איך מתגברים על הקשיים שלאחר הגירושין?

  • לא להתבייש לבקש עזרה. מהורים, בני משפחה, חברים, שכנים ואנשי מקצוע. פעמים רבות נשים מופתעות לראות שאנשים ישמחו לעזור, ויכולים להקל מאד על הקשיים והעומס בתקופה הראשונה.
  • בניית תכנית כלכלית: מומלץ להעריך את גובה ההכנסות החודשיות, ואת גובה ההוצאות שהן מחויבות המציאות: שכר דירה, מיסים וכדומה. במקרים בהם אין גב כלכלי, כדאי להיות עם האצבע על הדופק כדי לא להיקלע לקשיים.
  • מערכת היחסים עם הגרוש: עד כמה שניתן ולמען הילדים כדאי לשמור על מערכת יחסים בונה עם בן הזוג הגרוש. תמיד צריך לזכור שהוא האבא של הילדים ושכהורים לילדים תמיד יישאר לכם משהו במשותף.

גירושין הם משבר, אך צריך לזכור שברוב המקרים המשבר עובר וחיים חדשים טובים יותר מתחילים. ישנם אף כאלה, אשר חוגגים את הגירושין במסיבה גדולה עם חברים ובני משפחה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן