למה לנשים קר יותר מגברים?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

למה לנשים קר יותר מגברים?קרב אחד, שכנראה לא יסתיים בעתיד הקרוב, הוא הקרב על וסת החום והקור במרחב המשותף לגברים ונשים.

בעונת הקיץ, גברים נוטים להגביר את רמות הקור במזגן, ונשים נמצאות כמעט תמיד שני צעדים מאחוריהם, כדי להנמיך את הרמות. ובעונת החורף גברים נמנעים מחימום החדר בעוד שנשים מחפשות ללא הרף את מקורות החימום.

אך למרות התיאוריות הסותרות, נשים אינן שבריריות, וקיימות סיבות מדעיות המסבירות מדוע בדרך כלל קר להן הרבה יותר מאשר לגברים.

טמפרטורת גוף

הגורם המשמעותי ביותר בתפיסות השונות של טמפרטורת גוף בין גברים לנשים הוא שלנשים, למעשה, חם מעט יותר מלכתחילה. מחקר שנערך בשנת 1992 בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת מרילנד, הראה הבדלים בין טמפרטורת הגוף של גברים ונשים.

תוצאות המחקר הראו שלמרות שגברים ונשים כאחד חווים טמפרטורות גוף מגוונות לאורך כל היום, טמפרטורת הגוף של נשים הייתה, בממוצע, גבוהה מעט יותר מאשר טמפרטורת הגוף של גברים.

מסתבר, אם כן, כי מאחר שטמפרטורת הגוף של נשים גבוהה יותר מלכתחילה, הן רגישות יותר לטמפרטורות קרות בהשוואה לגברים, אך אין פירוש הדבר שחם להן יותר.

עלייה בטמפרטורת גוף אינה מעידה בהכרח על גוף חם

גפיים קרות כקרח של נשים הן נושא לבדיחה מתמשכת בין זוגות נשואים לפני השינה, אך בעצם, המדע מגבה תופעה זו. בשנת 1998 חוקרים מאוניברסיטת יוטה מצאו כי טמפרטורת הגוף של נשים הייתה גבוהה יותר בממוצע, וידיהן היו קרות באופן עקבי.

ואין זה שינוי קל, שכן המחקר מצא שידי הנשים היו קרות בשלוש מעלות יותר מאשר ידי הגברים. הבדל בטמפרטורות גפיים מעיד על העובדה לפיה גוף נשי שומר יותר על חום בהשוואה לגוף גברי, למרות שפירוש הדבר הוא שנשים מרגישות קור ברמה גבוהה הרבה יותר מגברים.

חילוף חומרים

לגברים יש באופן טבעי קצב חילוף חומרים גבוה יותר מנשים, אך אין זה אומר שקל להם יותר לשלוט בהיקף המותניים שלהם.

העובדה שחילוף החומרים של רוב הגברים פועל בקצב גבוה יותר של כ-23% בהשוואה לנשים, פירושה אף שלנשים קר הרבה יותר מגברים. חילוף החומרים הוא האופן בו הגוף שורף קלוריות להשגת אנרגיה, ובמקביל מחמם את הגוף.

מחזור חודשי

טמפרטורת הגוף של נשים נוטה להשתנות לאורך כל מחזור הווסת שלהן בשל העלייה והירידה ברמות ההורמונים. כלומר, תלוי בתקופה בחודש, הן עלולות להיות אפילו מושפעות יותר מהרגיל מטמפרטורות קרות.

המצב מחמיר עוד יותר כאשר נשים נוטלות אמצעי מניעה. מחקר שנערך בשנת 2001 מצא כי נשים שנטלו גלולות למניעת הריון, חוו טמפרטורת גוף גבוהה יותר במהלך חלקים מסוימים של המחזור החודשי.

גוף נשי מושך חום חזרה לאיברים כדי לשמר את החום בתנאי מזג אוויר קר – אך כאשר זה קורה, הידיים והרגליים שלהן משלמות תמיד את מחיר השמירה על איברים חיוניים בכל טמפרטורה חמה. זה מסביר מדוע במשרד קר ניתן לראות נשים רבות מחככות את ידיהן זו בזו על מנת להתחמם, בעוד שגברים נראים כאילו אצלם הכול בסדר.

מבנה הגוף קשור באופן משמעותי לרמת החום – לגברים יש יותר שרירים ופחות שומן מאשר לנשים. היות ושריר יוצר חום טוב יותר, זה הראה כאילו לגברים יש יתרון כשמדובר בשמירה על טמפרטורת גוף קרה. בעוד ששומן משמר את החום, לאישה יהיה קר כשהעור שלה מתקרר, גם אם טמפרטורת הגוף שלה חמה.

גודל הגוף קשור לרמות הקור אותן נוטה אדם לחוש – גברים גדולים יותר, בממוצע, מנשים, מבחינת הגובה והמשקל. היות ונשים נוטות להיות קטנות יותר במידותיהן, יותר חום הולך לאיבוד מגופן במהירות גבוהה יותר.

נשים פשוט חשות את הקור באופן שונה מגברים – כשלנשים קר, כלי הדם שלהן מצטמצמים לפני שטח העור על מנת לשמור על חום גוף, אך זה גורם להן להיות רגישות לקור. בעיקרון, לגוף הנשים יש פשוט תגובה פיזית שונה לחלוטין לטמפרטורת חדר.

נשים מתלבשות לעבודה משרדית אחרת מגברים, ללא קשר למזג האוויר

מחקר שפורסם בשנת 2015 הוכיח מה שנשים ידעו לאורך כל השנים: טמפרטורות המשרד מיועדות לנוחות הגברים. המחקר מצא שבנייני משרדים מגדירים וסתי חום בהתאם לנוסחאות מיושנות המבוססות על קצב חילוף החומרים של גברים, כפי שנקבעו בשנת 1960.

לפני מספר עשורים, רוב המשרדים היו מאוכלסים ברובם על ידי גברים, אך היום המצב שונה לחלוטין, והמון נשים יוצאות מדי בוקר לעבודה במשרדים.

המחקר גילה גם ש"מודל הנוחות התרמי" ארוך השנים המופעל במשרדים בכל מקום, לוקח בחשבון גורם נוסף: רמות בידוד בגדים. בעיקרון, מודל זה מבוסס על העובדה שגברים לובשים חליפות המחממות את גופם.

טמפרטורת משרד קרירה עם לבוש עבודה מקובל של נשים שלובשות שמלות, חצאיות וחולצות דקות, מסביר מדוע הן רועדות ומחזיקות במגירות השולחנות שלהן כפפות וצעיפים, והקרדיגן הכבד נמצא בהישג יד על כיסאותיהן.

וזה נכון לא רק בחורף, כשהחום אינו מופעל ברמה גבוהה. במהלך חודשי הקיץ, מיזוג האוויר מוגבר בדרך כלל לרמת הקפאה כמעט, ופתאום לבישת ז'קט חליפה מיד יום לא נשמע כרעיון רע כל כך.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן