רפורמת סימון מוצרי המזון – כך תוכלי לשמור על בריאות תקינה

רפורמת סימון מוצרי המזון - כך תוכלי לשמור על בריאות תקינה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רפורמת סימון מוצרי המזון - כך תוכלי לשמור על בריאות תקינה

המאבק במשקל עודף הפך כבר מזמן לעניין יום יומי, עבור רבות מאיתנו. אבל עודף משקל הוא רק סימן אפשרי אחד לכך כי רפורמת סימון מוצרי המזון - כך תוכלי לשמור על בריאות תקינהאנו מתקשות לשמור על אורח חיים אופטימלי. מוצרי המזון, בפרט התעשייתיים שבהם, מכילים הרבה מאוד מרכיבים אשר משפיעים לרעה על בריאותנו. על מנת שתוכלי לשמור על בריאותך תקינה, כדאי שתכירי את רפורמת סימון מוצרי המזון. הרפורמה, שנכנסה לתוקפה ב-1 לינואר 2020, נועדה לאפשר לנו לזהות, כהרף עין, אילו מוצרים פחות מומלצים ואילו מומלצים יותר.

עד כמה השינוי ברישום הערכים התזונתיים על מוצרי המזון מרחיק לכת?

גם לפני הרפורמה, חלה החובה על היצרנים ועל יבואני המזון, לפרט על כל מוצר אילו מרכיבים תזונתיים הוא מכיל. פחמימות, שומנים, חלבונים, קלוריות, ויטמינים – הכל היה רשום, חשוף וברור לעיני הציבור. אבל בואי נודה על הדברים, אף אחת מאיתנו לא העמיקה בקריאת כל המרכיבים. בוודאי שהיה קשה מאוד להשוות בין מוצרים שונים, דומים, אשר חלקם היו בריאים יותר ואחרים, בריאים הרבה פחות. אז מה שעשתה הרפורמה הוא דבר מאוד פשוט – רישום הערכים התזונתיים עבר כמה שינויים שהפכו את המרכיבים הפחות בריאותיים ליותר בולטים לעין. אך השינוי הגדול והמרכזי הינו החובה לסמן בגדול, מוצרים אשר מכילים ערכים תזונתיים אשר מוסכם על הכל כי הם משפיעים לרעה על הבריאות שלנו.

איך תדעי מאילו מוצרים כדאי להתרחק?

הרפורמה, שנערכה בשיתוף משרד הבריאות ובהובלת שר הבריאות, קבעה סף מסוים. מוצר שעובר את הסף הזה, במרכיבים כגון סוכר, מלח או שומן, יסומן בצורה גרפית דמוית מדבקה עגולה ואדומה. אפשרי כי מוצר "יזכה" לכמה מדבקות אדומות, אם למשל הוא מכיל הרבה סוכר והרבה שומן גם יחד או אם הוא מכיל הרבה נתרן (מלח) והרבה סוכר.

ההוראות מחייבות את היצרנים לציין את העיגולים האדומים במקום בולט על גבי האריזה. כלומר, מהיום והלאה, כאשר את רואה מוצר שמכיל מדבקת שומן רווי בכמות גבוהה, תדעי כי כדאי להמעיט בצריכת מוצר זה. אם תרצי מוצר המסומן במדבקת נתרן בכמות גבוהה, תדעי כי הוא מוצר שמביא לעליה בלחץ הדם וכדאי להמעיט בו. וכמובן, מדבקת סוכר בכמות גבוהה מעידה גם כן על מוצר שכדאי להמעיט בצריכתו. צריכה מוגזמת תביא לעליה במשקל, עליה ברמות הסוכר בדם, יתר סיכון לסוכרת, למחלות לב וכלי דם ועוד.

רפורמת סימון מוצרי המזון היא בבחינת כלי עזר, היא לא חזות הכול

נרצה להדגיש כי הרפורמה של סימון מוצרי המזון ראויה לכל מילה של שבח. ההשפעה מורגשת היטב שכן אפילו עוד לפני כניסתה לתוקף, יצרנים מובילים נקטו צעדים חשובים. יצרנים רבים מיהרו להכניס שינויים בנוסחאות הייצור של מוצרים פופולריים, על מנת להקטין את תכולת הסוכר, המלח ו/או השומן הרווי. אך יש להביא בחשבון כי הרפורמה היא כלי עזר שנועד לעזור לנו לשמור על בריאותנו. יש גם היבטים שמעבר לכך. על מנת שתוכלי לשמור על בריאות תקינה, קבלי את הטיפים הבאים:

  • לא כל מה שלא בריא, מסומן – הרפורמה לא מסמנת מוצרים שמכילים מרכיבים אחרים, שאינם בריאים. כך למשל ממתיקים מלאכותיים או צבעי מאכל.
  • לראות את התמונה הכללית – ממתק שמכיל תחליף סוכר עשוי לא להיות מסומן אך הוא בהחלט איננו שיא הבריאות. לעומת זאת, חלבה שנחשבת לממתק יחסית בריא תסומן וכך גם בייגלה (חטיף אפוי אך מכיל הרבה מלח).
  • מוצר המכיל שומן רווי בכמות מעט קטנה מהמוגדר בתקנות לא יסומן, אך בכל זאת הוא מכיל שומן בכמות די גבוהה.
  • מומלץ להרבות בצריכת מאכלים לא תעשייתיים ולהמעיט בצריכת מזונות מעובדים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן