נגמרו התירוצים! גם אימהות עסוקות מקפידות על אורח חיים בריא

התאמת אורח חיים בריא ללוח זמנים עמוס של אימהות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

התאמת אורח חיים בריא ללוח זמנים עמוס של אימהות

התאמת אורח חיים בריא ללוח זמנים עמוס של אימהותהתאמת אורח חיים בריא ללוח זמנים עמוס היא משימה מורכבת גם לאנשים ללא ילדים. אך אימהות מתמודדות עם אחריות נוספת לילדים, לבעל ולכל לבני המשפחה, במקביל, עליהן להקפיד לטפל בעצמן, לטפח קריירה, לשמור על בריאותן וכן, גם להקדיש מעט זמן לעצמן.

הקפדה על הבריאות דורשת יותר משעה בחדר הכושר מספר פעמים בשבוע. בריאות דורשת כוח, מסירות, התמדה ועבודה קשה.

אך עצות פשוטות אלו מסייעות לאימהות להתאים הרגלי אורח חיים בריא גם ללוח זמנים עמוס ביותר, עד שהבריאות נתפסת כשגרה עליה לא ניתן, ואף לא כדאי, לוותר.

כל המשפחה משתתפת בלוח הזמנים העמוס של אימא

שיטה מצוינת לשינוי הפעילויות כך שיתאימו לאורח חיים בריא יותר, היא לכלול את כל בני המשפחה בלוח הזמנים. אל תנסי לעשות הכול לבד.

שתפי את בן זוגך ואת הילדים בתכניותייך. הרחיקי מהבית מזונות מעובדים, הקפידי על זמנים קבועים לארוחות משפחתיות, לפחות פעמיים או שלוש פעמים בשבוע, ותכנני פעילויות שמתאימות לכל בני המשפחה. מערכת תמיכה נאותה משפרת באורח פלא את החיים, מעניקה מוטיבציה להמשיך לתפקד ומשפרת את הבריאות.

ילדים פעילים הם ילדים בריאים

אימהות מחזיקות בתפקיד המחנכות העיקריות לילדים. אך חינוך הולם אינו כרוך ברישום הילדים לחוגים יקרים של פעילות גופנית. במקום לשלוח אותם לשחק לבד או לצפות בהם מספסל נוח בפארק, צאי והסתובבי איתם.

שחקו בתוספת, רכבו על אופניים, וצאו לטיולים. פעילויות אלו יגרמו אושר לילדים, ישפרו את יציבותם הנפשית, ויעניקו לך הזדמנות נפלאה להתחבר עימם ולשפר את הקשר ביניכם.

תכנון ארוחות מראש

כדי להקל על לוח הזמנים העמוס של האם, מומלץ לקחת את הזמן מראש ולתכנן את הארוחות למשך השבוע או אפילו כל החודש. זוהי שיטה מצוינת שתחסוך לך זמין וגם תאפשר לך ולבני המשפחה לאכול בריא. ארוחות בוקר, ארוחות צהריים, ארוחות ערב, וחטיפים, צריכים להיות מתוכננים בהתאם לצרכים התזונתיים הפרטניים שלך ולמאכלים האהובים עלייך. פעולה זו תחסוך לך זמן בסופרמרקט, ולא תצטרכי להשקיע זמן רב במחשבות על מה לבשל.

טיפ – יש לזכור לכלול בתכנון המוקדם לילות של יציאה לבילויים, ולהותיר מעט מקום בלוח הזמנים העמוס לתכנון ארוחות במסעדות. כך תוכלי לתכנן לוח זמנים גמיש, במקביל לשמירה על הבריאות.

לא יכולה להימנע מחטיפים? מצאי את התחליפים

חטיפים הם חלק בלתי נמנע מהחיים. הם מתאימים כשרעבים, אך לא רעבים מספיק כדי לאכול ארוחה מלאה, ואפשר לאכול חטיפים בריאים למדי.

במקום שקית צ'יפס או עוגיות מתוקות, מומלץ לאכול חטיפי פירות וירקות טריים, תערובת גרנולה בריאה, או תערובת אגוזים. קיימות אפשרויות רבות לאכילת חטיפים בריאים, כך שאין תירוצים לפיתויי המזונות המהירים.

הקפדה על שתייה מספקת

שתיית מים נמצאת בראש רשימת התאמת אורח חיים בריא ללוח זמנים של אם. מבוגרים אמורים לשתות לפחות שני ליטר מים ביום, על מנת לשמור על הבריאות.

הכיני בקבוק מים מלא שילווה אותך לאורך כל היום, מלאי אותו בעת הצורך, ושתי לעתים קרובות. החליפי את המשקאות המוגזים המתוקים שאת אוהבת עם מים, להשגת תוצאות בריאות טובות יותר.

שינה איכותית משמעותית ביותר למצב הבריאות הכללית – אימהות צריכות להקפיד על שעות שינה קבועות שמתאימות ללוח הזמנים העמוס שלהן, ולהקפיד לישון היטב. מנוחה מספקת מחדשת את האנרגיה ליום הבא, וחיונית לאורח חיים בריא.

זמן איכות אישי – טיפול עצמי נכון חשוב לא פחות לבריאות כמו תזונה נכונה ופעילות גופנית קבועה. גם אם הזמן המוקצב הוא רבע שעה בערב, המוקדש לשגרת טיפוח אישי, או שעה במהלך סוף השבוע על מנת ליהנות מאמבטיית קצף מרגיעה, זכרי לקחת מעט זמן על מנת ליהנות מזמן איכות אישי.

למידע נוסף בנושא: תרופות לטיפול בהשמנת יתר בנשים

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן