שדיים לא אחידים

שדיים בגדלים שאינם אחידים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

שדיים בגדלים שאינם אחידים

שדיים בגדלים שאינם אחידיםנשים רבות מדווחות על מצב בו שד אחד שלהן גדול יותר מהשני. תופעה זו עשויה להופיע כבר בגיל ההתבגרות, עם ראשית הופעתן של השינויים החלים בגופן של המתבגרות. לעתים, השוני הולך וקטן כאשר הנערה התבגרת. אך לעתים ההבדל בגודלם של השדיים איננו חולף והוא אף הרבה יותר בולט לעין ולפעמים גם מאוד מציק.

מדוע תופעה זאת קיימת? מהן הסיבות לכך? האם זה מסוכן ומה ניתן לעשות?

החזה הנשי וההתפתחות המינית

כדי להבין את המקור לחוסר שוויון אפשרי בגודלם של השדיים יש לזכור שההתפתחות המינית בקרב נערות בגיל ההתבגרות מתרחשת לאורך זמן ובקצב שונה. במהלך ההתפתחות חלים שינויים בגודל החזה ולעתים שד אחד גדל ומתפתח מהר יותר מהשני.

החזה צפוי להמשיך ולגדול עד בערך שנתיים או שלוש לאחר שהנערה מקבלת את המחזור הראשון. עד אז, בדרך כלל ישלים השד הקטן יותר את גידולו והגודל יהיה דומה. נדגיש כי לא לחינם השתמשנו במילה דומה ולא זהה. הגוף האנושי אומנם סימטרי במהותו, אבל הסימטריה כמעט לעולם איננה מושלמת.

מה אומר המחקר?

כדי לסבר את האוזן, ולהבין שההבדל בגודל בין שני השדיים איננו תופעה חריגה כלל וכלל, נספר על מחקר מקיף שתוצאותיו פורסמו לפני כעשור. המחקר, שפורסם במגזין מקצועי בתחום הרפואה הפלסטית, מציין כי בקרב קרוב לתשעים אחוז מהנשים נמצאו הבדלים בין גודלו או מאפייניו האחרים של השד האחד לבין הגודל או המאפיינים של השני.

בקרב חלק מהנשים, ההבדל בגודל היה ניכר. בקרב חלק מהנשים היו הבדלים לא בגודל אלא במראה ובמבנה של השדיים. הבדלים היו לעתים במבנה בית החזה כולו או במיקום או בגודל של הפטמות או האזור הכהה שסביבן. יש לציין כי המחקר נערל בקרב נשים שהיו מועמדות לניתוחים פלסטיים, ולכן הוא לא מייצג באופן מדויק את המצב בקרב האוכלוסייה הכללית.

אך המחקר שופך אור על העובדה שהבדלים בגודל, בין שד אחד לשני, אינם דבר נדיר ואולי – דווקא זהות מוחלטת ודמיון בגודל הוא המצב יוצא הדופן.

לא מסוכן אך עשוי להזיק

שדיים שאינם אחידים אינם נחשבים לתופעה מסוכנת. אך במצבים קיצוניים, בהחלט עשויות להיות למצב השפעות מזיקות. הבדלי גודל לא מצביעים בדרך כלל על פתולוגיה. כמובן, שאנו לא מדברים על הימצאות של גודש או גושים בשד המחייבים בדיקה רפואית.

אך מתי עשויה להיווצר בעיה? כאשר שד אחד גדול בהרבה מהשני, הדבר עשוי להביא לכאבי גב, לשיווי משקל רעוע או עיוות בעמוד השדרה. אלו מצבים לא נפוצים והקושי העיקרי הוא בדרך כלל אסתטי.

ניתוח פלסטי ודימוי עצמי

כאשר אישה מרגישה שמראה השדיים פוגע בביטחון העצמי, כאשר דימוי גוף ניזוק בשל מראה של שד אחד גדול כאשר השני קטן, הפתרון כיום פשוט ביותר. עבור אלה שאינן רוצות לנקוט בשיטות כמו שימוש בחזייה מרופדת או לבוש המסתיר את מבנה הגוף הנשי, הרפואה הפלסטית מציעה פתרון הולם.

ניתוחים פלסטיים, שהפכו למבוקשים ביותר ובפרט ניתוחי החזה, מסוגלים לשפר מאוד דימוי עצמי נמוך ודימוי גוף נמוך. עם זאת, חשוב לשאול את השאלה – האם מקור הדימוי הנמוך באמת נשען על המראה החיצוני או שיש רבדים עמוקים, נפשיים, שמצריכים התייחסות במקביל.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן