כמיהה לאוכל במחזור החודשי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רעב מוגזם במחזור החודשיכאישה, את ודאי מכירה את התחושה הכפייתית כמעט לאכול מזונות מסוימים בדיוק לפני המחזור החודשי. אך למה הדחף לזלול שוקולד ומזון מהיר כה חזק בזמן זה של החודש? מאמר זה מלמד את המתרחש בגוף כך שתוכלי לרסן את הכמיהה למזונות לפני המחזור החודשי.

אכילה מוגזמת היא דחף חזק ובלתי נשלט לאכול כמויות גדולות של מזון. במקרים מסוימים, הפרעה זו מתקדמת להפרעת אכילה שהיא אבחנה רשמית. במקרים אחרים, היא מתרחשת בזמנים מסוימים בלבד, כגון הימים לפני המחזור החודשי.

הסיבות לרעב מוגבר לפני המחזור החודשי

מחקרים מראים שאכילה קדם וסתית מוגזמת נובעת ממרכיב פיזיולוגי. מחקר שפורסם בכתב העת הבינלאומי להפרעות אכילה הראה ששיבוש בתפקוד ההורמונים אחראי להפרעה זו. המחקר הראה כי רמות גבוהות של פרוגסטרון במהלך השלב המקדים למחזור החודשי מובילות לאכילה מוגזמת וחוסר שביעות רצון מהגוף.

האסטרוגן, לעומת זאת, הנמצא ברמות הגבוהות ביותר שלו במהלך הביוץ, קשור לירידה בתיאבון. במובן פשוט יותר, את עשויה להרגיש מרוצה יותר מגופך ממש לפני המחזור החודשי. חוסר שביעות רצון זה עשוי לגרום לך לרעב מוגבר. תסמינים קדם וסתיים נמשכים מספר ימים ומסתיימים עם תחילת הווסת, אם כי לא תמיד זה המקרה.

כיצד ניתן למנוע רעב מוגבר?

הצעד הראשון להפחתת אכילה מוגזמת או הימנעות ממנה היא הכרה בבעיה כך שניתן יהיה לעבור לשלב השני – ההתמודדות. בנוסף, יש להבין מתי מתרחשים תסמיני הרעב המוגבר ולהימנע מאכילת יתר בימים אלו. כשמבינים את המנגנון המפעיל תסמינים קדם וסתיים הקשורים לתחושות רעב, ניתן להיעזר בטיפים הבאים על מנת להימנע מאכילה מוגזמת:

יומן מזון למעקב אחר הרגלי האכילה, במיוחד אם הם מוגזמים. ניתן לתעד על הנייר או באפליקציה את הקלוריות שנצרכו, על מנת לעצור את מעגל הרעב המוגבר.

אכילה בריאה לאורך כל החודש – הימנעי ממזונות המכילים סוכרים מזוקקים.

אכילת מזונות עתירי סיבים – כגון פירות, ירקות, שעועית, זרעים ודגנים מלאים. סיבים מסייעים לתחושת מלאות.

אל תקני מזון מהיר – קשה יותר לאכול אותו אם הוא לא בבית. רכשי מרכיבים מהם ניתן להכין חטיפים בריאים, עם מגוון נרחב של מרקמים וטעמים.

כשהרעב המוגבר מתעורר – שתי מים – זה מרסן את התשוקה. לעסי מסטיק או אכלי סוכריית מנטה ללא סוכר.

מתח עלול להוביל לאכילה רגשית סביב המחזור החודשי – יש להקפיד על פעילות גופנית, שיטות הרפיה, שינה בזמנים קבועים, ושמירה על השקפה חיובית על מנת להתמודד עם הלחץ.

הצטרפי לקבוצת תמיכה – שיחות עם נשים אחרות שמבינות מה את עוברת מועיל להתמודדות. בנוסף, תוכלי ליישם מספר שיטות מוצלחות אותן תלמדי במסגרת הקבוצה.

ייעוץ רפואי

לא כל אישה זקוקה לטיפול ברעב מוגבר במחזור החודשי. אם את סובלת מהפרעה זו גם ללא קשר למחזור, או אם האכילה המוגזמת גרמה לעלייה משמעותית במשקל או למצוקה רגשית, עלייך להתייעץ עם רופא.

מומחים במרפאת מאיו בארצות הברית מסבירים שהטיפול בהפרעת אכילה מוגברת כולל סוגים שונים של ייעוץ פסיכולוגי, כגון טיפול התנהגותי קוגניטיבי (CBT), פסיכותרפיה בין אישית וטיפול התנהגותי דיאלקטי (DBT), שהוא סוג פרטני של טיפול התנהגותי קוגניטיבי המציב את הדגש על 'רגש רגולציה' כאמצעי לרסן דפוסי התנהגות מזיקים. בנוסף, ניתן להשתמש גם תרופות מדכאות תיאבון או תרופות אחרות.

רעב מוגבר לפני המחזור החודשי ניתן לשליטה. כשמבינים מראש את הידע, ניתן לבחור אפשרויות מזונות בריאים, ולנקוט בגישות התמודדות עם מתחים להדיפת הדחפים. אם האכילה המוגזמת אינה ניתנת לשליטה למרות מיטב המאמצים, יש לקבל סיוע מקצועי.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן