התמכרות לסמים קשים

התמכרות נשים לסמים קשים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

התמכרות נשים לסמים קשים

התמכרות נשים לסמים קשיםהנתון המפתיע ביותר שהתגלה בשנים האחרונות, הוא שדלת הכניסה להתמכרות לסמים קשים בקרב נשים היא לרוב דרך בן זוג מכור.

בעוד נתונים המצביעים על כך שנשים המעורבות בזנות או סמים לצורכי הישרדות מגיעות לכדי שימוש והתמכרות נשמעים רציונליים, ההשפעה של בן הזוג על התפתחותה של התמכרות הוביל לתובנה כי למעשה בעיית הסמים אינה רק תופעה אינדיבידואלית.

מאפייני נשים מכורות לסמים קשים

המאפיינים הבולטים הם גילאים צעירים, העדר אמצעים כספיים, והשכלה נמוכה. מערכת יחסים בעייתית היא גורם נוסף חשוב בהתמכרות נשים. בנוסף, רוב הנשים המשתמשות ומכורות לסמים עברו התעללות פיזית, נפשית ומינית בגילאים שונים.

טראומות הקשורות בהתעללות הינן לצערנו דבר שכיח בקרב נשים משתמשות, וייתכן כי אף מסבירות את התופעה לעומת אוכלוסיית הגברים.

השפעות הסמים על נשים

בעוד רוב ההשפעות ותופעות הלוואי משותפות לגברים ונשים כאחד, ישנן כמה אשר ייחודיות לנשים:

  • השפעות הורמונליות הקשורות במבנה הפיזיולוגי של נשים.
  • השפעה על מחזור חודשי ופריון – לרוב פגיעה משמעותית עד עקרות.
  • השפעה על החשק המיני – ירידת חשק משמעותית עד לכדי חוסר סיפוק גם בעת קיום יחסי מין.
  • סיבוכים הקשורים בהיריון ולידה, וכן פגיעה בעובר והתינוק לעיתים עד לכדי הפלה או מומים משמעותיים
  • ועוד…

ההשפעות הפיזיות של התמכרות לסמים קשים הן חמורות ביותר, אך נוספות אליהן גם כמה השפעות פרקטיות. למשל, במקרה של אם המכורה לסמים ייתכן מצב של הפרדה פיזית בין הילדים וביתם, דבר אשר עלול להוביל להחמרת מצבה הנפשי של האם. הפרדה זו יכולה להתבצע גם לאחר לידה במקרה של אישה הרה המכורה לסמים, בשל הסיכון אשר היא מעמידה את העובר הגדל ברחמה.

כמו כן, נראה פעמים רבות כי התמכרותן של נשים לסמים קשים, אך גם לחומרים ממכרים באופן כללי, נוטה להיות חריף יותר מאשר גברים. גם התהליך עד להתמכרות הינו מהיר יותר, ופעמים רבות אף מאפיין שימוש בסמים חוקיים לחלוטין. ייתכן והסיבות לכך קשורות בטראומות ברקע של המכורות, אך עדיין אין הסבר חד משמעי לכך.

טיפול וגמילה במקרי התמכרויות של נשים

הגמילה הפיזית מסמים קשים הינה תהליך בעייתי ולא פשוט. הוא לרוב כולל כאב, הקאות, בחילות ורעד, הזעות, וכן תסמינים שונים הייחודיים לכל סם וסם. פעמים רבות יש צורך לבצע את הגמילה בהדרגה, ולעתים מומלץ אף אף לעבור תהליך גמילה תחת הרדמה מלאה ופיקוח רפואי.

גמילה פיזית הינה שלב הכרחי ותנאי מקדים לטיפול נפשי, מאחר וללא נטרול השפעות הסם בגוף לא ניתן להתמודד באופן רציונלי עם עצם ההתמכרות הנפשית. בטיפול הנפשי למתמכרות, בשל הרקע והטראומה של התעללות מינית, פיזית או נפשית, עולים דברים קשים ומורכבים מאוד.

מאפייני טיפול בהתמכרות לסמים קשים

הטיפול בהתמכרות מתמקד במורכבות הנפשית הגורמת לצורך להשתמש בסמים כפתרון או התחמקות מהגעה לפתרון אמתי לבעיות נפשיות אחרות. טיפול כזה דורש זמן, ולרוב גם מערב גורמים פסיכולוגיים/פסיכואנליטיים לצד גורם פסיכיאטרי מלווה.

טיפול בהתמכרות הינו דבר מורכב, ולא ניתן להגיע לפתרונות קסם במהירות. אחוז הנגמלים אשר חווים מעידה, אשר חוזרים ומשתמשים גם לאחר הטיפול, הינו גבוה ביותר. על מנת להתמודד כהלכה עם המורכבות הנפשית המבססת התמכרות זו, יש לפעול לטווח הארוך עם מחויבות לטיפול מצד המטפל והמטופלת.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן