התמכרות וגמילה מהירואין

התמכרות וגמילה מהירואין בנשים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

התמכרות וגמילה מהירואין בנשים

התמכרות וגמילה מהירואין בנשיםהרואין הינו סם אופיואידי אשר נחשב לאחד מהסמים הממכרים הקשים, כאשר השפעותיו של הסם על הגוף הינן הרסניות ביותר. הוא סם חצי-סינתטי אשר משפיע על הגוף ברפואה לשיכוך כאבים, ובין השפעותיו נכללות חמימות, שחרור, סיפוק, אופוריה והרגשה טובה, וכמובן גם הרפיה משמעותית בכאבים.

אך להרואין ישנן השפעות לוואי חמורות ביותר, הכוללות בחילות עזות והקאות, עצירות, גרד, הפרעות נשימה, ולעתים קרובות גם סיכון ממשי. ישנה גם השפעה שונה של הסם בין גברים ונשים, אשר נותנת אותותיה לטווח הקצר וגם הארוך.

הסכנות בשימוש בהרואין על נשים

תחילה חשוב להדגיש כי להרואין ישנן השפעות הרסניות ביותר על הגוף, גם על גברים וגם על נשים. עם זאת, בשל היותו סם ממכר ביותר אשר גורם לתחושה טובה ובמובנים מסוימים "מעוור" את הגוף בנוגע לכאב – הוא עדיין בין הסמים הנפוצים בשימוש.

בין השפעותיו החריפות של הסם מתרחשות בעיות שיניים וזיהומים חמורים, בעיות נשימה וריאות ואף סכנה לשחפת, התדרדרות מהירה וקריסה של מערכות גוף שונות, דלקות פרקים בשימוש ממושך, גרדות, זיעה חריפה, עצירות קשה, היחלשות כללית של מערכת החיסון, חולשה בשרירים וכדומה.

הירואין: סיכונים במהלך ההיריון וההנקה

מחקרים מראים כי השפעותיהם של סמים על גופן של נשים עלול להיות חריף יותר, וכן השפעות הסם על המוח. זאת מבלי להרחיב בסכנות השימוש בתקופת ההיריון או הנקה, מצב אשר עלול להוביל לאובדן ההיריון ועד לכדי פגיעות חמורות לעובר או התינוק. כמו כן, בין השפעותיהם החריפות של סמים על נשים בהיריון, מחקרים מראים סיכון של עד פי שלוש ללידה שקטה.

אצל נשים בפרט, הרואין יכול לגרום להפרעות קשות בווסת. הפרעות אלו לא ייפסקו לאחר הפסקת השימוש, ויכולות להימשך ולהתפרס על פני חיים שלמים. כמו כן, הסם עלול לפגוע ביכולת להגיע לכדי אורגזמה או ליהנות מסקס באופן כללי, גם זו תופעה אשר רווחת לטווח הארוך.

גמילה מהרואין

תהליך הגמילה קשה. מאחר והגוף מפתח תלות גבוהה בסם, וגם מאחר ונוצרת התמכרות נפשית וצורך לצרוך שוב ושוב, הגמילה מתחלקת לשני שלבים: פיזית ונפשית. בתהליך הגמילה הפיזית, יש לגמול את השפעות הסם מהגוף. הבעיה היא שבתור משכך כאבים חזק, השפעותיהם של סמים אופיואידים גורמות למערכת העצבים "לא לקלוט" כאב, כך שבפועל הגוף אינו חש בכאבים ואינו רגיל להתמודד עמם.

כך, כל כאב הכי קטן מורגש באופן עוצמתי, והגוף צריך כמו להסתגל מחדש ליכולת לספוג כאבים. לכן תהליך הגמילה מהרואין הינו כואב במיוחד, וזאת בנוסף להשפעות הלוואי החריפות אשר נותנות אותותיהן בשלבי הגמילה. כיום קיים גם טיפול גמילה פיזית מהיר הוארך כ-48 שעות, כאשר הוא נערך בבית חולים על ידי צוות רפואי מהימן ובהרדמה מלאה.

תוצאות גמילה מהירואין

הגוף עובר זירוז תהליך הגמילה, ובתום תהליך הגמילה האישה אינה סובלת מכאבים ותופעות הלוואי המסוכנות, כך שסכנת החיים המלווה לגמילה הפיזית מהרואין כמעט ואיננה קיימת בטיפול זה. לאחר הגמילה הפיזית מהרואין, כעת יש לעבור לטיפול בהתמכרות הנפשית ובהסתגלות לשימוש בהרואין כפתרון להתמודדות.

בשלב זה של הטיפול, מתמקדים בעיקר בהתמודדות הנפשית של המכורה עם ההתמכרות עצמה: הגורמים הנפשיים המחזקים את ההתמכרות, הסיבות המודעות והלא-מודעות לה, אופני התמודדות עם הצורך לסם, ומרכיבים אישיותיים שונים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן