בדיקת פוריות לגבר

בדיקת פוריות לגבר

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בדיקת פוריות לגבר

בדיקת פוריות לגברגברים רבים אינם יודעים כלל שהם סובלים מבעיית פוריות, עד שהם מתחילים לנסות להקים משפחה. התפתחות מינית מאוחרת, תפקוד מיני לקוי ואפילו בעיה כלשהי במבנה איברי המין, כל אלה ועוד אינם בהכרח מעידים על אי פוריות, מה שמעכב את האבחון באופן משמעותי והופך אותו למורכב הרבה יותר.

 

 

בדיקת פוריות עוזרת לזהות את הסיבה שבגינה מתקשה הזוג להרות, כשבמידה וישנו חשש שהעניין קשור לאיכות הזרע של הגבר, מתבצעות מספר בדיקות שונות העוזרות לזהות את מידת הפוריות שלו.

בדיקת פוריות להערכת איכות הזרע

בבדיקה זו נבחנים מדדים שונים הקשורים לזרע, שהוגדרו על ידי ארגון הבריאות העולמי. הבדיקה מבוצעת לאחר שלושה ימי התנזרות משפיכת זרע, ודגימת הזרע נאספת בכוס מדידה מיוחדת. הדגימה מועברת למעבדה בתוך כשעה מרגע ביצועה, ולשם קביעת אבחון מדויק מומלץ לבצע אותה שלוש פעמים.

בבדיקת הפוריות לגבר נבחנים שלושה פרמטרים עיקריים. הפרמטר הראשון הוא ריכוז תאי הזרע בכל 1 מיליליטר של נוזל הזרע (Concentration), הפרמטר השני הוא אחוז התאים הנעים בדגימה וגם מידת איכותם (Motility) והפרמטר השלישי האחרון הוא אחוז תאי הזרע שצורתם תקינה (Morphology). בדיקה זו מבוצעת במקרים בהם בני הזוג מתקשים להיכנס להיריון ולא נמצאה בעיה כלשהי הקשורה אל האישה.

בדיקות נפוצות לבדיקת פוריות

בדיקות נוספות בוחנות את ההיסטוריה המשפחתית של הגבר בכל הנוגע למחלות גנטיות כדי לבחון האם מדובר בבעיה העוברת בתורשה. מעבר לכך נשאל הגבר האם הוא סבל מאשכים טמירים בעבר, שכן תיקון מאוחר של מצב זה עשוי לגרום להפרעות הקשורות בייצור הזרע.

הגבר נשאל האם הוא סבל בעבר מזיהומים וירליים או ממחלות מין, האם עבר ניתוחים באזור איבר המין, האם קיבל תרופות כלשהן או טיפולים העשויים לגרום לבעיות פוריות או האם הוא סובל מסוכרת, העלולה להיות גורם נוסף לבעיות הפוריות.

במקביל עובר הגבר בדיקה גופנית יסודית, תוך התייחסות לגודל האשכים וגודל הפין וגם בדיקות הורמונליות. בדיקה נוספת שגם אותה מבצעים לרוב, כחלק מבדיקות הפוריות, היא בדיקת נוגדנים בזרע.

משמעות התוצאות

בבדיקת הזרע, הבדיקה הראשונה הבוחנת את מצב פוריות הגבר, נבחנים כאמור מספר פרמטרים ומדדים שונים: pH שאמור להיות גבוה או שווה ל – 7.2, ריכוז תאי הזרע שבמצב תקין אמור להיות גבוה או שווה ל – 15X10 בחזקת 6, תנועתיות תאי הזרע שאמורה להיות גבוה או שווה לארבעים אחוזים מהתאים שבתנועה.

חיות תאי הזרע שאמורה להיות גבוהה או שווה ל–58% מהתאים החיים בזרימה וגם ריכוז תאי הדם הלבנים בדגימה שאמור להיות נמוך מ– 1X10 בחזקת 6 לכל מילילטר.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן