השמנת יתר בקרב נשים

השמנת יתר בקרב נשים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

השמנת יתר בקרב נשים

השמנה – המגיפה של המאה 21

השמנת יתר בקרב נשים ארגון הבריאות העולמי הכריז על השמנה כעל המגפה של המאה ה-21, ואכן בעיית ההשמנה צמחה למימדים אדירים בעשרות השנים האחרונות. ההשמנה זכתה לכינוי מגפה בעקבות העובדה כי מעבר לבעיה האסתטית שנלווה להשמנה מלוות לה בעיות רציניות הרבה יותר.

השמנה פוגעת משמעותית בבריאות ועלולה להוביל למחלות לב, לחץ דם גבוה, רמות כולסטרול גבוהות, סכרת ומחלות רבות נוספות שנבדקו והוכחו במחקרים כמו הקשר בין השמנה וסרטן השד.

השמנה יכולה להתרחש בכל גיל ואצל כל אחד, אולם עם זאת השמנת יתר בקרב נשים היא נפוצה יותר ומטעמים רבים נחשבת לבעיה כאובה יותר.

להשמנה בקרב נשים גורמים שונים, ביניהם גורמים גנטיים, סביבתיים ובריאותיים. להשמנת יתר נלוות בעיות ייחודיות שאופייניות לנשים בלבד, בין היתר קשיים בעת קליטת הריון ומקרים של הפלה בקרב נשים הסובלות מעודף משקל. כמו כן על פי מחקרים, השמנה משפיעה על השלב הראשון בלידה ועלולה לגרום להתארכות השלב ולסיבוכים נלווים.

אז מה עושים עם השמנת יתר אצל נשים?

הטיפול בנושא ההשמנה בקרב נשים הוא נושא עדין שיש לגשת אליו במשנה זהירות. כיום, קיימת מגמה לעודד קבלה ואהבה עצמית ונשים רבות מעידות כי הן אוהבות את גופן כמו שהוא ולא מעוניינות להשיל את המשקל העודף.

מבלי להמעיט בחשיבותה של הקבלה העצמית, חשוב להבין שההשמנה איננה בעיה ויזואלית, זהו רק חלק קטן ובהחלט חסר משמעות בסוגייה. הבעיה האמיתית בהשמנה, היא כאמור, מגוון הבעיות הבריאותיות שנלוות להשמנה.

על מנת לטפל כראוי בבעיית השמנה יש תחילה להבין את הגורמים להשמנה. לעומת הדעה הרווחת, השמנה היא איננה תוצר לוואי בלעדי של אכילה מופרזת או גרגרנות. נשים רבות סובלות מהשמנה על אף ההקפדה על תזונה נכונה ופעילות גופנית.

על כן, בטרם בוחרים את צורת הטיפול המתאימה יש לבצע בדיקות גופניות מקיפות אשר יסייעו לשלול גורמים הורמונליים ובריאותיים להשמנה. פעילות לא תקינה של בלוטת התריס למשל, לא תאפשר ירידה במשקל ללא טיפול פרטני בבעיה.

לאחר שנשללו בעיות בריאותיות נוספות, או שטופלו בעיות שנמצאו ניתן להתפנות לשינויים באורח החיים, שיעזרו להשיל את המשקל העודף.

דיאטה – כן מילה גסה!

פרוש המילה דיאטה הוא תזונה, אך לצערנו המילה דיאטה נקשרה בחלוף השנים עם שיטות עינוי שונות שמבטיחות ירידות מהירות ונטולות מאמץ במשקל. הדבר הראשון שחייבים להבין בטיפול בהשמנה הוא שאין דרך פלא ואין קיצורי דרך.

על מנת להשיל את המשקל העודף אחת ולתמיד יש להתמיד במסלול בריא והגיוני, כזה שיהפוך לדרך חיים ולא לשלב חולף.

על מנת להתאים תפריט נכון, מתאים ומשביע רצון יש לתאם פגישה עם תזונאית קלינית, שתתאים עבורכן את התפריט האידאלי עבורכן. תפריט תזונתי טוב יכלול את כל אבות המזון וישאיר אתכן שבעות ומרוצות.

ירידה במשקל דורשת התמדה וכוח נפשי רב, שינויים תזונתיים יכללו פעמים רבות ויתורים על מאכלים אהובים, דחפים בלתי נשלטים למזונות אסורים ותחושת דכדוך כללי בעקבות המאמץ הנדרש – הדבר החשוב ביותר הוא לא לוותר.

אם הינכן מרגישות כי לא תוכלו לעבור תהליך זה בגפכן הצטרפו לקבוצת תמיכה, קיים פועלות קבוצות רבות מסוג זה בקופות חולים, מכוני כושר וקבוצות דיאטה פרטיות.

התעמלות גופנית – חובה!

חלק בלתי נפרד מירידה במשקל ושמירה על אורח חיים בריא הוא אימון גופני קבוע, לפחות 3 פעמים בשבוע. פעילות גופנית מסייעת לשרוף קלוריות, לזרז את קצב חילוף החומרים, לשמור על כלי דם בריאים ורמות כולסטרול תקינות ואף מעודדות מצב רוח מרומם.

ירידה במשקל ללא עיסוק בפעילות גופנית, תיהיה איטית יותר, יציבה פחות וכאשר מדובר על ירידה משמעותית במשקל תוביל למראה רופס ונפול של העור והגוף.

על מנת לקבל את התואצות הטובות ביותר יש לשלב בין אימונים אירוביים (התורמים לשריפת קלוריות) לבין אימוני כוח (המחזקים ומחטבים את הגוף). בחרו חוג או שניים שאתן אוהבות והתמידו בו, יש המון מקומות בהם שמים דגש על בריאות האישה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן