נשירת שיער בקרב נשים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

נשירת שיער בקרב נשים

נשירת שיער בקרב נשיםבעוד שגברים רבים נלחמים (או מתייאשים מראש) בתופעת ההתקרחות, התקרחות אצל נשים היא תופעה נדירה יותר.

יחד עם זאת, נשים רבות, בגילאים שונים, סובלות מנשירת שיער מאסיבית, שהופכת את שיערן לדליל ודק, עד כדי כך שנוצרות קרחות או סתם מרווחים המאפשרים לראות את הקרקפת בין השערות.

סיבות לנשירת שיער

התחלפות של שיערות עייפות היא עניין שגרתי ויומיומי. נשירה של עד כ-100 שערות ביום נחשבת לנשירה טבעית, המאפשרת לשערות להתחלף ולהתחדש.

ביום בו חופפים את הראש, גם נשירה של 300 שערות תחשב לנורמאלית. הבעיה מתחילה כאשר הנשירה מאסיבית יותר, ושערות חדשות אינן מספיקות לצמוח ולהחליף את השערות העייפות שנושרות.

ישנם מספר גורמים מוכרים לנשירה לא נורמאלית של שיער:

  • תזונה: צמיחת השיער תלויה בקיומם של חומרים מסוימים בגוף. מחסור בברזל עשוי לגרום לנשירת שיער. כמו כן, מחסור בחלבון בעקבות דיאטה חריפה או הפרעות אכילה קשות גורם להיעדר קרטין בגוף, אשר מביא להחלשות ונשירת השערות.
  • מחלות וטראומות: טראומות של הגוף כמו ניתוח מסובך, מחלות כמו סבוראיק דרמטיטיס, אלופציה אראטה ומחלות אחרות המאופיינות בחום גבוה, עשויות לגרום לנשירת שיער מוגברת. בדרך כלל נשירה שנגרמת ממחלה או טראומה נמשכת מספר שבועות וחולפת מעצמה. כידוע, גם טיפולים כימותרפיים עקב מחלת סרטן, פוגעים בשורש השערה וגורמים לנשירה מאסיבית.
  • בעיות בתפקוד בלוטת התריס (עודף תפקוד או ירידה בתפקוד הבלוטה).
  • נטילת תרופות: קיימות תרופות רבות שאחת מתופעות הלוואי שלהן היא נשירת שיער, בעיקר תרופות המכילות ויטמין A. בין התרופות הללו נמצאות תרופות נגד קרישת דם, אלטרוקסין (תרופה לבלוטת התריס), תרופות לטיפול ביתר לחץ דם, תרופות אנטי- דיכאוניות ואפילו גלולות למניעת הריון.
  •  הריון ולידה: תופעת נשירה מוגברת נפוצה אצל נשים בתקופת ההריון וכן כחודשיים לאחר הלידה.
  • גיל: בסביבות גיל המעבר, ירידה ברמת האסטרוגן (ההורמון הנשי) בגוף עשויה לגרום לנשירה מוגברת של שיער. כמו כן, נשירת שיער מתקיימת גם בקרב ילדים בעקבות סיבות שונות.
  • לחץ ומתח: מצבים נפשיים קשים מתבטאים פעמים רבות בנשירת שיער.

למידע חשוב נוסף – נשירת שיער נשים

טיפול בנשירת שיער בקרב נשים

כדי לטפל בנשירת השיער, יש להבין קודם כל מה מקורה. כאשר האישה יודעת שחוותה מחלה, לידה וכדומה, כל שנותר לה הוא להמתין מספר שבועות ולחכות שהנשירה תפסיק. במקרים אחרים, על האישה לפנות לרופא עור על מנת לאבחן את הסיבה לנשירה.

במקרים אלה, מומלצות בדרך כלל מספר המלצות על מנת להפחית את נשירת השיער:

  • תזונה: על מנת לעצור את הנשירה מומלץ לשמור על תזונה מאוזנת, ועשירה בויטמינים. לעיתים ממליצים הרופאים גם על שימוש בתוספי תזונה, כגון כדורי ברזל או כדורי אבץ, שהשפעתם על הפסקת הנשירה גדולה. כמו כן יש לווסת את רמת ויטמין B על סוגיו ולמנוע עודף ויטמין A.
  • טיפול בשיער: אופן הטיפול בשיער עלול להוות גורם מאיץ לנשירה. סירוק רב, איסוף חזק של השיער, פנים, חפיפה יומיומית שימוש בחומרים רבים על השיער- כל אלה יכולים לגרום לנשירה.
  • טיפולים למניעת נשירה: קיימים בשוק מספר תכשירים למניעת נשירת שיער אצל נשים. חלק מהתכשירים ניתנים לקנייה בבתי מרקחת באמצעות מרשם רופא, בעיקר כאשר הנשירה נגרמת כתוצאה מליקוי בריאותי כלשהו או מחלת עור.

גם במספרות ובבתי טבע מוכרים תכשירים שונים שמטרתם למנוע נשירת שיער. לרב התכשירים הללו אין התוויה רפואית מאושרת והם עוזרים לחלק מהמטופלים.

כאשר לא ניתן לטפל בנשירת השיער, מומלץ על תספורת מתאימה ואפילו צבע שיכולים להעניק מראה שיער מלא יותר. שיער קצר תמיד נראה מלא יותר מאשר שיער ארוך. בנוסף, קיימים היום בשוק פתרונות של תוספות שיער, מילוי שיער וכדומה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה: