מיתוסים על גלולות נגד הריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

גלולות למניעת היריון היו מאז ומעולם נושא לדיונים עמוקים ואמביוולנטיים. 

יכולתה של הגלולה לנצח את הטבע ולמנוע היריון בלתי רצוי העניקו לה מעמד של קוסמת בעלת כוחות על טבעיים וכמו כל אייקון זכתה הגלולה שיקשרו בה מיתוסים רבים, רובם שליליים אגב, שאינם עולים בקנה אחד עם דעות הרופאים, אלא נרקמו ועברו מפה לאוזן בין אלפי נשים ברחבי העולם.

בירור מעמיק על הרכבה הכימי של הגלולה ועל האופן בו הם פועלים, מצליח לנתץ חלק מהמיתוסים ולחשוף כי אין בהם אמת אלא בורות או פחדים קמאיים ישנים. בחלק קטן יחסי של אותם מיתוסים התגלו קשרים שיש בהם אמת, אך הם רופפים מדי בכדי שיהפכו לטיעון של ממש נגד הגלולות, שברבות השנים הפכו לאמצעי המניעה מספר אחת של נשים בכל מדינה אליה פרצה בסערה.

מיתוסים על גלולות נגד הריון והפרכתם

מיתוס 1: גלולות פוגעות בפוריות

אישה המשתמשת באופן קבוע בגלולות למניעת היריון מדכאה בעצם את מערכת הרבייה שלה. הדיכוי הזה יכול להימשך עד שישה חודשים ויותר מרגע הפסקת נטילת הגלולה. הדיכוי אינו מזיק לגוף, אך משפיע עליו ולכן ייתכן ותהיה זו תקופה בה הסיכוי להיריון נמוך יותר, לאחר חודשים מספר חוזר הגוף לקדמותו, כך שאין שום פגיעה בפוריות או בסיכוי להרות.

מיתוס 2: גלולות גורמות לסרטן

ההיפך הוא הנכון, מכיוון שהגלולה עוצרת את פעילותן של השחלות באופן הרמטי היא מונעת התפתחות מחלות שחלתיות. מחקרים רפואיים מראים ירידה בשיעור שכיחות מחלת הסרטן – סרטן השחלות ואף סרטן רירית הרחם. כמו כן מסייעות הגלולות במניעת היווצרות גושים בשד, הופעתן של ציסטות שחלתיות שפירות וירידה בשיעור מחלות ודלקות האגן. הסיכון היחיד הוא בשיעור מקרי סרטן השד, אך אף הוא אינו מוכח דיו.

מיתוס 3: גלולות גורמות להשמנה

גלולות אמנם יכולות ליצור נפיחות בשל הצטברות נוזלים, אך זו תופעה חולפת. לאחר שנוצרת שיגרה בנטילת הגלולה לאורך זמן, אין כל השפעה על התיאבון או על המשקל.

מיתוס 4: גלולות גורמות לאקנה

לא מדויק בכלל. גלולות אינן גורמות לאקנה, פצעי בגרות, אלא להיפך. חלק מהטיפול באקנה כולל שימוש באסטרוגן. בגלולות כולן קיים המרכיב אסטרוגן. מרכיב זה הוא חייל חשוב במלחמה נגד האקנה ולכן במקרים רבים ישמשו הגלולות באופן פרדוכסלי דווקא בתפקיד תרופה נגד אקנה.

מיתוס 5: גלולות גורמות לשיעור יתר

נכון ולא נכון. על המיתוס הזה נכריז כמיתוס נכון חלקית. מדוע? מפני שבחלק מן הגלולות ישנו מרכיב הורמון גברי המביא לעיתים רחוקות לשיעור יתר. החכמה היא, בכל תרופה ובעיקר בגלולות, להקפיד על התאמה, לכן במידה וישנה תחושה של שינוי בהרכב השיער בגוף, ריבוי שיער או אפילו שיער שומני יש להתייעץ עם הרופא ולהתאים גלולה מסוג אחר.

מיתוס 6: יש לנקות את הגוף מדי פעם על ידי הפסקה

זהו אחד המיתוסים החזקים והעמידים ביותר ואת רוב הנשים פשוט לא ניתן לשכנע אחרת, על אף כל הממצאים הרפואיים והמחקרים הקיימים המוכיחים חד משמעית כי הנחת היסוד הזו פשוט אינה נכונה.

התחושה שמתקבלת בעת נטילת הגלולות היא תחושה שאנו "מרעילים" את הגוף וממלאים אותו הורמונים, ונשים חשות רע מצפונית בעת נטילת גלולות לאורך שנים ומרגישות צורך "לנקות" את הגוף מנוכחותם.

ובכן זה הזמן לומר שנטילת הגלולות דווקא מבצעת כמה פעולות חשובות בגוף, כמו הסדרת המחזור ודיכוי הביוץ באופן מדויק. דווקא הפסקת הגלולות וחזרה אליהם כעבור זמן אינה בריאה, בשל השיבוש שהיא יוצרת בגוף וחזרה על תופעות לוואי לא נעימות כמו בחילות, כאבי ראש או דימומים קלים מאד.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן