טיפול אלטרנטיבי בגיל המעבר

טיפול אלטרנטיבי בגיל המעבר

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טיפול אלטרנטיבי בגיל המעבר

טיפול אלטרנטיבי בגיל המעברתופעות גיל המעבר כוללות תסמינים גופניים ונפשיים שונים הנובעים מירידת רמת ההורמונים בגוף.

האסטרוגן והפרוגסטרון, שני הורמונים המשפיעים על מהלך המחזור החודשי ועל מערכות נוספות בגוף במהלך שנות הפוריות, צונחות תוך זמן קצר.

התוצאה היא גלי חום, יובש בנרתיק, תחושות של עייפות, אובדן תאבון, חוסר חשק מיני, סחרחורות ועוד תופעות לא נעימות שמלוות את הפסקת המחזור החודשי.

הרפואה המשלימה (רפואה סינית) מסבירה כי תופעות אלה יהיו קשות יותר אם אורח החיים אינו בריא מבחינת תזונה, הרגלי שינה, לחץ נפשי, עישון, שתיית אלכוהול ועוד. לפיכך הטיפול בתופעות גיל המעבר, לפי גישה זו, הוא קודם כל מניעתי ויכול להתחיל כבר בגיל צעיר.

קיימים כיום פתרונות שונים להקלה על תופעות אלו. הפתרון הפופולרי ביותר כיום הוא טיפול אלטרנטיבי בגיל המעבר.

במשך שנים רבות היה נהוג השימוש בתחליפי הורמונים שהורידו באופן משמעותי את תופעות גיל המעבר.

בעקבות פרסום מחקר מקיף שהעיד על עלייה משמעותית בסיכון לקבלת התקף לב, שבץ מוחי או סרטן השד בעקבות שימוש בתחליפים אלה, נשים רבות זנחו את הטיפול הזה וחיפשו טיפול טבעי. כך רבות מצאו את הדרך אל הרפואה הטבעית.

האבחון ברפואה טבעית כולל תשאול מפורט, לעתים בדיקות דם ושתן, ולעתים גם בדיקות נוספות כגון בדיקת הלשון, גלגל העין והדופק.

הומאופתיה

הומאופתיה מבוססת על טיפול בתרופות בריכוז נמוך ביותר, שעברו מספר רב של מיהולים. השימוש בתרופות אלה אינו כרוך בתופעות לוואי אך הן יכולות לגרום לשיפור משמעותי במצב הגופני.

הטיפול הומאופתי מותאם לכל אשה ואשה לפי התסמינים מהם היא סובלת, אורח החיים שלה ונקודות החוזק והחולשה שלה- כיוון שהוא מתבסס על חיזוק היכולות החזקות בגוף והמרצת הגוף לרפואה ולחיסון עצמי.

לעתים תרופה מסויימת אינה עובדת, ואז היא פשוט לא משפיעה, לא לטובה ולא לרעה, וההומאופת יחליף אותה לתרופה אחרת. התהליך דורש סבלנות, אך לרוב הוא מניב תוצאות ויוצר שינוי גופני וגם נפשי.

דיקור סיני

דיקור סיני נעשה באמצעות מחטים דקות, אשר ננעצות במקומות רגישים אשר אותרו כבעלות תפקוד חשוב והשפעה על שאר מערכות הגוף.

נקודות אלה נמצאות על "המסלולים האנרגטיים" של הגוף, אשר מזרימים את האנרגיה ואת הדם לאורך הגוף. המסלולים האנרגטיים המובילים לכליות ולמערכת הגניטאלית של האשה מתייבשים בגיל המעבר ולכן הדיקור מתמקד בהם.

הטיפול בנשים בגיל המעבר מתחיל מהחזרת האיזון ההורמונלי לגוף באמצעות סדרה ראשונית של כעשרה טיפולים. מיקום הדיקורים, משך הטיפול ועוצמתו הוא אינדיבידואלי בהתאם לאבחנה שנעשית לכל אשה ולשינויים שהיא עוברת בין טיפול לטיפול.

במהלך הסדרה נדרש גם שינוי באורח החיים, כולל שינוי תזונתי בהתאם לאבחנה של כל אחת.
בסיום התקופה האשה אמורה לחוש הקלה בתסמינים הגופניים של גיל המעבר וגם תחושה נפשית כללית טובה יותר. אם ישנה בעיה שממשיכה להפריע לה ניתן להמשיך לסדרת טיפולים נוספת.

תזונה

הרפואה האלטרנטיבית שמה דגש על אורח חיים בריא, הכולל תזונה נכונה, פעילות גופנית ושקט נפשי. התזונה צריכה להיות מגוונת, כולל הרבה מזונות מן הצומח, דגים רזים וקטניות.

לנשים בגיל המעבר מומלץ במיוחד להרבות בצריכת פיטואסטרוגנים, כלומר אסטרוגן טבעי, המצוי בעיקר בסויה ומוצריה. מומלץ גם לאכול:

  • דגנים מלאים
  • דגים ואצות
  • זרעי פשתן
  • ירקות ופירות
  • טחינה
  • מוצרי סידן ומזונות המכילים ויטמין D

צמחי מרפא

  • צמחים פיטואסטרוגניים- אסטרוגן טבעי, כפי שהוזכר למעלה, נמצא בין היתר בצמח קוהוש שחור אשר מסייע להקלת תופעות גיל המעבר כמו גלי חום וסחרחורות.
  • צמחים אדפטוגנים- מסייעים לפעילות בלוטת התריס המשפיעה על עייפות וחוסר אנרגיה.
  • ויטקס- מסייע להגברת שחרור הורמונים מבלוטת יתרת המוח.
  • מרווה- מסייעת לתחושת נפיחות.

ישנם צמחי מרפא נוספים המסייעים להקלת תופעות שונות, לפי המלצת מרפא אלטרנטיבי.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן