הפסקת השימוש בגלולות למניעת הריון

הפסקת השימוש בגלולות למניעת הריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הפסקת השימוש בגלולות למניעת הריון

הפסקת השימוש בגלולות למניעת הריוןגלולות למניעת הריון הן אמצעי המניעה השכיח ביותר בעולם. השימוש בהן הינו יומיומי ונלקח במחזורים של 21 יום, המלווים בהפסקה של כשבעה ימים, בהם מתרחשת הווסת.

מרבית הגלולות משלבות בתוכן נגזרות סינטתיות של הורמוני המין הנשיים אסטרוגן ופרוג'סטרון, אשר נטילתם באופן מלאכותי מונעת למעשה את תהליך הביוץ ואת יכולת השתרשות העובר ברירית הרחם, במקרה ותהליך הביוץ עדיין התרחש מסיבה כלשהי.

הפסקה בנטילת גלולות למניעת הריון

מרבית הגלולות המשווקות כיום בעולם מכילות מינון נמוך למדי של הורמונים, המפחיתים בצורה משמעותית את תופעות הלוואי המלוות את נטילת הגלולות. למרות זאת, נשים רבות מחליטות על הפסקה בנטילת הגלולות מסיבות מגוונות, כגון הרצון להיכנס להריון, תופעות לוואי או מציאת אמצעי מניעה נוח יותר.

כאשר מחליטים על הפסקה, מומלץ לסיים את החפיסה הנוכחית ולהתייעץ עם רופא הנשים המטפל בנוגע להחלטה. לאחר ההפסקה בנטילת הגלולות, רמת ההורמונים המלאכותיים במחזור הדם יורדת והם יוצאים מן המערכת בתוך מספר ימים.

עובדה זו מסבירה מדוע נשים אשר שוכחות להשתמש בגלולות למשך מספר ימים, מבייצות ועשויות להיכנס להריון. אין משמעות למשך הזמן בו האישה נטלה את הגלולה, בין אם שלושה חודשים, שלוש שנים או עשר שנים, עדיין ההורמונים מתנקים מהגוף באותו פרק זמן של מספר ימים.

כאשר רמת ההורמונים המלאכותיים יורדת בדם, הגוף למעשה חוזר לייצר את ההורמונים הטבעיים. בכדי שהשחלות יוכלו לייצר אסטרוגן ופרוג'סטרון, חייב להתקבל מסר הורמונאלי מבלוטת יותרת המוח המפרישה שני הורמונים חשובים, LH ו- FSH הדואגים לגרוי השחלות לצורך ייצור הורמונים. (נטילת הורמונים מלאכותיים, כמו בגלולות, מונעת את שחרור ה- LH ו- FSH ולכן התהליכים אינם מתרחשים).

מתי חוזרת האישה לבייץ?

נשים מסוימות מתחילות לבייץ לאחר מספר ימים, אך לאחרות התהליך עשוי לקחת מספר חודשים עד לפעילות תקינה ורגילה. באופן כללי ניתן להגיד, כי חזרה למחזור חודשי רגיל לוקחת בממוצע כשלושה חודשים.

חשוב להדגיש כי בנשים אשר סבלו מאי-סדירויות במחזור החודשי לפני נטילת הגלולות, יתכן והפסקת הגלולות תגרום לחזרה למצב הקודם. לרוב, נשים אשר מחזורן היה סדיר יחזרו לשגרה הקודמת ללא כל שינוי , אך גם כאן ישנם מקרים יוצאי דופן.

בעיה אשר עלולה להתרחש נקראת "העדר וסת לאחר גלולה" (post-pill amenorrhea ), הסיבה לכך היא פשוטה ונובעת מכך שלנשים מסוימות, יש קושי רב יותר בלהתחיל את ייצור ההורמונים מחדש. אם לאחר שלושה חודשים, הווסת החודשית עדיין לא הופיעה, מומלץ לבצע בדיקת הריון ולקבוע תור לגניקולוג.

לאיזה שינויים נוספים ניתן לצפות לאחר הפסקת הגלולות?

  • במקרים רבים, קיימת עלייה מסוימת במשקל בעת נטילת גלולות (לרוב השפעה של הורמון האסטרוגן), חזרה למינונים פיזיולוגים של הורמון זה, עשויה לגרום לירידה קלה במשקל. (אך גם כאן קיימות וריאציות)
  • יתרון נוסף של גלולות הוא השפעתן החיובית על תסמיני התסמונת קדם וסתית, כגון שינויי מצב רוח, רגישות בשדיים וכאבי בטן. תיתכן חזרה של תופעות אלו לאחר הפסקת הגלולות.

האם לגלולות יש השפעה על היכולת להיכנס להריון?

כיום, לא קיימות כל עדויות אשר מוכיחות כי נטילת גלולות פוגעת בפריון. לכן, גם אם בחודש הראשון לאחר הפסקת הגלולות לא התפתח הריון, יש להמתין עד חזרה טבעית של הגוף לייצור ההורמונים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן