סיאנה – זריקה נגד הריון

סיאנה - זריקה נגד הריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

סיאנה - זריקה נגד הריון

"סיאנה" הינה זריקה למניעת הריון אשר אושרה לשימוש בארצות הברית, באירופה ובישראל. הזריקה ניתנת כל 3 חודשים ומספקת הגנה מפני הריון למשך כל אותו פרק זמן.

כיצד פועלת זריקה נגד הריון?סיאנה - זריקה נגד הריון

בניגוד לגלולות למניעת הריון המכילות מינונים שונים של הורמוני המין הנשיים אסטרוגן ופרוג'סטרון, סיאנה מכילה רק נגזרת מלאכותית של פרוג'סטרון הנקראת DMPA (depomedroxyprogesterone aceate).

לאחר כ-24 שעות מזמן ההזרקה רמות ההורמון המלאכותי מגיע לריכוז הרצוי בדם ונשארות באותו ריכוז למשך שלושה חודשים. DMPA גורם להפסקת ביוץ, ולמעשה יוצר מצב בגוף אשר זהה מאד לגיל המעבר. ההורמון מונע שחרור של שני הורמונים חשובים מבלוטת יותרת המוח הנקראים FSH ו- LH או בשם כולל גונאדוטרופינים.

ללא שחרור של גונאדוטרופינים מבלוטת יותרת המוח, תהליך הביוץ לא יוכל להתרחש ולכן ההריון נמנע. בנוסף לכך שלא מתרחש ביוץ, העובדה כי הזריקה מכילה פרוג'סטרון בלבד, גורמת לכך שרירית הרחם אינה נוצרת מדי חודש ולכן גם הווסת נעלמת.

יעילות הזריקה למניעת הריון

אמצעי מניעה זה יעיל מאד, אחוזי הכישלון בשנה הראשונה לשימוש עומדים על מספר מינימלי של 0.3%.

בנוסף, חשוב לציין כי בניגוד לנטילת גלולות למניעת הריון אשר שימוש בתרופות אחרות (לדוגמא סוגים מסוימים של אנטיביוטיקה ותרופות פסיכיאטריות) מורידות את היעילות שלהן, לא קיים כל קשר בין מתן הזריקה לתרופות אחרות אשר המטופלת נוטלת.

זריקה נגד הריון – יתרונות

  • אין צורך לזכור ליטול גלולה מדי יום, עובדה זו מפחיתה את שיעור ההריונות הבלתי רצויים בצורה משמעותית.
  • הזריקה אינה מכילה אסטרוגן, השימוש באסטרוגן אינו מתאים לכלל אוכלוסיית הנשים ולכן קהל היעד של הזריקה הוא יחסית רחב יותר. לדוגמא, נשים בזמן הנקה אשר מעוניינות להמשיך להניק אך להשתמש באמצעי מניעה נוסף, הן מועמדות מצוינות לסוג טיפול זה. זאת מכיוון שאסטרוגן גורם לייבוש החלב ולכן חסרונו מאפשר את המשך ההנקה. בנוסף נשים מסוימות אשר לקו בעבר בסוגי סרטנים מסוימים כגון סרטן רחם או סרטן השד, אינן יכולות ליטול תרופות המכילות אסטרוגן, כיוון שהוא עלול לעודד צמיחת תאים ממאירים, גם הן יכולות להנות מאופציית טיפול זו.
  • ללא כל קשר להתוויות נגד לשימוש באסטרוגן, הסכנות הכרוכות בשימוש בו כוללות סיכון מוגבר לקרישי דם ורידיים ותסחיפי ריאה ולכן גם סכנות אלו מופחתות.
  • לאור העובדה כי הזריקה גורמת ל"שיתוק" מחזור הרבייה על ידי מניעת שחרור ההורמונים, קיימת ירידה בסיכון ללקות במחלת סרטן הרחם וגם סרטן השחלות.
  • הפסקת הדימום החודשי מסייעת רבות לנשים הסובלות מדימומים חזקים אשר לעיתים מובילים לאנמיה ובנוסף גם התכווצויות הרחם בעת הדימום נפסקות.

זריקה נגד הריון – חסרונות

  • לאור העובדה כי הטיפול ניתן בזריקה לא ניתן "לשלוט" ברמות שלו בדם, כלומר גם אחרי שלושה חודשים תימצא כמות מסוימת של ההורמון בגוף. לכן כאשר מעוניינים להפסיק את הטיפול במטרה להיכנס להריון, אלימינציה סופית של ההורמון מהמערכת עלולה לקחת מספר חודשים ולכן הפוריות בתקופה זו תהיה פחותה.
  • למרות היתרונות של היעדרות אסטרוגן מהזריקה, קיימים גם חסרונות למצב זה כגון הידלדלות במסת העצם. אסטרוגן הוא חיוני לשמירה ובניית עצמות ולכן יתכן כי הנזק (והסיכון המוגבר לאוסטאופרוזיס) מחוסר האסטרוגן יהיה בלתי הפיך. ההשלכות לבעיה זו יכולות להיות רציניות במיוחד בקרב האוכלוסיה הצעירה  אשר עדיין נמצאת בתהליך גדילה. מנהל התרופות האמריקאי פירסם הערת אזהרה לגבי תופעת לוואי זו.
  • לעיתים בחצי שנה הראשונה של הטיפול מתרחשים דימומים לא סדירים עד להפסקה מוחלטת של המחזור החודשי.

כרגע ניתן להשיג את סיאנה – זריקה למניעת הריון אצל רופא הנשים – גניקולוג.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן