שיטות טבעיות למניעת הריון – כל האמת

שיטות טבעיות למניעת הריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

שיטות טבעיות למניעת הריון

שיטות טבעיות למניעת הריוןשיטת המניעה הטבעית הכי בטוחה, שיכולה להבטיח לך ב-100% שלא תיכנסי להריון היא הימנעות מוחלטת מיחסי מין. אך מכיוון, ששיטה זו לא עבדה בימי התנ"ך אז בטוח שהיום יהיה קשה להציע אותה.

קיימים אמצעי מניעה רבים כגון: קונדומים לגברים, קונדום נשי, קוטלי זרע, גלולות, דיאפרגמה וכדומה. שיטות אלו אינן יעילות במאת האחוזים אך הם בהחלט קרובות לשם. קונדום יעיל בכ-90%, גלולות יעילות בכ-95-99%.

ישנם אנשים הסומכים יותר על שיטות עתיקות כגון: משגל נסוג, שיטת החום הבסיסי (BBT), שיטת הימים הבטוחים, שיטת ריר צוואר הרחם,  שיטת בדיקות השתן.

שיטות אלו יעילות בחמישים אחוזים בלבד ואינן מומלצות למי שאינו רוצה להיכנס להריון.

מהו משגל נסוג?

נמצא כי שיטת המשגל הנסוג ידועה עוד מימי התנ"ך והיא מתועדת בספר בראשית פרק ל"ח: " וַיֹּאמֶר יְהוּדָה לְאוֹנָן, בֹּא אֶל-אֵשֶׁת אָחִיךָ וְיַבֵּם אֹתָהּ; וְהָקֵם זֶרַע, לְאָחִיךָ…."וַיֵּדַע אוֹנָן, כִּי לֹּא לוֹ יִהְיֶה הַזָּרַע; וְהָיָה אִם-בָּא אֶל-אֵשֶׁת אָחִיו, וְשִׁחֵת אַרְצָה, לְבִלְתִּי נְתָן-זֶרַע, לְאָחִיו".

משגל נסוג הוא בעצם הוצאת האיבר המין הגברי מהנרתיק לפני שהגבר פולט את זרעו. שיטה זו אינה מומלצת כיוון, שלא תמיד ניתן לשלוט על הפליטה, ישנם גברים אשר סובלים בידיעה או בחוסר ידיעה מתופעה נפוצה הנקראת: שפיכה מוקדמת ועלולים למרות מאמצם הרב לטפטף מספר טיפות של זרע. שיטת המשגל הנסוג עלולה גם לפגוע בהנאה מקיום יחסי מין ולגרום ללחצים מיותרים.

מהי שיטת הימים הבטוחים?

שיטת זו מבוססת על המחזור החודשי. המחזור החודשי מחולק לימים בהם האישה פורייה יותר, ימים בהם האישה מבייצת וימים בהם פוריות האישה נמצאת ברמות נמוכות, משמע אין ביוץ.

שיטה זו אינה הוכיחה את עצמה למרות שביוץ האישה אמור להופיע כ-14 ימים מהיום הראשון של המחזור ולכן ימים 17-28 נחשבים לימים הבטוחים בהם לא מתקיים ביוץ ולכן הסיכויים להיכנס להריון נמוכים.

נשים רבות נכנסות להריון למרות קיום יחסי מין רק ב"ימים הבטוחים" והימנעות מוחלטת של קיום יחסי מין בימי הפוריות.

מהי שיטת החום הבסיסי (BBT)?

שיטה זו דומה מאוד לשיטת הימים הבטוחים. נמצא כי בזמן הביוץ יש עלייה בחום הגוף וסוף תקופת הפוריות היא שלושה ימים לאחר שחום הגוף חזר למדד הרגיל שלו. לכן נשים רבות מודדות את חום גופן על מנת לבדוק מהי תקופת הפוריות, מתי היא מסתיימת ומתחילים "הימים הבטוחים".

שיטה זו גם כן אינה מומלצת, כיוון שלעיתים חום הגוף יכול לעלות או לרדת בשל מחלות, זיהומים, דלקות, מזג אוויר וכדומה.

ליידי קומפ – מחשבון ביוץ

מחשבון זה מודד את חום הגוף של האישה ומתריע בפניה לגבי ימים פוריים ואי פוריים. למעשה באמצעות השימוש בליידי קומפ, ניתן לקבל את התוצאה הסופית מידי יום (ותחזית עד שישה ימים קדימה) עבור הימים הבטוחים, ואת הימים בו האישה מעוניינת להיקלט להריון, ללא כל חישוב או רישום נוסף. אחוזי הדיוק של המחשבון מתחילים ב 99.3%, והוא מוכר ומאושר על ידי ארגון הבריאות האמריקאי FDA  וכן על ידי משרד הבריאות בישראל, ומוגדר כמכשיר רפואי.

מהי שיטת ריר צוואר הרחם?

נמצא כי במהלך המחזור החודשי, מתרחשים שינויים ברירית צוואר הרחם. השינוי ברירית צוואר הרחם מתרחש עקב הפרשות של ההורמונים הנשים אסטרוגן ופרוגסטרון למחזור הדם.

נשים מסויימות מזהות את השינויים המתבצעים ברירית הרחם במהלך החודש ובכך מזהות אילו ימים הם בטוחים לקיום יחסי מין ללא כניסה להריון ואילו לא. שיטה זו לא מומלצת, לא מדויקת ולא יעילה למי שאינה רוצה להיכנס להריון.

מהי שיטת בדיקות השתן?

במהלך החודש מופרשים כמויות שונות של הורמונים נשיים: אסטרוגן ופרוגסטרון למחזור הדם ולשתן. נמצא כי בעזרת בדיקת שתן פשוטה למדידת רמות פרוגסטרון ואסטרוגן ניתן לזהות מתי מתחילה תקופת הפוריות ומתי היא מסתיימת וזאת על פי הרמות השונות של ההורמונים בשתן. שיטה זו גם כן אינה מדויקת ואינה מומלצת לנשים אשר לא מעוניינת להיכנס להריון.

לסיכום:
שיטות מניעה טבעיות אינן הוכיחו את עצמן כמדויקות, יעילות או בטוחות ולכן למי שמעוניין להימנע מהריון לא רצוי, מומלץ להשתמש באמצעי מניעה בעלי אחוזי מניעה גבוהים יותר כגון: גלולות, קונדומים וכדומה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן