אמצעי מניעה – קונדום

קונדום

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

קונדום

קונדוםקונדומים קיימים כבר מאות שנים בצורות ומחומרים שונים – הקונדומים הראשונים היו עשויים צמר ובדים דומים אך לא היו יעילים כלל וכלל.

קונדומים ממעי כבשה היו נפוצים במאה ה-13 ואכן עזרו במניעת כניסה להריון. אך מאז ועד היום חלו שינויים רבים במרכיבי ויעילות הקונדום וכבר בשנת 1930 הומצא לראשונה קונדום מסוג לטקס, הנמצא בשימוש עד היום.

יעילות הקונדום

הקונדום או בשמו העברי כובעון, הינו אמצעי מניעה המכסה את איבר המין הגברי בשעת קיום יחסי מין. מטרת הקונדום היא מצד אחד למנוע הריון בלתי רצוי ומצד שני הוא עוזר במניעת מחלות מין, כגון: איידס, הרפס גניטאלי, עגבת ועוד.

יעילות הקונדום במניעת הריון מוערכת כ: 88-97%. וידועים מקרים רבים של נשים אשר נכנסו להריון למרות השימוש בקונדום. נמצא ששימוש בקונדום המכיל קוטל זרע, מגביר את יעילות הקונדום במניעת הריון אך עדיין אינו יעיל ב100%.

יתרון משמעותי של קונדום על פני אמצעי מניעה אחרים, הוא שאין לקונדום שום תופעת לוואי, חוץ מאנשים אשר אלרגיים לחומר לטקס. נמצא כי כ-10% מהאוכלוסייה הכללית אלרגית לחומר הלטקס, כיום ישנם קונדומים העשויים חומרים סינתטיים (לדוגמא: שרף מלאכותי ).

אופן השימוש

שימוש בקונדום מצריך תרגול קל, שכן שימוש לא נכון עלול לגרום לקריעה, חוסר יעילות, הדבקה במחלות מין וכניסה להריון לא רצוי. בשימוש בקונדום צריך להיזהר מציפורניים, חפצים חדים, מריחת חומרים שמנוניים, כגון:  שמן, קרם ידיים, שמן תינוקות, וזלין וכדומה.

בקניית ובשימוש בקונדום חשוב לדעת:

  • הגודל במקרה זה כן קובע, ויש להתאים את גודל הקונדום לגודל איבר המין.
  • קיימים קונדומים מסוגים רבים (מחוספסים, משומנים יותר או פחות, צבעוניים, מכילים טעמים ועוד).
  • הקונדום מיועד לשימוש חד פעמי בלבד וגם שטיפת קונדום משומש אינו יעזור "לחדש" אותו לשימוש נוסף.
  • לקונדומים יש תאריך תפוגת תוקף ויש לשים לב לכך, אין להשתמש בקונדום שתאריך תוקפו חלף.
  • לא מומלץ להחזיק את הקונדום בארנק, או בתא כפפות ברכב, כיוון שהקונדום עלול להיפגם מחיכוך האריזה ובלאי.
  • בנוסף, במקרים בהם הקונדום נקרע או החליק יש צורך לגשת לגניקולוג או להשתמש בגלולת פוסטינור (גלולת היום שאחרי) בכדי למנוע הריון בלתי רצוי.

הקונדום הגברי, כאמור הוא רק אחד מבין אמצעי המניעה הקיימים למניעת הריון. אמצעי מניעה נוספים הם קונדום נשי, מדבקה למניעת הריון, וכמובן הגלולות, הנחלקות לסוגים רבים, הנבדלים זה מזה בתכונותיהם, אך זהים במטרה- מניעת הריון.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן