מדבקה למניעת הריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מדבקה למניעת הריון מקפלת בתוכה את רעיון הגלולה הוותיקה, אולם במראה ובתפקוד חדשני יותר.

היתרון הגדול ביותר הטמון במדבקה, הוא בכך שהיא חוסכת את עצם הזכירה ליטול גלולה מדי יום.

המדבקה מודבקת לפרק זמן של שבעה ימים במשך שלושה שבועות רצופים, ובכך מונעת שכחה והריונות בלתי רצויים.

איך פועלת מדבקה למניעת הריון?

המדבקה למניעת הריון פועלת באופן זהה לזה של הגלולה. המדבקה, אשר מודבקת על גבי העור באזורים חלקים בגוף, כמו זרוע, בטן תחתונה או גב עליון, משחררת מינונים נמוכים של אסטרוגן ופרוגסטרון לזרם הדם.

היא מודבקת למשך שבוע במשך שלושה שבועות, כאשר בזמן ההפסקה מופיעה הוסת. המדבקה ניתנת רק על פי מרשם רופא ולאחר בדיקת נשים מקיפה אשר שללה גורמי סיכון כמו עישון, טרומבוסים קודמים, יתר לחץ דם ומיגרנות.

מכיוון שההורמונים נספגים דרך העור ללא מעורבות הכבד, היא תוכל להתאים לנשים עם בעיות כבד שונות, אשר לא היו יכולות להיות מטופלות בגלולות. המדבקה למניעת הריון אינה מפריעה למהלך התקין של החיים, היא אינה יורדת במים או בבריכה.

כמו כן, נעשו מחקרים רבים אשר בדקו האם המדבקה יורדת בקלות באזורי אקלים חמים ולחים (כמו למשל בג'קוזי). מחקרים אלו הראו בוודאות כי אין סכנה במקומות כגון אלה והנשים משוחררות לכל פעולה אשר יחפצו בה.

יתרונותיה של מדבקה למניעת הריון

על פי מחקרים שנעשו, המדבקה בטוחה בהגנה מפני הריונות ב- 99% מהמקרים. יעילות זו נחשבת לטובה יותר מאשר זו שנמצאה בגלולות למניעת הריון, כנראה בגלל ההתמדה בטיפול. יתרון המדבקה מועצם אצל צעירות אשר על פי מחקרים, רמת ההיענות שלהם לטיפול נמוכה יותר.

תופעות הלוואי של המדבקה כמעט ואינם קיימים או קיימים בשיעורים נמוכים מאד. מבין תופעות הלוואי אפשר למצוא כאבי ראש, בחילות ושינויים במצב הרוח. גם כאשר מופיעות תופעות לוואי אלה, סביר להניח כי הם ייעלמו עם המשך הטיפול.

יתרון נוסף הוא בדרך השימוש. המדבקה נראית כפעולה פחות חודרנית מאשר כדור כימי אותו יש הכרח לבלוע. מעבר להרגשה, ישנן נשים שבליעת כדור קשה להן וגורמת להן לבחילה קשה. כמו כן, במקרה של מחלת מעיים הכוללת בחילות והקאות, אין השפעה על יעילות המדבקה וזאת עקב מנגנון ספיגתה בגוף. יש הכרח במחקרים נוספים אשר יאוששו את הסברה האומרת כי ישנה השפעה מיטיבה מטבולית של המדבקה על רמות הליפידים בדם.

חסרונותיה של מדבקה למניעת הריון

חסרונותיה העיקריים של המדבקה נובעים מבעיות טכניות כמו החשש לכך שהדבק יחלש והמדבקה תיפול. כמו כן, קיים גם הסיכון לגירוי עורי במקום ההדבקה. על שני חסרונות אלה אפשר להתגבר על ידי הדבקת מדבקה חדשה בטווח זמן של יממה.

במקרה של גירוי, יש להדביק את המדבקה הבאה במקום אחר. ספיגת הכאב הקיים בהורדת המדבקה גם הוא צריך להילקח בחשבון, למרות שהוא מינורי בחשיבותו וברמתו. מכיוון שיש רק סוג אחד של מדבקה בשוק, לא קיימת יכולת לעבור לסוג מדבקה שונה.

חסרון נוסף הוא בכך שיש להחליף את המדבקה פעם בשבוע. גם החלפה זו יכולה להישכח ובכך לעלות את הסיכון. אולם במידה והמדבקה נשכחה בשבוע השני או השלישי, קיים טווח של 48 שעות עד למועד החלפתה.

ההורמונים אשר משתחררים מהמדבקה, בדומה לאלה של הגלולה, ואף יותר, מהווים כגורם סיכון לטרומבוסים. כך שנשים שנמצאות בקבוצת הסיכון כמו מעשנות כבדות במיוחד אם הן מעל גיל 35, לא יוכלו להשתמש במדבקה כמו שלא יוכלו להשתמש בגלולה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן