קורס הכנה ללידה – ללידה רגועה יותר

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

קורס הכנה ללידה

קורס הכנה ללידהההריון וההכנה ללידה הינם רגעים מרגשים במיוחד. לצד ההתרגשות הרבה עולות באופן טבעי שאלות רבות: מתי נכון לגשת לבית החולים? כיצד מרגיעים את הכאבים? כיצד אוכל לתמוך באישתי? האם כדאי ללדת עם אפידורל או לא? כיצד מניקים את הנולד? ועוד. קורסי הכנה ללידה נועדו לענות על כל השאלות המתעוררות, להכין את ההורים הצעירים לקראת הלידה וההנקה ובעיקר להפחית הרבה מתחים וחששות.

מדוע מומלץ לגשת לקורס הכנה ללידה?

לידה הינה דבר טבעי אשר התרחש ומתרחש לאורך ההיסטוריה ללא כל צורך בהכנה מוקדמת. יחד עם זאת קיימים יתרונות רבים בקורסי ההכנה ללידה- הקורסים מתמקדים בתחומים רבים הקשורים להריון, ללידה עצמה, לזוגיות ולבתי החולים. הקורס מלמד שיטות להתמודדות עם הכאב, מעניק אינפורמציה הנוגעת לזכויותיה של היולדת, כל הקשור בהנקה והחתלה ועוד.

נשים אשר עברו קורס הכנה ללידה מגיעות רגועות יותר לחדר הלידה ובן זוגן יודע טוב יותר כיצד לסייע להן ולמה הן זקוקות. נשים אלו משתמשות פחות במשככי כאבים תרופתיים וחוויית הלידה נתפסת עבורן כחוויה חיובית. לידה רגועה יותר מפחיתה סיכונים וסיבוכים וכן תורמת לקשר בין ההורים הצעירים לבין תינוקם. קורס הכנה ללידה יכול לבוא כהשלמה למידע אותו אוספת היולדת בעצמה באמצעות האינטרנט, ספרים וסרטי וידאו או כהכנה מעמיקה בפני עצמה.

גברים בחדר הלידה

הצורך להיות חלק מתהליך ההריון, ההכנה ללידה והלידה חשוב באופן שווה לשני בני הזוג. כיום, זה לא מחזה נדיר לראות גברים המלווים את נשותיהם לחדר הלידה ותומכים בהן במהלכה ולפניה. לכן, ניתן לראות זוגות רבים המגיעים יחדיו לקורסי ההכנה ללידה בכדי להיות שותפים מלאים בחוויה המרגשת.

סוגי קורסים המכינים ללידה

עד לא מזמן קורס הכנה ללידה התקיים מטעם קופות החולים, טיפות החלב ובתי החולים כאשר במהלכו נלמדו תכנים אותם המימסדים הרפואיים רצו להעביר. היום, ניתן למצוא קורסים נוספים הרואים בראש ובראשונה את היולדת ובן זוגה ומנסים ככל שניתן להתאים עצמם באופן אינדבידואלי לכל זוג לפי צרכיו השונים. ניתן למצוא קורסים קבוצתיים או קורסים פרטיים, קורסים שלמים או מרוכזים, קורס הכנה ללידה של תאומים ועוד.

הנושאים הנלמדים בקורסי ההכנה

בכל סוגי הקורסים הנושאים הינם דומים- שינויים המתרחשים בגוף בזמן ההריון, קיום יחסי מין בהריון, מתי נכון לפנות לחדר הלידה (לא מוקדם מדי ולא מאוחר מדי), תהליך קבלת היולדת לבית החולים, שלבי הלידה, תנועתיות בלידה, תפקיד המלווה, דרכי התמודדות עם הכאב ואפשרויות טיפול בכאבים, נשימות והרפייה, השהייה המחלקת היולדות, הנקה, שיקום רצפת האגן ועוד. כמו כן, כל מדריכה מביאה את הדגשים שלה ולכן חשוב לבחור בקורס ובמדריכה המתאימה לכם.

בחירת קורס הכנה ללידה

ניתן לבחור בין קורסים קבוצתיים לבין פרטיים. הקורסים הקבוצתים מתקיימים באווירה נעימה ונוחה עם מספר משתתפים מצומצום. היתרון הינו ביכולת להתייעץ ולשמוע גם זוגות אחרים הנמצאים באותו תהליך, אך במקרים אלו על הזוג להתאים את עצמו לשעות ולימים בהם הקורס מתקיים.

קורס פרטי יכול להעשות אפילו בביתם של בני הזוג ובהתאם לזמנים ולימים הנוחים להם. רצוי לבחור בקורס אשר קרוב לשכונת המגורים ולברר המלצות על המקום ועל המדריכה לפני וכן מומלץ לברר האם יש חנייה נוחה. כדאי להגיע אל הקורס רעננים ומרוכזים, לכן לא מומלץ לקבוע קורס בשעות שאחרי העבודה.

מתי כדאי להתחיל?

מכיוון שקורסים קבוצתיים ארוכים יותר, מומלץ להתחילם בין השבועות ה-27 עד ה-30. בכל מקרה חשוב לסיים לפני השבוע ה-38. קורס פרטי קצר יותר ולכן ניתן להתחילו מעט מאוחר יותר.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה: