יחסי מין במהלך היריון

סקס בהריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

סקס בהריון

סקס בהריוןבמהלך ההריון גוף האישה עובר שינויים רבים, נפשיים וכמובן גם פיזיים. הגוף משתנה, העלייה במשקל ניכרת, ולעיתים נשים חשות שהן לא מושכות מבחינה מינית כמו שהיו קודם לכן. ההשלמה עם המצב החדש תלויה מאוד בתמיכה של בני הזוג ובהפגנת החיבה שלהם אל הנשים.

הגברים מרגישים לא פעם שהם נדחקים לפינה מכיוון שנשותיהם עסוקות בעיקר בעובר אשר גדל בתוכן, ולכן גם הם זקוקים לגילויי אהבה מצד הנשים. יחסי מין במהלך הריון הם דרך טובה כדי לאהוב ולגלות תשוקה מצד שני בני הזוג, והם חלק בלתי נפרד מיחסי הזוגיות לקראת הבאות.

לצד דברים אלו, המעשים בשטח קשים לעיתים לביצוע מכיוון שבני הזוג חוששים מקיום יחסי מין במהלך ההיריון, שמא יפגעו בעובר ובבטיחותה של האישה ההרה. לאור החששות השונים, בני הזוג צריכים למצוא לעצמם תנוחות נוחות עבור האישה בעת קיום יחסי מין, ולהרגיש בטוחים מספיק שהפעולה לא תפגע בעובר.

תשוקה בהיריון

תשוקה בהיריון היא עניין אינדיבידואלי מאוד ומשתנה בין אישה אחת לשנייה, מה גם שבמהלך ההריון התשוקה עשויה להשתנות. לרוב בשליש הראשון להריון, נשים חשות עייפות גדולה, ישנה רגישות בשדיים והבחילות מלוות אותן במהלך היום. לרוב תופעות אלה גורמות לירידה בתשוקה המינית. אצל חלק מהנשים התשוקה המינית הולכת לאיבוד במהלך כל ההיריון ואצל חלקן היא רק מתגברת. האורגזמה גם היא עשויה להשתנות. ישנן נשים אשר חוות אותה אחרי זמן רב בעת קיום יחסי המין, וישנן אחרות שאצלן היא מגיעה במהירות. ההסבר להשתנות הוא שישנה רגישות יתרה בדגדגן ובנרתיק בגלל זרימה מוגברת של נוזלים ושל דם באיבר המין.

השפעה על העובר

העובר מוגן לחלוטין על ידי הנוזל שברחם, על ידי הקרום שמכיל את הנוזל ושעוטף אותו, על ידי הרחם, על ידי דופן הבטן ועל ידי עצמות אגן הירכיים. כל אלה שומרים על העובר מפני חבלות, ולכן אין כל סכנה לעובר בעת קיום יחסי מין במהלך היריון.

אם ההיריון תקין אין כל חשש מקיום יחסי מין בכל תדירות שהיא. אין צורך לדאוג לעוצמת האורגזמה, כי היא אינה משפיעה על העובר. גם החשש להפלה בעת קיום יחסי מין אינו מוצדק מכיוון שאין כל דרך בה יחסי המין יגרמו למות העובר.

סכנות

קיום יחסי מין במהלך הריון אינו מסוכן בדרך כלל, אך בכל זאת כדאי להיזהר ממספר דברים. בשליש האחרון של ההריון יש ריבוי של כלי דם בצוואר הרחם, בייחוד לפני הלידה, ולכן יכולים להיות הפרשות או דימומים קלים לאחר קיום יחסי מין. חשש נוסף הוא היווצרות דלקות בנרתיק ובצוואר הרחם כתוצאה מקיום היחסים. לרוב אין בכך סכנה לעובר, אולם במצבים של הידבקות במחלת מין בעת הריון, מחוללי המחלה עוברים דרך השליה ומדביקים בה את העובר. נגיפים או חיידקים כמו הרפס, קונדילומה וכלמידיה מהוות סכנה לעובר.

המלצות לקיום יחסי מין בזמן ההיריון

בראש ובראשונה חשוב מאוד להתחשב בנוחות האישה בעת קיום יחסי מין בהיריון. נשים שלא נמצאות בזוגיות והן מקיימות יחסי מין עם מספר גברים במהלך ההיריון, כדאי שישתמשו בקונדום כדי לא להידבק במחלות מין. כמו כן, מומלץ מאוד שלא להשתמש בוויברטור בתוך הנרתיק בשל חשש מפציעה. אם מקיימים מין אוראלי, חשוב לזכור שלא לנשוף אוויר לנרתיק. בעת קיום יחסים אנאליים יש לשטוף את איבר המין הגברי או להשתמש בקונדום לפני החדירה לנרתיק.

מיתוסים נפוצים

מיתוס אחד מיני רבים הוא שבעת קיום יחסי המין, לגבר אסור לשכב מעל האישה כדי שלא יופעל לחץ על הבטן שעלול לפגוע בעובר. האמת היא שאין כל סכנה לעובר, פשוט התנוחה הזו אינה נוחה לאישה בשלבי היריון מתקדמים. בשלבים ההתחלתיים אין כל בעיה לעשות זאת.

מיתוס נוסף אומר שבזמן ההיריון אסור לקיים מין אנאלי, ואין בו מין האמת. גם המיתוס שאומר שחדירה מלאה גורמת נזק לעובר נפוץ מאוד מחשש שמא הפין יגיע לעובר ויפגע בו. האמת היא שדבר כזה אינו אפשרי כלל ולכן לא צריך להימנע מחדירה מלאה.

מיתוס נפוץ נוסף אומר שסקס יכול לזרז לידה, ויש בו מין האמת בסוף ההיריון. אורגזמה נשית גורמת לרחם להתכווץ והאוקסיטוצין שנמצא בנוזל הזרע תורם גם הוא לתהליך.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן