הריון ולחץ דם גבוה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הריון ולחץ דם גבוה

הריון ולחץ דם גבוהלחץ דם גבוה בזמן ההיריון הוא נפוץ והרסני. כאשר לחץ דם גבוה מתחיל לאחר השבוע העשרים של ההיריון, יכול הדבר להוות סימן לבעיה רצינית ומסוכנת בשם רעלת הריון, אשר נושאת סיכון מוגבר לתחלואת האם והילד, ועלולה לגרום להתקפים העלולים להוביל למות האם והעובר.

אישה עלולה לסבול מלחץ דם גבוה טרם הכניסה להריון, או שלחץ הדם שלה עשוי להתחיל לעלות במהלך ההיריון. אם אישה סובלת מלחץ דם גבוה במהלך ההיריון, עליה לעבר בדיקות לעיתים קרובות יותר מאשר אישה שאינה סובלת מבעיה זו. אין דרך לדעת אם תתרחש רעלת הריון, וזו אחת הסיבות למעקב קרוב ותכוף במהלך ההיריון. יש להוסיף כי לאחרונה הגיעה לישראל בדיקה לגילוי מוקדם של רעלת הריון, אשר יעילותה רבה מאוד.

בדרך כלל, לחץ הדם של האישה, יורד בשליש השני להריונה, ואז הוא חוזר למצב נורמאלי עד סוף ההיריון. אבל בקרב חלק מהנשים, לחץ דם עולה לרמה גבוהה מאוד בשליש השני או השלישי של ההיריון. בדרך כלל, נעלמת הבעיה לאחר שהתינוק נולד, אך אם לחץ הדם הגבוה התחיל טרם ההיריון, לרוב הוא אינו נעלם לאחר הלידה.

עלייה קטנה בלחץ הדם אינה מהווה בעיה, אך על הרופא להשגיח על לחץ הדם של האישה על מנת לוודא שהוא אינו עולה, ועליו לבדוק גם חשד לרעלת הריון. לחץ דם גבוה מאוד מונע מהעובר לקבל אספקה נאותה של דם וחמצן, מצב אשר עלול להגביל את צמיחתו או לגרום לשליה להתנתק מוקדם מידי מהרחם.

שכיחות לחץ הדם הגבוה במהלך ההיריון

  • אחת מתוך עשרים נשים בהריון סובלות מבעיות של לחץ דם גבוה.
  • אחת מתוך עשרים נשים בהריון סובלות מלחץ דם גבוה לפני ההיריון.
  • אחת מתוך עשרים נשים בהיריון סובלות מלחץ דם גבוה במהלך ההיריון, אך אינן מפתחות רעלת היריון.
  • כשמונה מתוך מאה נשים הרות עלולות לפתח רעלת היריון.
  • בעיות של לחץ דם גבוה נפוצות יותר במהלך ההיריון הראשון.

הסכנות הטמונות בלחץ דם גבוה בזמן ההיריון

ככלל, ככל שעולה לחץ הדם, כך גדל הסיכון לאישה ולתינוק. אם לחץ הדם נשאר מתון ואינו מתפתח לרעלת הריון, הסיכון הוא נמוך. יחד עם זאת, חשוב שלחץ הדם והשתן ייבדקו באופן קבוע במהלך ההיריון, כמו גם בדיקת כל התסמינים לרעלת הריון אפשרית.

קיימים סיכונים לאם ולתינוק אם לחץ הדם הגבוה מחמיר, ובמיוחד אם מתפתחת רעלת הריון. יש לבצע בדיקות דם על מנת לבדוק את השפעת לחץ הדם. אמצעי בדיקה נוסף הוא סריקת אולטרא סאונד.

טיפול בלחץ דם גבוה במהלך ההיריון

אם הרופא מגלה כי לחץ הדם של האישה גבוה במהלך ההיריון, הוא בדרך כלל בודק אם קיים חלבון בשתן ומבצע תשאול לגבי תסמינים של רעלת הריון. אם לחץ הדם נשאר גבוה, או אם מופיעים סימנים של רעלת הריון, יש להתייעץ עם רופא מומחה, אשר ייקח בחשבון גורמים כגון:

  • עד כמה חמור לחץ הדם הגבוה?
  • באיזה שבוע של הריון נמצאת האישה?
  • מהם הסיכונים לאם ולתינוק? היבט זה תלוי בחומרת לחץ הדם הגבוה.

אם אישה סובלת מלחץ דם גבוה במהלך הריונה, הטיפול אשר תקבל עשוי לכלול טיפול מונע למניעת תסמינים של רעלת הריון, ותרופה להורדת לחץ הדם. חלק מהתרופות ללחץ דם גבוה הן מסוכנות במהלך השבוע השישי להיריון. אם אישה נוטלת תרופות ללחץ דם גבוה, יש להתייעץ עם הרופא לגבי בטיחות התרופה ולוודא שהרופא מצויד ברשימה מלאה של כל התרופות אותן נוטלת האישה. בנוסף, יש להתייעץ עם הרופא לגבי טיפול במכשיר הרספירייט, המיועד להורדת לחץ הדם.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

סטרס בהיריון יכול להוביל להפרעת אישיות אצל הילד

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה: