כאב ראש בזמן ההריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כאב ראש בהריון

כאב ראש בהריוןכאבי ראש בהריון (Pregnancy headache) הם דבר שכיח ונפוץ יותר ממה שנוטים לחשוב, במיוחד בתקופת ההיריון. ההערכה היא כל אישה חמישית תסבול מכאב ראש בדרגת חומרה קלה עד חמורה, במהלך הריונה.

עלולים להיות מספר גורמים לכאבי ראש בזמן ההיריון, החל משינויים הורמונליים, שינויים בקצב חילוף החומרים, יתר לחץ דם או לחילופין לחץ דם נמוך מדי, כמו גם מינון נמוך של ברזל והתרגשות או חרדה פסיכולוגית. נשים רבות מרגישות כאבי ראש כאשר הן רעבות או עייפות מדי, לאחר בחילות והקאות מרובות או כאשר הן מרגישות מצב יובש כתוצאה מחוסר שתייה מספקת.

בדרך כלל, כאבי הראש מופיעים בתחילת ההיריון, ויכולים אף להיות סימן מקדים להריון, והם ילכו ויתמעטו ככל שההיריון ילך ויתקדם, עד כדי היעלמותם בטרימסטר השלישי של ההיריון. עם זאת כדאי ורצוי לטפל בכאבי הראש, בכל שלב אשר הם מופיעים, בכדי לשפר את יכולת פעילותה ותפקודה של האישה. בדרך כלל, כאבים אלה אינם מסוכנים לא לאם ולא לעובר, אולם ישנם מקרים נדירים אשר כאבי הראש עלולים להיות סימן מקדים לרעלת היריון.

טריגרים ותסמינים לכאבי ראש בהריון

כאב הראש בהיריון, בדרך כלל, יופיע אצל נשים אשר נטו לפתח כאבי ראש גם ללא היריון. מכיוון שנשים אלו מכירות עצמן, פעמים רבות, הן מזהות את הטריגרים אשר גורמים ומחריפים כאבים אלו. ישנן נשים המקשרות את הכאבים עם מזון מסוים, בעוד אחרות ישייכו זאת למצב נפשי חרדתי. פעמים רבות, מתגלה כאב הראש כנגרם ממתח שרירי. בכל מקרה, כדאי לנקוט ביתר זהירות, ולאבחן מצבים נוספים אשר ספציפיים לתקופת ההיריון.

כאבי הראש, אשר נובעים משינויים קיצוניים בכל מערכות הגוף, למעשה, דומים בתסמיניהם לכאבי ראש, אשר עלולים לתקוף ללא קשר להיריון. הם עלולים להופיע בדרגות חומרה משתנות, עד כדי מיגרנה אשר עלולה לשתק ולמנוע את המשך פעילות היום יום.

עם זאת, לרוב, הם ילוו בתחושות אי נוחות אחרות האופייניות להיריון כמו סחרחורות, בחילות וכולי. בדרך כלל, נשים אלו יתלוננו על כאב ראש חזק סביב העיניים, בהקרנה לקודקוד ולשאר חלקי הראש, אשר לא עוזב לא בעת מנוחה ולא בעת פעילות.

התמודדות וטיפול מיוחד לכאב ראש בזמן ההריון

ההתמודדות עם כאבי הראש בזמן ההיריון יכולה להיעשות באמצעות טיפולים משלימים וטבעיים כדוגמת עיסויים של הצוואר והשכמות, הרפיות, דיקורים סיניים ואף יוגה ודמיון מודרך, אשר לא גורמים לנזקים במצב עדין של היריון. טיפולים אלה נמצאו יעילים במקרים רבים, ומהווים את הקו הראשון של הטיפול.

מעבר לכך, מומלץ לא להרבות בצפייה בטלוויזיה, להרבות בשינה, להקפיד על תזונה מאוזנת ועשירה, להימנע מאכילת אוכל חריף ושומני ומטריגרים שנמצאו כמגבירים את כאב הראש. ישנן נשים אשר מצאו כי התרופה הטובה ביותר כנגד כאבי הראש היא אכילה של ארוחות מצומצמות כל שעתיים-שלוש שעות. באופן כזה, מידת הרעב פוחתת, והגוף מצליח לשמור על איזון לאורך כל היום.

במידה ושיטות אלו לא מספיקות, וחומרת הכאבים כמו גם תדירותם הולכת ועולה, כדאי להתייעץ עם רופא לתחילת טיפול תרופתי ואגרסיבי יותר. במקרה הצורך הוא יורה על בדיקות פולשניות כמוCT  או MRI לשלילת אירועים חמורים, ובמקרים רבים אחרים הוא יורה על הצורך לנטול משככי כאבים בטוחים, כדוגמת אקמול.

ככל שמשככי הכאבים יילקחו מוקדם ככל האפשר, כאשר כאב הראש עדיין בתחילתו, כך יעילותם תהיה גדולה יותר. אולם, יש להקפיד על מינון תרופתי נמוך, ולהתייעץ עם הרופא בדבר בטיחות התכשיר, בכדי להימנע מתרופות האסורות לנטילה במהלך ההיריון, כמו נורופן למשל.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה: