כאבי ראש כסימן להריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כאב ראש כסימן להריוןנשים רבות, מוצאות כי תחילת ההיריון מלווה בתסמינים מקדימים, אשר החשידו לקיומו. הבעיה היא כי תסמינים אלה מתגלים רק בדיעבד, כאשר האישה מגלה כי היא בהיריון ומנתחת את תחילת הופעת התסמינים.

כאב ראש כסימן להיריון לא חייב להופיע בהיריון או כסימן מקדים ואינו ספציפי, ולמעשה גם כל שאר התסמינים המקדימים משתנים מאישה לאישה ומהיריון להיריון. כאבי ראש, יכולים להחשיד לכיוון של היריון, עוד לפני בדיקת הדם או השתן, כאשר האישה פעילה מינית ולא נוטלת או משתמשת באמצעי מניעה כלשהם, וכשכאבי הראש מתווספים לתסמינים נוספים, כשהעיקרי ביניהם הוא איחור בקבלת הווסת.

כאבי הראש עשויים להופיע כחלק ממערך השינויים ההורמונליים אשר חווה האישה. במקרים מסוימים, כאבי הראש עלולים לנבוע גם מחרדות ומפחדים המלווים את תחושת ההיריון. גם נשים אשר תכננו את ההיריון, ומתחילות לחוש בו, חוות הרגשת בלבול וחרדה, כאשר ההיריון קורם עור וגידים. מכיוון שתסמין כמו כאב ראש אינו ספציפי, ועלול להצביע על מספר אירועים או מחלות אחרות, ההמלצה היא לפנות לרופא או לבדיקות המשך בכדי לאשר את קיומו של ההיריון.

תסמינים וגורמים לכאבי ראש כסימן להריון

כאבי הראש עשויים להיות כתוצאה משינויים הורמונאליים חדים ומשמעותיים המתרחשים בתחילת ההיריון, קרי: עלייה במינוני הפרוגסטרון והאסטרוגן. הפרשות ההורמונים גוברות בכדי להכין את הרחם לקליטת הביצית המופרית ולחיזוי ההיריון. עם זאת, לכאבי הראש עשויים להיות גם גורמים נוספים כמו התייבשות, יתר לחץ דם או לחילופין לחץ דם נמוך, בעיות עיניים ועוד (כפי שמתואר באתר isala)

חלק מהגורמים קשורים להיריון וחלקם אינם קשורים לכך. אם קיימים שינויים הורמונליים, סביר להניח כי האישה תרגיש גם בשינויים במצבי הרוח, שהיא תשייכם לכאבי הראש המתגברים. אולם, החשד לכיוון היריון, יתברר כאשר יופיעו תסמינים נוספים מעבר לכאבי הראש, כמו רגישות בשדיים, החלפת צבע הפטמות לכהה, עייפות ובחילות.

פעמים רבות, כאבי הראש אצל נשים מסוימות הינו סימן מקדים להופעת מחזור הווסת. כך שכאשר כאב הראש מתגבר אצל נשים אלו, ללא עדות להופעת המחזור, יש מקום לחשוד כי זהו סימן מקדים להיריון. כאבי הראש מאופיינים בעוצמה חזקה מאד, אשר אינה משתנה כתוצאה ממנוחה או פעילות. על פי ההערכות, דווקא נשים אשר סבלו לפני ההיריון ממיגרנות, לא חוות כאבי ראש כסימן מקדים או כתופעה אשר מלווה את ההיריון. אולם, לפעמים רגישותן ועצם מודעותן לכאבי הראש, מהם הן סובלות באופן תדיר, גורמות להן לחשוב כי זהו גם סימן מקדים.

בדיקת הריון

בדרך כלל, כאשר מדובר על תסמינים מקדימים, אין צורך בהשוואה בין הנשים השונות על הרגשתן. זאת מפני שתופעות מקדימות להיריון הינן ספציפיות ואינדיבידואליות ומשתנות מאישה לאישה, ולפעמים מהיריון להיריון. כך נשים אשר חשו בכאב ראש בהריונן הראשון, לא מחויבות להרגיש כאב ראש או תסמינים דומים גם בהריונותיהן הבאים. כאב ראש זה לא יכול גם למדוד את תקינותו של ההיריון, או את השלב בו הוא נמצא.

כאשר מופיעים כאבי ראש בליווי תסמינים נוספים, הבדיקה הפשוטה ביותר לגילוי היריון הינה בדיקה ביתית, אשר נעשית באמצעות ערכת היריון הנמכרת בכל בית מרקחת, ללא מרשם רופא. בדיקות נוספת שיכולות לגלות היריון הינן בדיקת דם פשוטה, או בדיקת שתן, הנעשות בקופות החולים.

לא כדאי לחכות להופעת תסמין כמו כאב ראש בכדי לבצע את הבדיקה, או לחילופין להסתמך על כאב הראש כמדד לאישור קיום ההיריון. יתרה מכך, לא ידועה התקופה המקדימה בה האישה תחוש את כאבי הראש, ולפעמים היא אף תייחס אותו לגורמים אחרים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה: