הקשר בין אמצעי מניעה לחשק מיני

הקשר בין אמצעי מניעה לחשק מיני

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הקשר בין אמצעי מניעה לחשק מיני

הקשר בין אמצעי מניעה לחשק מיניחשק מיני הוא מושג חמקמק מעט, המושפע מגורמים רבים מאוד. החשק המיני, הנקרא בעגה הרפואית "ליבידו", תלוי במצב הבריאות הכללי, בגורמים  פיזיולוגיים שונים, במצב הנפשי ועוד. חולים רבים, בכל שכבות הגיל, מדווחים שחשק מיני הוא מרכיב חשוב ביותר באיכות החיים שלהם. אמצעי מניעה שונים יכולים להשפיע על החשק המיני באופן ישיר או עקיף – מה ההשפעה של אמצעי מניעה על החשק המיני?

גלולות למניעת הריון

גלולות למניעת הריון מכילות הורמונים, הגורמים בסופו של דבר למניעה של ביוץ. מרבית הגלולות מכילות שילובים שונים של אסטרוגן ופרוגסטרון. נמצא, שבאחוז מסויים מהנשים הנוטלות לגלולות למניעת הריון מופיעה ירידה בחשק המיני.

משערים, שהמנגנון קשור להשפעת ההורמונים על חלבון בדם שנקרא SHBG – Steroid Hormone Binding globulin. חלבון זה קושר הורמוני מין בזרם הדם, ומשפיע על רמת ההורמונים הפעילה בדם. ירידה בערכי החלבון בעקבות נטילת גלולות מובילה לירידה בהשפעת הטסטוסטרון, שידוע ממקרים רבים כחשוב ביצירה ושימור של חשק מיני.

עם זאת, מרבית הנשים שנוטלות גלולות אינן חשות ירידה בחשק המיני. קיימים גם דיווחים על עלייה בחשק המיני בעקבות נטילת גלולות. ייתכן שהדבר נובע מעלייה בדימוי הגוף בעקבות הפחתת שיעור פצעי בגרות (לעיתים משתמשים בגלולות למניעת הריון לטיפול בבעיות אלו). לעיתים הנוכחות של אמצעי מניעה יעיל מפחיתה לחצים וחרדות הקשורים במגע מיני ומגבירה את החשק. גלולות מסייעות גם בהפחתה של כאבי מחזור, ולכן תורמות להרגשה כללית טובה יותר

רמת ההשפעה של גלולות למניעת הריון על החשק המיני, והיקף ההשפעה בקרב נשים הנוטלות את הגלולות שנוי במחלוקת בין רופאים שונים. רופאים וחוקרים רבים טוענים שהאפקט הוא מינימלי לחלוטין, וקשה למצוא לו הצדקה רפואית – מדעית.  בכל אופן, כדאי להכיר את האפשרות של השפעה שכזו על החשק המיני, כדאי שניתן יהיה לטפל בה ולהתייחס אליה במידת הצורך, ולעבור לשימוש באמצעי מניעה חלופי, עם השפעה פחותה על רמת החשק. עוד על מיניות האישה באתר feeling

התקן תוך רחמי

קיימים שני סוגים עיקריים של התקנים תוך רחמיים – התקן מצופה נחושת, והתקן המשחרר פרוגסטרון. השפתעם של שני ההתקנים על החשק המיני מינמלית. גם ההתקן ההורמונלי משחרר כמות מועטה של פרוגסטרון לחלל הרחם, ולכן אין הפרעה ממשית ברמת ההורמונים בדם, בשונה מגלולות למניעת הריון.

קונדומים

קונדומים לא משפיעים, כמובן, על המצב ההורמונלי בגוף. אף על פי כן, קונדומים יכולים להשפיע בדרכים עקיפות על החשק המיני. זוגות אחדים מדווחים על ירידה בחשק בעקבות הצורך בלבישת הקונדום לפני תחילת האקט המיני, והירידה בספונטניות של הקשר המיני.

לעיתים, יחסי מין עם קונדום מפחיתים את ההנאה של הגבר מיחסי המין, ויכולים להשפיע לרעה גם על החשק. עם זאת, ייתכן שקונדום יכול לפעול גם כמגביר חשק, על ידי הפחתת העומס הרגשי הכרוך בפחד מפני מחלות מין שונות.

חשק מיני בבני אדם הוא מושג מורכב, הקשור באלמנטים מרובים – בריאותיים, חברתיים, פסיכולוגיים. קשה לחקור אפקט על החשק המיני, וקשה להעריך השפעה של אמצעי מניעה שונים על החשק – חשוב להכיר, עם זאת, שלאמצעי מניעה שונים ייתכנו השפעות שונות על החשק המיני.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

הריון למרות אמצעי מניעה – עד כמה אמצעי המניעה הקיימים היום בטוחים?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן