מחסור ביוד עלול לגרום לבעיות פוריות בקרב נשים 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

האם ימי עבודה ארוכים מעלים דיכאון בקרב נשים?

יוד שימש בעבר לחיטוי של פצעים ולא היה בית שבו התכשיר הסגול לא שכן אחר כבוד בארון התרופות. חומר מינרלי זה אולי כבר לא משמש כמעט לחיטוי פצעים, אבל הוא לא רק חשוב בשבילנו – הוא אפילו חיוני. השלכה של תזונה דלה ביוד גורמת לבעיות פוריות. נמצא שנשים שרמת המינרל שבגופן נמוכה מתקשות להיכנס להיריון. בעבר, מחסור ביוד בארץ היה תופעה בלתי מוכרת. למה היוד כל כך חשוב לנו ואיך נוצר המחסור הזה, שעלול לפגוע גם בילדים.

כיצד נוצר מחסור ביוד?

המינרל הסגול נחוץ מבחינה רפואית לא רק לצורך קליטת היריון תקין, הוא גם חיוני לתפקוד בלוטת התריס וכן לפעילות הורמונלית תקינה. לפני שנוסיף על כך פרטים, חשוב לומר שרק בשנים האחרונות נוצרה מציאות של חוסר ניכר ביוד, בקרב אנשים (ובפרט נשים) רבים. אז מדוע זה קורה? במילה אחת, התפלה. בשתי מילים: חוסר במי שתייה טבעיים. 

אפשר לספק לגוף יוד בכמה דרכים: צריכת כמות גדולה של דגים למשל וכן צריכת אצות. אך בארץ, אספקת המרכיב הזה הגיעה בצורה הכי זמינה, דרך מי הברז. כמינרל מסיס המצוי בקרקע, הביאו הברזים לכל בית מים טבעיים שהכילו מגוון מינרלים לרבות יוד. 

הכמות הזאת הספיקה לבריאות תקינה ובפרט להבטחת פוריות טובה בנשים שבגיל הפוריות. לא צריך להכביר מילים אודות ההתייבשות וירידת מפלס הכינרת, אך גם מי התהום הפכו מדוללים וכיום, יותר ממחצית מי השתייה מגיעה בעצם בהתפלה. ומים מותפלים, כדאי לזכור, הם גם מים תפלים, כלומר, הם חסרים את המינרלים החשובים, אשר מגיעים מבטן האדמה. 

מדוע היוד חשוב לפוריות?

אספקה סדירה של יוד ניתן למדוד ללא קושי, על ידי בדיקת שתן. מומחים מסבירים ששיעורים גבוהים של נשים סובלות ממחסור ניכר, בלי לחוש השפעה שנראית לעין. המינרל חשוב לא רק לאימהות לעתיד אלא גם לבריאות העובר ולבריאות הילדים. הערכות המבוססות על מחקרים מתחילות לרמז שהרבה בעיות פוריות בלתי מוסברות נובעות למעשה מהחוסר הזה. ככל שבדיקות השתן מראות על מחסור גדול יותר מתחת לרמה המומלצת, כך טוענים המדענים שההיריון מתקשה להיקלט בזמן. 

סיבה מרכזית להשפעה על הפוריות נובעת מחשיבותו של היוד על תפקוד בלוטת המגן. כאשר בלוטה זו (היא בלוטת התריס) לא מתפקדת בצורה אופטימלית, יש השפעה על איזון ההורמונים בגוף. ההשפעה יכולה להתבטא בתסמינים של גיל המעבר, אך גם בשינויים בהורמוני המין, כמו מיעוט אסטרוגן, ביוץ לא תקין. הפעילות ההורמונלית הבלתי תקינה (שעשויה אגב גם להוריד את פוריות הגבר) יכולה אף להפחית את פעולת בלוטת החלב בשד. 

כך לא תסבלו ממחסור ביוד

על פי ההמלצות המקובלות, אישה הרה או מי שרוצה להיכנס להיריון זקוק לכמות כפולה של יוד. על מנת לשפר את כמות היוד בגוף ניתן להיעזר במקורות טבעיים ובפרט מתנובת הים. דגים (לא דגי מים מתוקים) מהווים מקור טוב וכך גם אצות. 

על המדפים ניתן למצוא גם מלח ים אשר מועשר ביוד. כך, בכל פעם שתמליחו את הסלט או המרק תשפרו את הפוריות ותסייעו לגוף. חשוב להוסיף כי ישנן תרופות מסוימות אשר מונעות את הספיגה בגוף וגרוע מכך, יש גם מזונות מסוימים שאחראים לזה – מרכיבים מסוימים שנמצאים בירקות שורש כגון גזר למשל וכן בשעועית. 

במידת הצורך, ניתן להשתמש בתוספים, בהתייעצות עם תזונאי מוסמך או רופא. אנו מדגישים זאת מפני שעודף של יוד עלול להביא לתופעות לוואי לא רצויות. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה: