פציעות ספורט אצל נשים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פציעות ספורט בנשים

פציעות ספורט בנשיםככל שהשנים עוברות, כך גדלה מעורבותן של הנשים בעולם הספורט. בעבר, נפוצו מחקרים לפיהם יש לאמן נשים באינטנסיביות נמוכה יותר מאשר גברים, אך הסיבות לכך היו, לרוב, חברתיות.

כיום, נהוג שנשים יכולות לעסוק בספורט תחרותי ברמה קרובה לזו של הגברים, זאת תוך מודעות לכך שישנם הבדלים פיזיולוגיים (ולאו דווקא חברתיים) שעשויים להשפיע על אופי הפעילות.

כאשר מדובר בפציעות ספורט, רובן נובעות מפעילות בענף ספורט מסוים, זאת ללא קשר אם מדובר בזכר או נקבה. עם זאת, ישנן מספר פציעות ספורט ששכיחות יותר בקרב נשים. באילו פציעות מדובר וכיצד ניתן לטפל ולמנוע פציעות אלו? על כך להלן.

פציעות ספורט נפוצות בקרב נשים

ההבדלים הפיזיולוגיים בין גברים ונשים, הם אלו שגורמים לכך שישנן פציעות ספורט אשר שכיחות יותר בקרב נשים מאשר גברים. אזורי הגוף המועדים יותר לפגיעה הם אזורי הברכיים והקרסוליים, כאשר הרצועה הצולבת הקדמית של הברך היא בעלת הרגישות הגבוהה ביותר.

הפציעות השכיחות:

  • שברי מאמץ- תופעה אשר נפוצה יותר אצל נשים מאשר גברים ונוצרת עקב זעזועים שסופג הגוף. מרבית שברי המאמץ אצל הנשים, מופיעים בעצם השוק. יש לכך מספר סיבות, כגון: מסת השריר של הנשים נמוכה יותר ועל כן, היא סופגת פחות טוב את הזעזועים הנובעים כחלק מביצוע הספורט. כמו כן, צפיפות העצם של נשים נמוכה יותר עקב השפעות הורמונאליות וצריכה מועטה של סידן.
  • פגיעה ברצועה הצולבת הקדמית- הרצועה הצולבת הקדמית היא אחת מארבע הרצועות המחזיקות את הברך. הסיכוי שאישה תיפצע באזור זה הוא פי שמונה מאשר גברים. הפציעה עשויה להתרחש בעיקר בעקבות משחק כדורסל, טניס, כדורגל וכדורעף, זאת לאחר שמבצעים תנועות איטיות וניתור פתאומי תוך נחיתה לא נכונה.
  • פציעת כתף- פלג גופן העליון של הנשים חלש יותר מאשר של הגברים, ועל כן, יש סיכוי גדול יותר לפציעה באזור הכתף. בפלג גוף זה, מסת השריר של הנשים נמוכה יותר ועל כן היא אינה יכולה להגן באופן מקסימאלי על הכתף. חוסר יציבות בכתף גם נפוצה אצל נשים העוסקות בפעילויות ספורטיביות כמו שחייה, כדורסל וכדורעף.
  • מידע על פציעות ספורט נוספות תוכלו למצוא במאמר המורחב באתר sportsmedicine.co.il – לחצו כאן

הגורמים להבדלים בין נשים וגברים

אם נסכם, נבחין שישנן מספר סיבות עיקריות לכך שנשים סובלות מפציעות ספורט יותר מאשר גברים, או שלפחות, ישנן פציעות ספורט אשר ייחודיות בעיקר לנשים. הגורמים הם:

  • צפיפות עצם נמוכה יותר עקב השפעות הורמונאליות ווסת לא סדירה
  • משקל נמוך ומסת שריר קטנה יותר
  • הפרעות אכילה וצריכת סידן בכמות נמוכה
  • מקרים בהם רגל אחת מעט ארוכה מהשנייה

טיפול ומניעה של פציעות ספורט בנשים

למרבית מהפציעות האפשריות יש טיפול ואף ניתן למנוע אותן. על מנת לצמצם את הופעתם של שברי עצם, למשל, יש לשמור על איזון הורמונאלי ועל כן, רופאים רבים ממליצים על צריכה של גלולות למניעת הריון. במקרה של פגיעה ברצועה הצולבת הקדמית, לעומת זאת, לא ניתן לעשות דבר מלבד לנתח את האזור.

ניתן למנוע את הפגיעה תוך שלומדים כיצד לנחות נכון, מבצעים תרגילי חימום וחיזוק הברך, בוחרים בנעלי ספורט מתאימות ומשתמשים במדרסים. כך גם לגבי פציעות באזור הכתף. נשים הנמצאות בקבוצות סיכון, ראוי שיתייעצו עם רופא בכדי שיעזור להם בבניית תפריט דיאטטי מתאים, וכמובן, מומלץ להתייעץ עם מאמן כושר ורופא בכדי לקבוע את תדירות הפעילות הספורטיבית ואופייה.

לסיכום, היום, נשים פעילות יותר מתמיד. הן אוכלות נכון, מקפידות על פעילות ספורטיבית ושומרות על אורח חיים בריא. אך אליה וקוץ בה, פעילות אשר לא נעשית בצורה נכונה עשויה לגרום לפציעות ספורט ולנזק ארוך טווח. ניתן למנוע מקרים אלו על ידי הקפדה על אמצעי זהירות והתנהלות בצמוד לאנשי מקצוע בתחום: רופאים, מאמני כושר, תזונאים ואף בני משפחה.

ראו גם:
כתף קפואה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה: