מחלות מין והקשר שלהן לפגיעה בפוריות

מחלות מין והקשר שלהם לפוריות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות מין והקשר שלהם לפוריות

מחלות מין והקשר שלהם לפוריותמצב של אי פוריות מוגדר כחוסר הצלחה בניסיון להרות במשך שנה ברציפות. הסיכוי הממוצע של נשים להרות בתקופת הביוץ הוא 20% בכל חודש. פגיעה בפוריות יכולה לנבוע מסיבות רבות כגון בעיות בכמות ובאיכות הזרע בגופו של הגבר, הפרעות הורמונליות של האישה, בעיות מבניות במערכת הרבייה נשית, הידבקות במחלות מין זיהומיות וחוסר טיפול בהן או שישנן פעמים שהסיבה לא ידועה כלל, למרות שנעשו בדיקות רבות ובירורים אין ספור.

חלקן של מחלות המין עלולות להיות בעלות השפעה רצינית וחמורה על התפקוד של מערכת הרבייה, גם בגוף האישה וגם בגוף הגבר. נשים שמתקשות להיכנס להיריון עוברות בדיקות רבות, ובחלקן אלו הן בדיקות מעבדה לאיתור או לשלילת מחלות מין שמהוות כגורם לפגיעה בפוריות.

בעיות פריון אצל נשים

  • בעיות ביוץ: ביוץ הוא תהליך השחרור של הביצית מהזקיק שבשחלה. וסת לא סדיר, בעיות הורמונאליות או בעיות בחצוצרה גורמים לבעיות ביוץ. נשים שיש להן בעיות של ביוץ סובלות מבעיות פוריות ועקב כך הן מתקשות בכניסה להיריון. כדי להגביר את הביוץ ולסייע לנשים להרות ישנם טיפולים תרופתיים או טיפולים באמצעים אחרים.
  • בעיות בצוואר הרחם: כדי שהזרע הגברי יגיע אל הביצית עליו לחדור את השכבה הרירית שבצוואר הרחם. שכבה זו מונעת זיהומים או חדירת חיידקים לתוך הרחם. בעיה בצוואר הרחם גורמת לכך שהזרע לא שורד את השכבה הרירית ולא יכול להגיע אל הביצית, וכך נוצרת בעיית פוריות ויש קושי להרות. טיפול תרופתי יכול לדלל את השכבה הרירית ולהפוך אותה לגמישה ולחדירה, כך שהזרע יכול לשרוד בה. דרך נוספת לטיפול בבעיית הפוריות היא החדרת תאי זרע באופן ישיר לרחם כדי לעקוף את הריר.
  • בעיות בחצוצרה: החצוצרות הן צינורות שמובילים את הביצית מהשחלה לרחם לצורך הפרייה. חצוצרה סגורה עקב פגם מולד, עקב סגירה כירורגית, או זיהומים בחצוצרה פוגעים בפוריות האישה.

מחלות מין שפוגעות בפוריות

  • כלימדיה: מחלה נפוצה באופן יחסי שנגרמת כתוצאה מחיידק כלימדיה, וברוב המקרים היא לא מראה כלל תסמינים מקדימים. אם יש תסמינים אז ישנן הפרשות של מוגלה מאיברי המין, כאבים וצריבה במתן שתן, בעיות בתפקוד המיני ואפילו פגיעה בראייה עד כדי עיוורון. כלימדיה עלולה לגרום לפגיעה באיברי הרבייה ולדלקות באגן, ולכן היא פוגעת בפוריות.
  • זיבה: מחלה שפוגעת בעיקר באיברי המין (נשיים וגבריים) ובשופכה. התסמינים כוללים כאב במתן שתן, הפרשות מוגלתיות מאיבר המין הגברי או מהנרתיק, דימום בפי הטבעת ודלקות בצוואר הרחם. ללא טיפול רפואי, הדלקת עלולה לחדור למערכת המין הנשית ולגרום להיריון חוץ רחמי ואף לעקרות.

מחלות מין – נשים וגברים

  • בקרב גברים: לרוב כאשר גבר נדבק במחלת מין יופיעו אצלו תסמינים בשלב מוקדם יחסית ועל כן הוא יפנה לקבלת טיפול רפואי שבזכותו הפוריות לא תיפגע. ישנם מקרים שבהם המחלה גורמת לזיהום בצינור יותרת האשך (מרכיב של המסלול שמוביל את הזרעים) ולדלקת אשכים. במידה שהאזור מזדהם, איכות הזרע נפגעת, מה שגורם לפגיעה בפוריות ואף לעקרות.
  • בקרב נשים: לרוב, נשים לא מרגישות את התסמינים בתחילת המחלות ולכן הן לא ממהרות לקבל טיפול רפואי. עקב כך אחוזי הסיבוכים ושיעור בעיות הפוריות שלהן גבוהים מאלה של הגברים. ישנן מחלות מין שגורמות לדלקת באגן כתוצאה מחדירת חיידקים, לזיהום של החלקים הפנימיים במערכת הרבייה או לדלקות בצוואר הרחם. התפשטות החיידקים עלולה לגרום לנזקים פנימיים, להידבקויות ולצלקות ברחם ובחצוצרות, מה שפוגע מאוד ביכולת הפריון בשל ירידת יכולת המעבר של ביציות ושל זרעים.

ראו גם:
דלקת השופכה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן