כאב ראש אצל נשים

כאבי ראש אצל נשים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כאבי ראש אצל נשים

כאבי ראש אצל נשיםלדברי מאיו קליניק, אישה סובלת מתסמיני כאבי ראש בתדירות של כמעט פי שלושה מגברים. הכאבים הם בעלי השפעות חמורות מבחינה פיסית, נפשית, חברתית ואישית.

כמובן שכאבי ראש אשר קשורים לווסת הם תופעות ספציפיות ונשים רבות סובלות מסוג זה של כאב ראש, אך קיימים גם גורמים מרכזיים אחרים הקשורים לכאבי ראש אצל נשים והם מתח, הריון, גלולות למניעת הריון, גיל המעבר, טיפולים הורמונאליים והשמנת יתר.

כאבי ראש והורמונים

חשוב באופן קריטי כי אישה תעקוב אחר הקשר בין התקפי כאבי הראש והמחזור החודשי שלה באופן מדויק. הורמונים הם הגורם הנפוץ ביותר למיגרנה. אסטרוגן משפיע על נוירוטרנסמיטורים אשר מעורבים בהתקפים. התופעה קשורה אף לסרוטונין, אשר עשוי להסביר מדוע חלק מהנשים הסובלות מכאבי ראש מדווחות גם על חרדה ודיכאון.

חלק מכאבי הראש אשר קשורים לווסת, מתרחשים כשלושה ימים לפני הופעתה, בעוד שנשים אחרות סובלות מהתקפים כארבעה ימים לאחר תחילת המחזור החודשי שלהן, במשך כל ימי המחזור ואף לאחריו. רופאים מדגישים את חשיבות הטיפול בכאבי הראש על בסיס חודשי קבוע ולא רק כאשר הוא נלווה למחזור.

כאבי ראש והריון

כאבי ראש עלולים להיות מושפעים במגוון דרכים מהריון. הם עלולים להחריף או להקטין את עוצמתם, או שיוותרו ללא שינוי. כאבי ראש עלולים אף להופיע במהלך השליש הראשון של ההיריון ובדרך כלל יחלפו לאחר מכן.

לעיתים קרובות, ישובו כאבי הראש לתקוף בתקופה שלאחר הלידה והם עלולים להיות קשורים לדיכאון. לעיתים קרובות, נשים שהכאבים שלהן קשורים לווסת, עשויות לחוות הקלה מהכאבים במהלך ההיריון.

לחץ ומתח

מתח ולחץ יוצאים דופן הם גורמים נוספים לכאבי ראש. נשים רבות עובדות קשה במשך השבוע ולאחר מכן מקוות להירגע במהלך סוף השבוע, אך הן סובלות ממיגרנה אשר נוצרת בשל עומס יתר של לחץ כבד.

טיפול הרפיה עשוי לסייע בהקלת חלק מכאבי הראש האלו, כמו גם תרופות נוגדות דיכאון או משככי כאבים עבור מקרים קלים, אשר אינם מהווים השפעה משמעותית על חיי היומיום.

עודף משקל

קיימים מחקרים אשר מצביעים על עודף משקל והשמנה כגורמים אשר מגבירים את הסיכון לכאבי ראש. מחקר שכלל נתונים בקרב למעלה מ-220,000 נשים, מדד את מסת הגוף בקרב נשים המתלוננות על כאבי ראש באופן קבוע.

הם מצאו כי נשים בעלות משקל תקין היו בסיכון הנמוך ביותר לסבול מכאבי ראש, אך ככל שמסת הגוף והשומן עלו, כך גבר אף הסיכון לכאבי ראש.

תסמינים וטריגרים

כל אישה רגישה לטריגרים שונים אשר מעוררים אצלה כאבי ראש, והם מתבטאים בתסמינים שונים. לעיתים מופיעים ההתקפים באופן של כאב פועם בראש, תחושת בחילה המלווה לעיתים אף בהקאה. האור ורעשים מסביב הם בלתי נסבלים, ולמעשה, כל רעש קטן או קרן אור בודדת יוצרת כאב מסנוור.

לעיתים כאב הראש הוא אינטנסיבי מאוד ועלול להימשך שעות או אפילו ימים במקרים מסוימים, ועלול לחזור על עצמו כעבור שבוע, ולעיתים מאוחר יותר.

התמודדות וטיפול עם כאב הראש

אם אישה סובלת מכאבי ראש, מומלץ לנהל יומן המתעד את אופן והתרחשות הכאבים. בדרך זו ניתן יהיה לעקוב אחר הגורמים האפשריים. התוצאות עשויות להיות מפתיעות. כמובן, תמיד יש להתייעץ עם רופא לגבי כל כאב ראש חמור אותו חווים, על מנת לקבל את הטיפול המתאים.

שיטות טיפול, התמודדות והימנעות שונות כוללות:

טיפול תרופתי – מומלץ לטפל בכאבי הראש באמצעות משככי כאבים קלים ללא מרשם, או חזקים יותר עבור מקרים חמורים, לאחר התייעצות עם רופא.

הימנעות מגורמים קשורים – חלק מהנשים סובלות מכאבי ראש אשר מתעוררים בשל צריכת מונוסודיום גלוטומט, שוקולד או קפאין. לכן יש להימנע או להפחית ככל הניתן צריכת מעוררים אלו.

הקפדה על שינה סדירה – מחסור בשעות שינה, או עודף שינה, עלול לגרום לכאב ראש, ולכן מומלץ להקפיד על שעות שינה קבועות וסדירות.

שימוש בהורמונים – תופעות הקשורות למחזור החודשי מטופלות בקרב חלק מהנשים באמצעות שימוש בגלולות למניעת הריון. רופאים עשויים להמליץ על נטילת הורמונים בסמוך לזמן הופעת המחזור החודשי, בכדי להוריד את רמת האסטרוגן ולהפחית את חומרת כאבי הראש.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן