טחורים במהלך הריון

טחורים במהלך הריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טחורים במהלך הריון

טחורים במהלך הריוןהריון הוא תקופה שמזמנת אי אלה שינויים אשר מתבטאים במישור הפיזי, ההורמונאלי והנפשי, אצל כל אחת ברמה משתנה ובקיצוניות שונה. השינויים הללו כוללים מספר בעיות מציקות. ישנן נשים שיסבלו מבעיה קטנה אחת, בעוד שאחרות יתלוננו על כל תסמין אפשרי. אותן בעיות קטנות ומעיקות יכולות להופיע בעוצמות שונות ובזמנים שונים.

בעיות הריון הן לרוב בעיות קטנות וסבילות שנעלמות מעצמן כלאחר שבאו, ללא שום טיפול. התסמינים הנפוצים ביותר יופיעו בטרימסטר הראשון של ההיריון וייחלשו בהמשך, אחרי שהגוף למד להתמודד עם המצב החדש.

בעיה נפוצה ומציקה שנשים רבות סובלות ממנה במהלך ההיריון היא טחורים. במאמר הבא מובא מידע הכולל אפשרויות טבעיות לטיפול בבעיה והקלה עליה.

טחורים במהלך הריון –  מה זה?

טחורים במהלך הריון הם בעיה מאד נפוצה. במקרים מסוימים יש הסובלות מבעיית טחורים בהריון רק לאחר הלידה.

מהם טחורים במהלך הריון? מדובר בוורידים אשר מתנפחים באזור פי הטבעת. טחורים בזמן הריון יכולים להופיע בשתי צורות –  טחורים חיצוניים הבולטים החוצה מפי הטבעת (שכיח יותר), טחורים פנימיים – באים לידי ביטוי בכאב, בדימומים, בתחושת עקצוץ וצריבה.

מהם הגורמים להיווצרות טחורים במהלך הריון?

טחורים במהלך ההריון יכולים להיווצר בשל גורמים רבים, ביניהם עצירות, עומס על הורידים בשל משקל הרחם הגדול, ישיבה ממושכת לאורך זמן, חוסר בפעילות גופנית, תזונה ללא כל סיבים תזונתיים, וכן צריכה מועטה של נוזלים, כמו מים.

מניעה של טחורים במהלך הריון

כדי שלא תסבלי במהלך ההיריון מבעיית טחורים בהריון תוכלי לנקוט כמה פעולות מנע מקדימות.

פעילות גופנית סדירה: מומלץ לערוך פעילות גופנית לפחות פעמיים בשבוע למשך שעה, כדי להמריץ את מחזור הדם בגוף. זו לא חייבת להיות פעילות גופנית תובענית, אלא כזו שכיף לך לעשות ותוכלי להתמיד בה גם במהלך ההיריון – הליכה מהירה, תרגילי גמישות, יוגה וכדומה.

פעילות מעיים סדירה: מומלץ לדאוג לפעילות מעיים סדירה עוד לפי ההיריון וכמובן שגם במהלכו. כדי לעודד פעילות מעיים יש לצרוך סיבים תזונתיים אשר קיימים בירקות, בפירות ובדגנים מלאים. כמו כן, קיימת חשיבות בשתיית מים.

ביגוד נוח ורפוי: גם במהלך ההיריון וגם לפניו מומלץ להימנע מלבישת בגדים הדוקים וצמודים מדי העלולים להפריע למחזור הדם.

ויטמינים ומינרלים במידה: נשים רבות ממהרות להשלים חוסרים לפני שהן נכנסות בהיריון, כדי להיערך לבאות באופן מוצלח. צריכת ויטמינים ומינרלים צריך להיעשות במידה ובאופן מבוקר. כדאי להימנע מצריכה מוגזמת של ברזל אשר עלולה לגרום לעצירות שעלולה להוביל לבעיית טחורים בהריון.

הקלה על טחורים במהלך הריון

אם את סובלת מטחורים במהלך ההריון תוכלי להקל על הכאבים בדרכים שונות:

הרפיית האזור:
בזמן שאת יושבת בשירותים לצורך ניקוי פעולת מעיים קחי נשימה עמוקה ונסי להרפות את האזור.

אמבטיות מים: כדי לרכך את אזור פי הטבעת אחרי היציאות מומלץ לעשות אמבטיית מים חמימים (לא חמים מדי) למשך עשר דקות. אמבטיות מקלות על הכאב ומרגיעות את הוורידים הנפוחים באזור.

רטיות המומליס: אחרי השימוש בשירותים ניתן להשתמש ברטיות המומליס ששומרות על ההיגיינה באזור פי הטבעת ומזרזות טיפול בטחורים. רטיות קרח עושות עבודה זהה.

משחה/נרות: קיימים בשוק כל מיני תכשירים טבעיים ושמנים לטיפול בבעיית טחורים. ניתן להסתייע בהם, אך קודם השימוש להיוועץ ברופא.

גלגל גומי: טחורים במהלך הריון גורמים לכל ישיבה להיראות כמו פעולה כואבת במיוחד. גלגל גומי מקל את הכאבים על הישיבה וניתן להשתמש בו בבית במכונית ובמשרד.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן