חיסון סרטן צוואר הרחם

חיסון סרטן צוואר הרחם

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חיסון סרטן צוואר הרחם

חיסון סרטן צוואר הרחםבכל שנה אלפי נשים מאובחנות כחולות בסרטן צוואר הרחם. סרטן צוואר הרחם הינו גורם המוות השני בשכיחותו בקרב נשים.

אך בעזרת התנהגות מונעת ניתן להקטין את הסיכויים לחלות בסרטן צוואר הרחם ובכך למנוע את התפתחות המחלה הנוראית הזו אשר גובה מאות קורבנות מידי שנה.

סרטן צוואר הרחם מוגדר כמחלה כרונית ושקטה אשר מתפתחת לאיטה לאורך זמן רב העלול להימשך על גבי שנים. התסמינים מופיעים לרוב כאשר המחלה נמצאת כבר בשלב מתקדם ולעיתים המחלה מאובחנת רק לאחר שהסרטן כבר שלח גרורות לאיברים אחרים.

באמצעות בדיקות מיוחדות (לעיתים גם ביופסיה) אשר נעשות אצל רופא הנשים, ניתן למנוע או להקטין את שכיחות מחלת סרטן צוואר הרחם.

מומלץ לכל אישה מעל גיל 18 לעבור פעם בשנה בדיקת פאפ, אשר מטרתה לזהות רקמות אבנורמליות, גושים שפירים או ממאירים, גרורות ושינויים טרום סרטניים המתרחשים בצוואר הרחם.

הגורמים לסרטן באופן כללי ולסרטן צוואר הרחם בפרט אינם ידועים עדיין, אך נמצאו מספר גורמי סיכון אשר מעלים את שכיחות המחלה.

אחד הגורמים הוא הידבקות בווירוס הפפילומה ( HPV – Human Papilloma Virus), וירוס זה מועבר באמצעות קיום יחסי מין והוא נחשב כיום כגורם סיכון המהווה כ- 70% ממקרי סרטן צוואר הרחם.

על מנת למנוע את ההידבקות בווירוס הפפילומה, יש צורך לנהוג בבטחה בשעת קיום יחסי מין (שימוש באמצעי מניעה, פרטנר קבוע ומוכר וכדומה), כמו כן, כיום קיימים חיסונים אשר ניתנים לנשים בגילאים שונים, אשר יכולים למנוע את התפתחות וירוס הפפילומה.

גורמי סיכון נוספים כוללים:

  • עישון
  • מחלות מין נוספות (כגון: כלמידיה)
  • תורשה והיסטוריה משפחתית של סרטן צוואר הרחם או סרטן מסוג אחר
  • חשיפה לתרופה ההורמונאלית DES (Diethylstibestrol)
  • שימוש קבוע באמצעיים הורמונאליים למניעת הריון ועוד

כיצד ניתן למנוע את התפתחות סרטן צוואר הרחם?

באמצעות התנהגות מינית נבונה, בדיקת פאפ שנתית אצל רופא הנשים וחיסונים נגד סרטן צוואר הרחם ניתן להקטין באופן משמעותי את הסיכוי לחלות בסרטן צוואר הרחם.

בדיקת פאפ

הינה בדיקה המיועדת לבדוק את משטח צוואר הרחם, לזהות שינויים תאיים, שינויים טרום-סרטניים וגם בכדי לאבחן דלקות נרתיקיות.

באמצעות בדיקת פאפ, ניתן לאבחן ועל ידי כך למנוע כ-90% ממקרי סרטן צוואר הרחם. הגניקולוגים ממליצים על כל אישה מעל גיל 18 שקיימה יחסי מין, לבצע בדיקה זו פעם בשנתיים או לבצע בדיקה זו כאשר מופיעים תסמינים, כגון: דימום, הפרשות מהנרתיק.

חיסון נגד סרטן צוואר הרחם

בשנת 2008 הושק חיסון מיוחד וייחודי אשר מטרתו היא למנוע את התפתחות סרטן צוואר הרחם. חיסון לסרטן צוואר הרחם פשוט, זול ואינו מכאיב.

מכיוון שהגורם סיכון העיקרי להתפתחות סרטן צוואר הרחם הוא הידבקות בווירוס הפפילומה, הושקו שני חיסונים אשר כל אחד מהם מיועד למנוע את ההידבקות מווירוס הפפילומה.

החיסון הראשון – סרווריקס (Cervarix): מיועד לחיסון נשים עד גיל 45, מונע הידבקות מזנים: 16, 18, 45, 31 ו- 52.

החיסון השני – גרדסיל (Gardasil): מיועד לנשים מגיל 10 ועד 26 מונע הידבקות מזנים: 16 ו- 18, 6 ו-11.

על מנת לקבל את חיסון סרטן צוואר הרחם יש צורך לקבל מרשם רפואי מרופא-גניקולוג.

החיסונים יכולים לגרום לתופעות לוואי בחלק מהנשים. תופעות הלוואי כוללות:

  • כאב, נפיחות ואדמומיות באזור בו ניתן החיסון ( בכתף באמצעות זריקה תוך שרירית)
  • שיעול
  • חום
  • שלשול
  • סחרחורת
  • כאבי שרירים
  • בחילות
  • הקאות ועוד

תסמינים אלו אמורים לחלוף תוך מספר שעות עד ימים ספורים. השפעתו הכללית וההגנה  אשר מספק חיסון סרווריקס נמשכת כ-5 שנים לעומת השפעתו של גרדסיל, אשר מחזיק מעמד כ- 3 שנים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן