גלולות בפעם הראשונה – מדריך לנערה

גלולות בפעם הראשונה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

גלולות בפעם הראשונה

גלולות בפעם הראשונהגלולות למניעת הריון הוא נושא רגיש שלא תמיד קל לדבר עליו, אך הוא עלול להיות הרבה יותר רגיש אם לא מדברים עליו.

גלולות בפעם הראשונה הן גלולות נגד הריון שכל מתבגרת או נערה אשר נמצאת במערכת יחסים עם מישהו ומתכננת לקיים יחסי מין, כדאי ורצוי שתתחיל ליטול מהן על מנת למנוע הריון בלתי רצוי ועוד בגיל כה מוקדם.

הריון בגיל ההתבגרות

גיל הנעורים הוא גיל ההתבגרות, מהווה תקופה לא קלה כלל וכלל להרבה מאוד מהמתבגרים וגם להרבה הורים. רבים מהמתבגרים נוטים למרוד, לבעוט, לנתץ מוסכמות, לאחוז בדעות השואפות לשינוי סדרי עולם, מכיוון שמדובר בגיל שבו גם ההורמונים משתלטים על הגוף והנפש.

בגיל ההתבגרות יש גם הרבה צחוק, רוח שטות שובבה של נעורים, אנרגיה וכמו כן התנהגות פוחזת והתנהגות מינית לא זהירה העלולה להביא את בני הנעורים למחוזות לא רצויים. אחד מהם הוא הריון בגיל הנעורים.

הרבה בנות מגלות בורות ופועלות בתמימות בזמן שהן חושבות שלהן זה פשוט לא יקרה, אבל הסטטיסטיקה מראה שבארץ ישנן מדי שנה כ-3000 אלפים הפלות של בנות 19 ומטה. אם רק היו הולכות לבקש יעוץ ותמיכה, בהם כמובן ייעוץ רפואי ופגישה עם רופא נשים, סביר להניח שהיו נוטלות גלולות בפעם הראשונה וכל עוגמות הנפש והסערות המיותרות היו נחסכות.

גלולות בפעם הראשונה – הגנה מפני הריון מיותר

ללא גלולות למניעת הריון ואמצעי מניעה מתאימים, יהיו חשופים המתבגרים לסכנה של הריון בלתי רצוי ומחלות מין אשר עוברות מאחד לשני באמצעות יחסי מין. הסטטיסטיקה מראה שאחת מכל שלושים מתבגרות תכנס להריון באמצעות מגע מיני בודד ויחיד ולא מוגן. סטטיסטיקה שיכולה די בקלות להשתנות באם הנערות ייקחו גלולות בפעם הראשונה.

קונדום למשל, איננו מספק פתרון הולם בפני הריון. הוא אמנם מספק הגנה טובה מפני מחלות מין,  אך הגנתו להריון היא חלקית – 80% בלבד. ל-20% הנותרים יש סיכוי להיכנס להריון.

גלולות נגד הריון הן אמצעי מניעה הורמונאלי, כאשר יחד איתן נמצאת גם המדבקה והטבעת הנרתיקית, אשר בדומה לגלולות גם הן מעניקות את ההגנה הראויה, אך לא דווקא מפני מחלות מין.

מומלץ לנערות המתחילות לקיים יחסי מין, על מנת שיהיו מוגנות גם מהריון וגם ממחלות מין ובכל פעם שמקיימים יחסי מין עם פרטנר חדש, לקחת גלולות בפעם הראשונה וגם לדרוש מבן הזוג להשתמש בקונדום.

ביקור אצל רופא נשים

צעד ראשון הוא לקבוע תור לרופא נשים באחת מקופות החולים. לא חייבים לבצע בדיקה גינקולוגית על מנת לקבל גלולות בפעם הראשונה. הבדיקה לכשעצמה חשובה מבחינה בריאותית, אך נערה שתגיע לרופא נשים ולא תחוש מוכנה מספיק לבדיקה – לא תבדק. לבדיקה ניתן לקחת את אימא או כל אדם אחר שרוצים שילווה.

לרופא הנשים יהיו הרבה שאלות לשאול בפגישה הראשונה על מנת לקבל את התמונה הברורה ביותר. הוא שואל על מחלות גנטיות, מנסה לאתר גורמי סיכון וישאל גם לגבי ההתנהלות המינית ואם הנערה מקיימת יחסי מין.

הרופא גם יציע גלולות למניעת הריון ויתאים אותן ספציפית למטופלת שכן ישנם הרבה כדורים בשוק. חשוב מאוד – את הגלולות למניעת הריון יש ליטול עוד לפני תחילת קיום יחסי המין.

לסיכום, כפי שנאמר כבר, החיים טומנים בחובם הפתעות ומכל תחום. אם את נערה מתבגרת ויש לך חבר ואתם מקיימים גם יחסים אינטימיים, מומלץ לגשת לרופא נשים. הריון בלתי רצוי בגיל כה מוקדם מוביל לניסיון לא קל ומיותר שניתן היה למנוע.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן