שינויים הורמונליים במהלך ההיריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

שינויים הורמונליים בהיריון תשעת חודשי ההיריון מלווים בשינויים פיזיולוגיים ובשינויים הורמונליים רבים. אפשר לתאר את התקופה כמו סערה של הורמונים המשתוללים בגוף האישה.

מכל הבחינות, ההיריון הוא תקופה לא פשוטה עבור מרבית הנשים. יש נשים שחוות את השינויים הפיזיולוגיים בגופן בצורה קלה ויש כאלה שחוות אותם כמורכבים במיוחד, אך לכל הנשים השינויים ההורמונליים מורגשים מאוד.

מצבי הרוח משתנים מהקצה אל הקצה, חיי הזוגיות משתנים, המחשבות על העתיד לבוא ועוד, כל אלה גורמים לבלבול, לתסכולים לא מעטים ולחוסר שקט. שינויים הורמונליים רבים חולפים זמן קצר לאחר הלידה.

שינויים הורמונליים בחייה של אישה בהריון

רבים הם השינויים ההורמונליים בתקופת ההיריון. כל אישה הרה חווה אותם בצורה שונה. השינויים יכולים להיות חרדות, התרגשויות יתר על המידה, שינויים במצבי הרוח, התלבטויות רבות, בלבול, שכחה, רגישות גדולה, מעבר מבכי לצחוק במהירות רבה, חוסר ריכוז וציפיות מהעתיד לבוא.

שינויים הורמונליים בהיריון באים לידי ביטוי בצורה שאינה מאפיינת את הנשים במצבן הרגיל (לא בתקופת ההיריון), עד כדי כך שנשים רבות מדווחות שהן אינן מכירות את עצמן. הבלבול הרב שישנו כתוצאה מהשינויים ההורמונליים נובע מכך שהמערכת הרגשית של הנשים לא מצליחה לזהות אותם, מכיוון שהם לא טבעיים, והיא לא יכולה להכיל אותם, לא מבחינת הכמויות שלהם ולא מבחינת הסוגים.

נשים הרות מרגישות לא אחת שדבר מה השתבש אצלן בעולם הקוגניטיבי- חשיבתי, מכיוון שישנו שיבוש קל בכושר החשיבה שלהן ובתפקוד הזיכרון. חלק מהנשים ההרות מדווחות כי ישנו מעצור מסוים כאשר הן מנסות להתבטא ולהביע את רצונן. תופעות נוספות שמתרחשות בעקבות שינויים הורמונליים במהלך ההיריון הן בעיות ביכולת הריכוז וקשיים בהפעלת שיקולי דעת.

הגורמים לשינויים ההורמונליים

הורמון הינו חומר אשר מופרש בגוף ותפקידו לייצר תהליכים פיזיולוגיים שונים. בתקופת ההיריון ישנה עלייה חדה ודרמטית במספר ההורמונים המופרשים בגוף האישה. ההורמונים הנשיים- האסטרוגן והפרוגסטרון עולים בצורה מובהקת, ורמתם הגבוהה חשובה לשגשוג של רירית הרחם כך שתהיה השתרשות של העובר, היא חשובה לחיזוק צוואר הרחם כדי למנוע מצב של פתיחה מוקדמת והיא חשובה לאגירת מסת השומנים בגוף.

פרט לאסטרוגן ולפרוגסטרון, ישנו הורמון נוסף שרמתו בגוף עולה בצורה משמעותית במהלך ההיריון. הורמון זה הוא הקורטיזול והוא חשוב מאוד לאישה ההרה מכיוון שהוא מתאים את גופה לתנאי ההיריון (שאינם מוכרים לגוף במצבו הרגיל). להורמון הקורטיזול ולאסטרוגן ישנן השפעות משמעותיות על מידת הסבלנות, על מידת הרגישות ועל התיאבון של הנשים ההרות כאשר הם מופרשים בגוף ברמות גבוהות.

בגלל רמתם הגבוהה של ההורמונים הקורטיזול והאסטרוגן, מופיעים עוד שינויים הורמונליים במהלך ההיריון והם פצעי אקנה על הפנים ורגליים ופנים נפוחות וכבדות בגלל אגירת הנוזלים האופיינית לתקופת ההיריון (בעיקר בחודשים המתקדמים). נשים הרות רבות מאבדות את צורת גופן הטבעית כתוצאה מכל השינויים ההורמונליים, מה שמוסיף על תחושות העצב והדכדוך שאופייניות לתקופת ההיריון.

איך מתמודדים עם שינויים הורמונליים בהריון?

כל אישה הרה בנויה אחרת, הן מבחינה פיזית והן מבחינה רגשית. כמו מספר הנשים ההרות, כך גם מספר דרכי ההתמודדות עם שינויים הורמונליים בהיריון. ככלל אפשר לומר שהדרך הטובה ביותר להתמודד עם השינויים היא פשוט לקבל אותם בהבנה ולדעת שלאחר כמה שבועות ממועד הלידה הם אמורים לחלוף, כמו לא היו קיימים מעולם.

חשוב לא לאבד פרופורציות בכל הנוגע בדבר ולא לחשוב שהשינויים קורים רק לך, אלא לדעת שאת אחת מיני רבות של נשים הרות. השינויים הם טבעיים לגוף במהלך ההיריון ואין טעם "להילחם" בהם.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה: