נטילת גלולות למניעת הריון – המדריך המלא לשימוש נכון ובטוח

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

נטילת גלולות למניעת הריון - המדריך המלא לשימוש נכון ובטוחבאופן עקרוני, במדינת ישראל לא ניתן לרכוש כיום גלולות למניעת הריון מבלי להצטייד ראשית במרשם מרופא וכמובן שמטבע הדברים במעמד קבלת המרשם, על הרופא להסביר למטופלת באופן מפורט, בהיר וברור כיצד עליה ליטול את הגלולות.

עם זאת, לא אחת ההסבר נשכח מדעת, הפרטים מתערפלים והשכחה משתלטת. במאמר שלפניכן נספק לכן מידע תמציתי ומדויק בנוגע לאופן שבו יש ליטול גלולות למניעת הריון וכן ננסה לענות על מספר שאלות נוספות הקשורות לשימוש הנכון בגלולות למניעת הריון.

השימוש הנכון בגלולות למניעת הריון

את הגלולה הראשונה בסדרה יש ליטול ביום הראשון לקבלת המחזור. כך לדוגמה אם הדימום התחיל ביום שלישי, יש לקחת את הגלולה הראשונה ביום שלישי ולהקפיד על נטילת גלולה המסומנת כ"יום שלישי".

חשוב לציין כי אין זה מן ההכרח ליטול את הגלולות לפי הסדר המצוין על האריזה, אך בכל זאת מומלץ מאוד ליטול את הגלולות לפי הסדר וליצור התאמה בין ימי השבוע לימים המצוינים על האריזה על מנת להתרגל לנטילה מסודרת של הגלולות ועל מנת להקל על המעקב. באופן כזה, ניתן יהיה לדעת האם ביום הרלוונטי הגלולה נלקחה כבר או לא.

מכאן ואילך יש להמשיך את הנטילה לפי סדר הימים כפי שהוא מצוין על גבי האריזה. סך הכול יש להמשיך את הנטילה במשך שלושה שבועות או עשרים ואחד ימים ולאחר מכן לעשות הפסקה בת שבעה ימים סך הכול. בדרך כלל, הדימום יתחיל כארבעה ימים סך הכול אחרי הפסקת הנטילה של הגלולות. המשך הנטילה של הגלולות צריך להתבצע בדיוק ביום שבו נלקחה הגלולה הראשונה (במקרה שבדוגמה שלנו, יום שלישי).

יש לציין כי ישנן גלולות מיוחדות המתאימות עבור נשים החוששות שלא יזכרו ליטול את הגלולה ביום הקבוע. גלולות אלו מגיעות בחפיסות בהן ניתן למצוא 28 גלולות סך הכול: 21 מהן מכילות הורמונים ו-7 מהן לא מכילות הורמונים כך שניתן לקחת אותן בשבוע ההפסקה.

האם די בגלולות למניעת הריון כאשר מקיימים יחסי מין ולא מעוניינים להיכנס להריון?

באופן עקרוני, מומלץ תמיד לעשות שימוש באמצעי מניעה נוספים בדגש על קונדומים כשמדובר במין מזדמן, שכן הגלולות כמשתמע משמן, מסייעות למניעת ההריון, אך אינן מספקות הגנה מפני מחלות מין.

עישון וגלולות למניעת הריון

גלולות למניעת הריון מגדילות את הסיכוי של המשתמשות לסבול מקרישיות יתר של הדם והדבר נכון גם בנוגע לעישון סיגריות. לפיכך, כאשר אישה נוטלת גלולות למניעת הריון ומעשנת במקביל, הסיכוי שלה לסבול מקרישיות יתר של הדם גבוה במיוחד. זוהי הסיבה בגינה יש לנקוט במשנה זהירות כאשר רושמים גלולות למניעת הריון לנשים מעשנות.

מה קורה במקרה שבו שתי גלולות למניעת הריון נלקחות ביום אחד?

באופן עקרוני, שום דבר חריג לא אמור להתרחש בעקבות נטילה של זוג גלולות באותו היום במקום אחת בלבד למעט אולי בחילה קלה. עם זאת, חשוב לשים לב שהחפיסה עתידה להסתיים יום אחד מוקדם יותר. את הגלולה הראשונה מהחפיסה העוקבת יש ליטול ביום שבו נלקחה הגלולה הראשונה.

מה יש לעשות במקרה של הקאה?

מהרגע שבו ניטלת הגלולה ועד לספיגתה בגוף חולפות שעתיים, כך שאם ההקאה התרחשה בטווח של שעתיים מנטילת הגלולה, ישנו סיכוי טוב שהגלולה לא הספיקה להיספג בגוף והופרשה מהגוף בהקאה. אי לכך, במצב הזה יש לעשות שימוש באמצעי מניעה נוסף באותו היום. לעומת זאת, אם הגלולה ניטלה יותר משעתיים לפני ההקאה, הרי שאין כל סיבה לחשוש.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן