טחורים לאחר לידה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טחורים לאחר לידה

טחורים לאחר לידהאין זה מפתיע, כי נשים נאלצות להתמודד עם טחורים לאחר לידה, אך ברוב המקרים, התופעה אינה רצינית והיא ניתנת לטיפול באמצעות טיפול ביתי.

יחד עם זאת, טחורים בהחלט מקשים על חיי אימהות לאחר לידה במהלך התאוששות. מאמר זה דן במספר היבטים אשר יסייעו להבין את הגורם טחורים וכיצד ניתן לטפל בהם.

מהם טחורים?

טחורים הם ורידים אשר מתנפחים ומתמלאים קרישי דם. רקמות נפוחות אלו מופיעות באזור פי הטבעת ועלולות לנוע בין גודל אפונה לבין גודל ענבים. קיימים טחורים פנימיים אשר נמצאים בתוך הסוגר, וטחורים חיצוניים, שהם ורידים הנמצאים באופן בולט מחוץ לפתח האנאלי.

לעיתים מדובר בתחושה פשוט מגרדת, אך במקרים אחרים הטחורים יכולים לכאוב באופן משמעותי. במקרים מסוימים, במיוחד לאחר פעולת מעיים, הם עלולים לגרום לדימום רקטלי.

אם אישה סבלה מטחורים לפני ההיריון, וכן מטחורים במהלך ההריון, קיים סיכוי סביר כי הם ישובו להציק לה לאחר הלידה, ובעוד שהתופעה בהחלט מטרידה, החדשות הטובות הן כי ניתן לטפל בהם היטב באמצעות טיפול ביתי.

מה גורם לטחורים לאחר לידה?

לעיתים קרובות, טחורים לאחר לידה הם תוצאת לחץ על הנקבים בחודשים שלפני הלידה ובמהלכה. הורידים פועלים כסוג של שסתום אשר דוחף את הדם אל הלב. כאשר אותם "שסתומים" נחלשים, הם עלולים להתנפח בדם.

לחץ נשיאת התינוק ברחם, ולאחר מכן פעולת הדחיפה במהלך הלידה הנרתיקית, עלול לגרום לוורידים לפעולת מעיים. בנוסף, כל ההורמונים בגוף האם משפיעים על התרחשות הטחורים. מספר נשים הרות יוצרות את ההורמון פרוגסטרון באופן מוגבר, אשר גורם לורידים להירגע ולפתח נפיחות.

בשל מספר סיבות, נשים הרות נוטות לחוות אף עצירות לאחר הלידה. המצב עשוי להתחיל מעגל קסמים: הצורך לבצע פעולת מעיים, אשר מתלקחת בטחורים הגורמים ללחץ (מידע מקיף באתר טחור.com – להמשך קריאה..)

כיצד ניתן לטפל בטחורים?

קיימים מספר צעדים אותם ניתן לבצע על מנת לטפל בטחורים לאחר הלידה בבית.

  • הנחת קרח עטוף בבד רך על המקום הכואב.
  • מספר פעמים ביום, מומלץ לשבת באמבטיה הביתית או באמבט של גיגית מלאה מים חמים. מומלץ לבצע את טיפול שקיות הקרח ואמבטיות הישיבה לסירוגין.
  • יש לנקות בעדינות אך ביסודיות את האזור. מומלץ להשתמש בבקבוק מתיז מלא מים חמים, במקום בנייר טואלט יבש, או לנקות בעדינות את האזור עם מגבון.
  • לפני נטילת טיפול תרופתי, יש להתייעץ עם הרופא, ולרכוש משחות המיועדות לטיפול בטחורים. מומלץ להקפיד על ההוראות בנוגע לזמן השימוש במוצר, ואין להשתמש בו למעלה משבוע. המוצר הנרכש צריך להיות מאושר על ידי משרד הבריאות.
  • מומלץ לשכב לנוח זמן מה מידי יום על מנת להסיר את הלחץ מהאזור.
  • לשם טיפול זמני, ניתן לצרוך אקמול או איבופרופן במינון המומלץ. אלו הם משככי כאבים בטוחים לאימהות מיניקות.
  • אין לעכב את פעולת המעיים כאשר מתעורר הדחף, מחשש להגברת הכאב.
  • מומלץ לבצע תרגילי קיגל על מנת לחזק את אזור הנקבים.

הטיפול הביתי מוביל לשיפור הדרגתי בשבועות שלאחר לידה. יחד עם זאת, אם הטחורים מתפתחים למצב חמור מתמשך או אם מופיע דימום רקטלי, יש להתייעץ עם הרופא או הגניקולוג. במקרים מסוימים, יתכן שהאיש תצטרך להתייעץ עם מומחה. לעיתים רחוקות עוד יותר, יתכן שיהיה צורך בניתוח.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה: