הריון לאחר ניתוח בריאטרי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הריון לאחר ניתוח בריאטרי

הריון לאחר ניתוח בריאטריהריון היא חוויה מורכבת ומרגשת עבור כל אישה, אך אפילו יותר עבור נשים שהכניסה להריון עבורן הייתה אתגר או שההיריון לווה בקשיים יוצאי דופן. אחד הגורמים שתמיד ליווה בחשש מסוים אמהות לעתיד הוא כניסה להריון לאחר ניתוח בריאטרי. ניתוח בריאטרי ידוע בשמו העממי "ניתוח לקיצור קיבה".

למעשה ניתוחים בריאטריים יכולים להיות ממספר סוגים, אך המטרה של כולם היא זהה- להביא לירידה במשקל. מחקרים חדשים מראים כי כניסה להריון תקופת זמן סבירה לאחר ניתוח בריאטרי משפרת לא רק את תוצאות ההיריון בכל הנוגע לבריאות האם, אלא עוזרות לשפר גם את הנתונים המעידים על בריאותו של הרך הנולד.

השמנת יתר, הריון וניתוחים בריאטריים

השמנת יתר היא בלי כל צל של ספק המגיפה של זמננו. ככל שהשנים חולפות שיעורי השמנת היתר בעולם ככלל ובעולם המערבי בפרט הולכים ועולים. להשמנת יתר יש השלכות משמעותיות ולעיתים הרות אסון לבריאותנו, אדרבא ואדרבא כאשר מדובר על אישה בהריון הסובלת מהשמנת יתר, שכן ההשמנה פוגעת גם בבריאותו של התינוק שעתיד להיוולד.

קרוב לשליש מהנשים הנמצאות בגיל הפוריות סובלות מהשמנת יתר, ורבע נוסף מקבוצה זו הן נשים הסובלות מעודף משקל. עודף משקל לכשעצמו מציב קשיים בכניסה להריון ומחקרים הוכיחו כי נשים הסובלות מעודף משקל מתקשות להיכנס להריון בהשוואה לנשים שמשקלן תקין.

אישה הנכנסת להריון כאשר היא בעודף משקל היא בעלת סיכוי גבוה ב- 50% לפתח סיבוכים במהלך ההיריון כמו סוכרת הריונית, לחץ דם גבוה ורעלת הריון. בקרב נשים אלה קיימת גם שכיחות גבוהה יותר של לידות מוקדמות, ניתוחים קיסריים ותחלואה בעת האשפוז

פרט לסיבוכים העשויים להיגרם לאישה, גם העובר של אישה הסובלת מהשמנת יתר צפוי לסבול מסיבוכים ובעיות בשכיחות גבוהה יותר: ישנה שכיחות גבוהה יותר של איברים מוגדלים אצל אותם עוברים וכן של בעיות מולדות אחרות ותחלואה בהמשך החיים.

לתינוקות יש סיכוי גבוה יותר למוות עוברי במקרה הגרוע או במקרים הפחות גרועים- השמנת יתר בילדות, בעיות גדילה, אשפוזים רבים יותר ופגמים במערכת העצבים. הוכח כי ירידה במשקל לפני ההיריון משפרת מאוד הן את תוצאות הלידה מבחינת האישה היולדת והן מבחינת התינוק שנולד.

הדרך האופטימאלית לרדת במשקל היא על ידי שילוב של תזונה נכונה, צמצום בצריכת הקלוריות תוך שילוב עם פעילות ספורטיבית. הבעיה בשיטה זו היא שהיא לוקחת זמן ודורשת התמדה, ובעידן בו אנו חיים, כשהכול חייב להיות "כאן ועכשיו", ביצוע של ניתוחים בריאטריים לצורך ירידה במשקל הופך יותר ויותר נפוץ.

הניתוחים הבריאטרים הם קבוצה של ניתוחים הכוללים: ניתוח טבעת, ניתוח שרוול או ניתוח לקיצור קיבה. התוצאה הסופית של כולם היא צמצום נפח הקיבה שמסוגל לקלוט מזון בבת אחת. כתוצאה מכך כמויות האוכל שאנשים אוכלים פוחתות באופן דרמטי ואיתן נושרים הקילוגרמים.

כניסה להריון לאחר ניתוח בריאטרי

מכיוון שהירידה במשקל בעקבות ניתוח בריאטרי היא מהירה, מומלץ שלא להיכנס להריון בתקופה בה יש ירידה דרסטית במשקל, שכן ירידה זו משפיעה על מאזן ההורמונים בגוף האישה ועל תהליכים נוספים, שיכולים ליצור מצב בו העובר לא יתפתח בצורה תקינה.

ההמלצה המקובלת היא לדחות את ההיריון בשנה וחצי לאחר ביצוע של ניתוח בריאטרי, אולם מדובר בתקופה קריטית עבור אותן נשים שרוצות להרות. מחקר שבוצע באוניברסיטת בן גוריון בנגב בשנת 2010 מראה כי המלצה זו איננה בהכרח נכונה.

המחקר השווה בין תוצאות הריון של 104 נשים שילדו תוך פחות משנה לאחר הניתוח לבין 385 נשים שילדו לאחר תקופה של יותר משנה אחרי הניתוח. להפתעת החוקרים לא נמצא הבדל מבחינת סיבוכים כגון לידות מוקדמות, משקלי לידה נמוכים, פיגור גדילה תוך רחמי וניתוחים קיסריים בין שתי הקבוצות. כמו כן לא נמצא הבדל בשיעור הסיבוכים של הניתוח הבריאטרי כמו החלקת טבעת או הקאות.

המסקנה הסופית של המחקר היא שעל כל אישה לעבור ייעוץ פרטני עם רופא הנשים שלה והכירורג שטיפל בה בכדי לתכנן זמן מועדף לכניסה להריון לאחר ביצוע הניתוח.

אולי יעניין אותך גם:

שיקום בבית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה: