הפרעות שינה במהלך ההיריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הפרעות שינה בהריון

הפרעות שינה בהריוןעבור רוב הנשים, הריון הוא זמן של שמחה, התרגשות וציפייה. למרבה הצער, עבור נשים רבות מדובר בזמן של הפרעות שינה, גם בקרב נשים שמעולם לא סבלו מבעיות שינה. למעשה, על פי מחקרים, 78% מהנשים מדווחות על הפרעות שינה במהלך הריונן, כמו גם על תחושת עייפות, במיוחד בשליש הראשון והשלישי של ההיריון.

הפרעות השינה כוללות תחושות לא נעימות ברגליים, צרבת, הפרעות נשימה, וישנוניות בשעות היום. אם ההפרעות והתסמינים חמורים, יש להתייעץ עם הרופא.

הגורמים להפרעות השינה

אחת הסיבות להפרעות שינה ועייפות במהלך ההיריון היא שינוי ברמות ההורמונים. שינויים הורמונאליים יכולים גם להיות בעלי השפעה מעכבת על השרירים אשר עשויה, במיוחד בקרב נשים בעלות עודף משקל, להגדיל את הסיכון לדום נשימה במהלך השינה.

הפרעות אלה, בנוסף לבחילות, תחושת כבדות, קושי במציאת תנוחה נוחה לשינה, ההתרגשות והחרדות מהלידה הצפויה, וגיחות מרובות לשירותים במהלך הלילה, עשויות לגרום להפרעות משמעותיות בשינה.

גורמים נוספים הם דאגות בקשר לעבודה או שינוי היחסים עם בן הזוג, וזה נכון במיוחד לגבי הריון ראשון. חשוב מאוד למצוא ולהקפיד על שיטות לנוח ולישון באופן יעיל על מנת להתמודד עם בעיות השינה בשלב מוקדם ככל הניתן של ההיריון.

כדאי לישון טוב

הפרעות בשינה במהלך ההיריון עשויות להשפיע על הלידה. חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו מצאו לאחרונה כי נשים אשר ישנו פחות משש שעות בלילה חוו סיבוכים במהלך הלידה, שהובילו לניתוח קיסרי. בהתבסס על ממצאים אלו, המליצו החוקרים כי הרופאים ידונו עם מטופלותיהן על כמות ואיכות השינה שלהן כחלק מהטיפול השגרתי והמעקב אחר ההיריון והדגישו את חשיבות השינה הסדירה.

הדרכים לשפר את השינה

הטיפול בהפרעות שינה במהלך ההיריון מסובך בשל העובדה כי טיפול תרופתי עלול לפגוע בעובר. רוב התרופות אשר משמשות לטיפול בנדודי שינה כרוכות בסיכון מסוים, והן בדרך כלל אינן מומלצות לנשים בהריון. יחד עם זאת, באמצעות תרגול הרגלי שינה טובים, רוב הנשים יכולות להתמודד עם נדודי השינה במהלך ההיריון.

ניתן לצרוך ויטמינים אשר כוללים תוספי חומצה פולית, ויטמין C וברזל על מנת להפחית את התסמינים במהלך ההיריון. עדיף לצרוך חומצה פולית באמצעות מזונות דוגמת דגנים ולחמים מלאים. יש להימנע מקפאין ואלכוהול.

להלן 9 דרכים להתמודדות במהלך ההיריון על מנת למזער את נזקי אובדן השינה

1. הקפדה על לוח זמנים ותעדוף זמני שינה.

2. שינה על צד שמאל על מנת לשפר את זרימת הדם והחומרים המזינים לעבר הרחם והכליות. יש לנסות להימנע משכיבה על הגב במשך פרקי זמן ארוכים.

3. יש לשתות הרבה נוזלים במהלך היום, במיוחד מים, אך לקצץ בכמויות השתייה בשעות שלפני השינה.

4. בכדי למנוע צרבת, יש להימנע מאכילת מזון חריף, חומצי או מטוגן. כמו כן, יש לאכול ארוחות קטנות בתדירות גבוהה במשך היום.

5 .נחירות היא תופעה שכיחה במהלך ההיריון, אך אם מתרחשות הפסקות נשימה כתוצאה מהנחירות, יש להיבדק על מנת למנוע חשש לדום נשימה במהלך השינה. כמו כן, יש לבדוק את לחץ הדם והחלבון בשתן, במיוחד אם האישה סובלת מכאבי ראש או קרסוליים נפוחים.

6. יש להקפיד על נטילת תוספי מזון המכילים ברזל, ויטמין C וחומצה פולית.

7. אם תופעת נדודי השינה נמשכת, אין להיאבק בה, אלא לקום, לקרוא ספר, לסרוג, להאזין למוסיקה מרגיעה, לצפות בטלוויזיה, לכתוב יומן או לטבול באמבטיה חמימה, וכן לשתות כוס תה קמומיל, עד שתחושת הנמנום שבה.

8. בעת השינה, יש לשכב על צד שמאל עם ברכיים וירכיים כפופות ולהניח כריות בין הברכיים ומאחורי הגב. פעולה זו עשויה להפחית את הלחץ מהגב התחתון.

9. אפשר להוסיף תנומות במהלך היום על פי הצורך.

ראי גם:
עירוי ברזל לנשים בהריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה: