בריחת שתן או ירידת מים? כיצד ניתן להבחין ביניהם?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריחת שתן או ירידת מים? כיצד ניתן להבחין ביניהם?

מי שפיר מהווים שכבת הגנה חיונית והכרחית לעובר. אך כאשר מגיע הרגע, הקרומים פוקעים והמים יורדים. לפעמים, זהו רגע קצת בריחת שתן או ירידת מים? כיצד ניתן להבחין ביניהם?מלחיץ. אבל זהו ענין טבעי ולמעשה, ירידת מים מהווה רגע מרגש במיוחד, כמעט לכל אישה הרה. זהו הרגע שבו בעצם הגוף מודיע – העובר מספיק גדול. התינוק הקטן אומר – אני גדול וכבר רוצה לצאת החוצה! אך לא תמיד קל ופשוט לזהות מתי הנוזל הוא אכן אותם מי שפיר שקודם לכן עטפו את התינוק. לפעמים המדובר בלא יותר מאשר דליפת שתן. שהרי ההיריון לוחץ על השלפוחית ומעורר צורך תכוף לשירותים, בעיקר בשליש האחרון. על ידי כמה סימנים פשוטים ודי ברורים, גם את תוכלי לדעת ולזהות בבוא הרגע מהו הנוזל והאם כדאי ללכת לשירותים או דווקא, בשעה טובה, לבית החולים.

חשת בצירים? זו כנראה ירידת מים

פקיעת הקרומים וירידת מי השפיר יכולה, אך לא חייבת, להגיע בסמיכות להתחלת הצירים. מילדות מנוסות מסבירות שלפעמים, צירי לידה מתחילים להופיע שעות רבות (אפילו מאוד) לפני שהלידה עצמה מוכנה להתחיל והתינוק ממש יוצא החוצה. אגב, ירידת מים, שלא כמו בסרטים, לא מעוררת מיד את הלידה ואפשר לגשת לחדר הלידה בלי דחיפות. על כל פנים, אם הרגשת שהצירים מתחילים ואם הרגשת שמשהו נוזל בין הרגליים, בזרזיף, טפטוף או אפילו יותר, זה הרגע המתאים להגיע לחדר הלידה, לרגע הגדול. אם את לא בטוחה האם בשיפולי הבטן כבר החלו צירים, שימי לב לסימנים נוספים.

אם הזרם חזק, אלו מי שפיר

אצל חלק מהנשים, ירידת המים מורגשת בבת אחת. הדבר מאפיין פקיעה של הקרומים בתחתית הרחם. במצב כזה, לרוב קל לזהות שזו לא בריחת שתן. אך מצב כזה מתרחש רק באחוז לא גדול מההריונות. ובכל זאת, יש דרך לזיהוי די וודא, גם אם לא מדובר בבדיקת מעבדה מדעית. לגלאי הזה נקרא – האף שלך.

לא בטוחה שאת יודעת? רחרחי וכך תדעי

עצה גרועה מאוד שנתקלנו בה לא פעם ולא פעמים היא להכניס טמפון לנרתיק. הטענה שאם הטמפון יוצא יבש אז זה שתן, מוטלת בספק. וחוץ מזה, יש משהו עוד יותר בעייתי. כאשר מתרחשת ירידת מים, הרי שהגישה אל הרחם ואל התינוק שבפנים כבר איננה הרמטית. הקרומים הרי פקעו. ואז, אם מכניסים פנימה טמפון או כל גוף זר אחר, הרי שלא מדובר בגוף סטרילי. זיהום עלול להיכנס פנימה ולגרום לצרות. אגב, אם אישה חווה ירידת מים מוקדמת, כאשר הלידה עדיין לא אמורה להתרחש, הדבר עשוי להצביע על זיהום. אם החום עולה ויש ירידה, חשוב למהר לבית החולים. השגחה רפואית מומלצת ובדרך כלל דרושה אנטיביוטיקה ובדיקות.

למרות שאין זו עובדה מדעית שמופיעה בספרי הלימוד, אומרים שלמי השפיר יש ריח די מובהק. ריח שמזכיר את הזרע הגברי. אין ספור נשים מספרות שאצלן זה עבד. כלומר, אם את רוצה לוודא שזה לא שתן, פשוט הריחי את התחתונים הרטובים. אם הריח מגלה לך שאכן אלה מים, חדר הלידה הוא הכתובת. אבל לא תמיד הריח מובהק. אז יש לנו טיפ חשוב. הכניסי את התחתונים לתוך שקית ניילון. לאחר מספר דקות, הריח שבפנים נעשה מרוכז יותר. בדרך כלל, קל כבר לזהות אם מדובר בשתן או במי שפיר.

כלי מדעי וודאי

טיפ אחרון חביב, כפי שיש ערכה לזיהוי של היריון, כך המציא לנו המדע ערכה לזיהוי מי שפיר. כך שאם את רוצה להשיג וודאות, תוכלו לרכוש ערכה כזאת, שתלווה אותך במהלך ההיריון, עד ללידה. יש הפרשה ואת לא בטוחה? הערכה תגלה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה: