ביטוח נסיעות לחו"ל לנשים הרות

ביטוח נסיעות לחו"ל לנשים הרות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ביטוח נסיעות לחו"ל לנשים הרות

ביטוח נסיעות לחו"ל לנשים הרותהריון לא אמור למנוע ממך טיסת עסקים חשובה או חופשה מהנה בחו"ל. עם זאת לא ניתן לערער על העובדה שאישה בהריון נמצאת במצב רפואי רגיש יותר מכל נוסע אחר.

כל אדם אשר מבקש לנסוע לחו"ל – כדאי שירכוש ביטוח מיוחד עבור הנסיעה – ביטוח נסיעות לחו"ל.
רכישת ביטוח שכזה איננה חובה, אם כי מרבית האנשים היוצאים את הארץ טורחים לרכוש פוליסת ביטוח לתקופת שהותם בחו"ל.

גובה תשלום הפוליסה של ביטוח נסיעות לחו"ל נקבע בדומה לכל ביטוח אחר – הוא מתחשב בגילו של המבוטח, המצב הרפואי שלו וכן ארץ היעד אליה הוא נוסע (למקרה שזו מדינה אשר יש בה יותר סיכויים לחלות בנגיפים מסוימים למשל), מה משך הזמן המתוכנן לשהיה בארץ זו ובנוסף לכל אלו נכלל ביטוח המטען.

נשים רבות אשר טסות לחו"ל בעודן בהריון, אינן מודעות לעובדה שכללי ביטוח הנסיעה החלים על נשים בהריון שונים לחלוטין מאלו שחלים על נוסעים אחרים. עלויות הביטוח גבוהות יותר, כיסוי כספי הביטוח הוא שונה וכן הביטוח מוגבל במספר חודשי ההריון. פוליסת ביטוח רגילה אינה מכסה הריון, הריון מחוץ לרחם, שמירת הריון לאחר 26 שבועות הריון, לידה, לידה מוקדמת וטיפול בוולד.

חשוב להדגיש כי בעת רכישת הביטוח יש לציין כי הינך בהריון, בעיקר אם מדובר ברכישה טלפונית. סוכני הביטוח לא תמיד רואים את הלקוחות, כאמור בעיקר אם מדובר ברכישה בטלפון או באינטרנט.

לרב סוכני הביטוח לא יכבירו וישאלו האם הינך בהריון, ועל כן חשוב שאישה בהריון תודיע על כך לחברה ולהציג מסמכים מתאימים כדי לקבל ביטוח מיוחד לנשים בהריון וכן אישור טיסה.

החלוקה מבחינת הביטוח

שימו לב כי כללי הביטוח והדרישות משתנים בהתאם לחודשי ההריון:

  • עד שבוע  26 – המבוטחת צריכה לרכוש ביטוח מורחב להריון שמחירו גבוה בכ-250% ביחס לביטוח רגיל. במידה ובמהלך השהייה בחו"ל תכנס האישה לשבוע ה-26 עליה לפעול כאילו היא טסה לאחר שבוע 26.
  • לאחר שבוע 26 – המבוטחת מחויבת למלא שאלון רפואי המצהיר כי היא אינה סובלת משום בעיות הקשורות להריון, על שאלון זה צריך להיות חתום רופאה המטפל של האישה.
    שאלון זה יש למלא בעברית ובאנגלית ולהציג לדיילות חברת התעופה.
    הדיילות מעבירות את המסמך לעיונו של הרופא התעופתי של חברת התעופה, והוא זה שמאשר סופית את העלייה למטוס.
    בנוסף, בין השבוע ה-26 ועד לשבוע ה-,30, על המבוטחת לשלם תוספת חד פעמית לכיסוי סיכונים.
  • לאחר שבוע 30 – לא ניתן לבטח אישה כשהיא נמצאת בשבוע ה-30 להריונה. לצורך עלייה למטוס צריכה האישה להציג אישור מהרופא המטפל על כך שהיא אינה סובלת מבעיות המונעות ממנה לטוס וכן שאין לה כיסוי ביטוחי.
    אישה בהריון עם יותר מעובר אחד, לא תורשה לעלות למטוס.
  • לאחר שבוע 32 – אישה, גם אם היא נושאת עובר יחיד, לא תורשה לעלות למטוס עד סוף הריונה.
    רק במקרי חירום ניתן לאפשר לאישה לאחר השבוע ה-32 לטוס וזאת רק על ידי אישור מיוחד בהצגת אישור רפואי וליווי רפואי צמוד ע"י רופא.

חברות התעופה השונות מגדירות נשים בהריון כנוסעים מן השורה, במידה ומצב הרפואי וכן הריונן תקין לחלוטין.

אולם הן אינן ממליצות טיסות עבור נשים הנמצאות בחודש האחרון להריונן וכן בשבוע הראשון שלאחר הלידה.

מספר נקודות חשובות:

  • ביטוח נסיעות רגיל לחו"ל אינו כולל בתוכו גם פרמטר של ספורט אתגרי, אם כי יש התייחסות אליו בפוליסה נפרדת והיא ניתנת לרכישה.
    במקרים של נשים בהריון, לא ניתן לרכוש ביטוחים אשר מכסים ספורט אתגרי. החשש הוא שספורט מסוג עלול לגרום לסיבוכים בהריון בזמן השהייה בחו"ל.
  • במידה והינך מתכננת ללדת בחו"ל חשוב לדאוג לביטוח רפואי מלא המכסה לידה וטיפול בוולד בארץ בה מתוכננת הלידה, כמו גם לדאוג לכיסוי ממושך אשר יספיק לכל אורך השהות בארץ היעד.
  • ביטוח נסיעה לאישה בהריון לא מבטח מפני מספר מצבים הנחשבים כמצבי סיכון:
    הריון של מבוטחת הסובלת ממחלה כרונית, מבוטחת שעברה בעבר הפלות חוזרות של ההריון, הריון של יותר מולד אחד, מבוטחת שסבלה מדימומים במהלך ההריון, הריון שמקורו בטיפולי פוריות או הפריה חוץ גופית, הפלה יזומה, לידה, לידה מוקדמת, טיפול בוולד, הוצאות מעקב שוטף אחר ההריון, אשפוז לצורך שמירת הריון – למעט במקרה של הוראה מרופא וזאת בהתאם לסכומים שנקבעו בפוליסה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן