תזונה בריאה במהלך הנקה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

תזונת אם בהנקהכל אישה מניקה יודעת שבתקופת ההנקה עליה לשמור על תזונה נכונה ובריאה לצורך ייצור מוגבר של חלב אם ולצורך בריאות התינוק. אימהות לתינוקות שניזונים רק מחלב אם רוצות לשמור על תזונה נכונה ועל כמות שתיה מספקת כדי להימנע מטעויות עבור תינוקן.

שאלות רבות עולות לגבי תזונת האם במהלך הנקה- מה אסור ומה מותר לאכול, האם החלב לא יהיה באיכות טובה אם לא צורכים רק מזון בריא, מה מותר לשתות, ממה כדאי להימנע כדי שהתינוק לא יסבול מגזים ועוד שאלות כאלה ואחרות.

חשיבות התזונה בהנקה

בכל העולם יודעים כי חלב אם הוא המזון הראשוני המומלץ ביותר עבור תינוקות רכים מסיבות רבות. הסיבה החשובה ביותר היא שהחיידקים שנמצאים בחלב אם מסייעים בחיזוק המערכת החיסונית של התינוק, כך שהוא חשוף פחות למחלות זיהומיות. במידה ונשים מניקות אינן מקפידות על תזונה נכונה ובריאה, החלבונים נוגדי החיידקים הנמצאים בחלב יהיו מופרשים בכמויות מעטות יותר.

תינוקות רכים צריכים לקבל את היסודות הבסיסיים לבניית גופם ולהתפתחותם דרך תזונת האם שמשפיעה על טיב החלב. מזון בריא ומאוזן הכרחי לחיזוק המערכת החיסונית של התינוק, להתפתחות תקינה של המוח ולגדילה תקינה. מסיבות אלה חשוב שאימהות מניקות יצרכו מזון בריא וישתו בכמות נכונה.

כמות קלוריות מומלצת

אחד המיתוסים על הנקה אומר שאם נשים מניקות, הן יורדות במשקל. המיתוס הזה לא בהכרח נכון. נהפוך הוא: נשים מניקות צריכות לאכול כמות גדולה יותר של מזון ולצרוך יותר קלוריות. במהלך חצי השנה הראשונה לחיי התינוק הוא צורך 500 קלוריות בממוצע ליום מחלב אם. מגיל חצי שנה עד שנה הוא צורך 400 קלוריות ליום. על מנת לתת לתינוק את כמות הקלוריות הרצויה, על האם המניקה להוסיף 330 קלוריות מהאוכל בחצי השנה הראשונה, ולאחריה עוד 400 קלוריות בכל יום.

תוספת קלוריות זו במהלך ההנקה מספקת את כמות המינרלים והוויטמינים שנחוצה עבור הנשים שמניקות מכיוון שהאוכל הוא המקור הטוב ביותר לשם קבלת מרכיבי תזונה חיוניים לחלב. נשים מניקות צריכות לצרוך בממוצע ליום 1,800 קלוריות לפחות (המגיעות מתזונה נכונה) כדי לתת לתינוקן את החלב האיכותי.

מה מומלץ לאכול בזמן הנקה?

בכדי לספק את המינרלים ואת הוויטמינים הדרושים לאם ולתינוק היונק, על האישה המניקה לבנות תפריט שמכיל מזון מכל אחת מקבוצות המזון: בשר, ירקות ופירות, מוצרי חלב, קטניות, דגנים, שומנים, חלבונים ופחמימות מורכבות. בתקופת ההנקה הגוף דורש יותר מינרלים כמו אבץ וסידן, לכן מומלץ לאכול מדי יום שלושה דברי חלב לפחות שהם מועשרים בסידן, וגם מנת בשר להספקת המינרלים הדרושים.

מה לא מומלץ לאכול בזמן הנקה?

נקדים ונאמר שאין מזונות שאותם אסור לאכול בתקופת ההנקה. להיפך: חשוב לאכול אוכל מגוון משום שזוהי הדרך בה האם והתינוק מקבלים מרכיבי תזונה שונים. למרות הדברים, כדאי להימנע מצריכת מספר מרכיבי מזון כגון קפאין (מומלץ לחכות איתו עד שימלאו לתינוק ארבעה חודשים), אלכוהול שמעכב את ייצור החלב, ולכן מומלץ שלא לשתות משקאות אלכוהוליים כשלוש שעות לפני הנקה. דברים נוספים שרצוי להימנע מהם הם סכרין- ממתיק מלאכותי, צמחי מרפא כמו נענע ומרווה שגורמים לייבוש החלב, ודבר אחרון הוא עישון.

שתייה בהנקה

שתייה הכרחית בתקופת ההנקה מכיוון שכמות הנוזלים שמגיעה לגוף משפיעה על ייצור החלב. אישה מניקה צריכה לשתות לפחות שלושה ליטרים של מים ביום. לגבי משקאות המכילים קפאין- תה, קפה ומשקאות קלים, מומלץ להפחית את כמויות הצריכה. גם אלכוהול מותר לשתות אך במידה מבוקרת.

קראי עוד:

רעב מוגבר במחזור החודשי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן