הריון לא רצוי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הריון לא רצוי

הריון לא רצוילמרות התפתחותן של השיטות המודרניות בתחום המשפחה וההיחשפות הרחבה למידע בתחום זה, הריון לא רצוי הוא אחד הבעיות הרפואיות הנפוצות ביותר בקרב נשים פעילות מינית מתחת לגיל 45. הפלה היא הפתרון המקובל ביותר להריון לא רצוי לצד שני פתרונות נוספים: גידול הילד או מסירתו לאימוץ.

הגורמים להריון לא רצוי

הריון לא רצוי עלול לנבוע מסיבות רבות, כאשר אחת מהן היא חוסר מודעות והעדר חינוך מיני בקרב אוכלוסיות חלשות. סיבות נוספות לכך הן אונס, חרטה, כשל אמצעי מניעה והפסקת שימוש באמצעי מניעה למרות הסתייגותו של בן הזוג.

כשל אמצעי מניעה

כשל אמצעי המניעה הוא גורם משמעותי להריון לא רצוי. כשני שליש ממספר ההריונות הלא רצויים נגרמים כתוצאה מכך. הצלחתו של אמצעי המניעה תלויה ביעילות השיטה והיכולת שלנו להשתמש בו כראוי, לפי הוראות היצרן.

  • גלולות למניעת הריון – הסיבה לכישלון מתרחשת כאשר נעשה שימוש באמצעי המניעה באופן לא עקבי. ויתור על גלולה אחת בלבד מגבירה את הסיכון של הריון לא רצוי. במידה ושוכחים ליטול  שתי גלולות ויותר במהלך החודש, מומלץ להעזר באמצעי מניעה נוסף.
  • קונדום –  שימוש לקוי בחומר סיכה על בסיס מים, שימוש בקונדום אשר פג תוקפו, תכשיטים, ציפורניים וגורמים נוספים, עלולים ליצור פגמים במוצר ולהוביל להריון לא מתוכנן. במידה וקונדום היא הבחירה כאמצעי המניעה, מומלץ להעזר בקוטל זרע כדי להקטין את הסיכון להריון לא רצוי.

מחקרים מראים כי כניסה להריון עלולה להתרחש בכל יום במהלך החודש.

אישור הפלה

הפלה יזומה במדינת ישראל היא חוקית בנסיבות מסוימות, בכפוף לאישורה של הועדה להפסקת הריון בנסיבות הבאות:

  • נשים מתחת לגיל 17 או נשים מעל גיל 40.
  • ההריון נוצר בנסיבות לא חוקיות כגון אונס, גילוי עריות והריון מחוץ לנישואים.
  • העובר אובחן כבעל מום פיזי או מנטלי.
  • במקרים בהם מתעורר חשש פיזי לחיי האשה ההרה.

הפלה יזומה

קיימים שני סוגים של הפלה יזומה:

הפלה רפואית

אלטרנטיבה חלופית להתערבות הכירורגית, הידועה בשם "גלולת ההפלה" (מיפפריסטון)  המשמשת להפסקת הריון טרם השבוע התשיעי. נטילת הגלולה גורמת לחסימת פעילות ההורמון פרוגסטרון . ללא נוכחות הורמון זה, רירית הרחם מתפרקת וההריון אינו יכול להימשך. בהמשך ניתנת גלולת מיסופרוסטול שתפקידה הוא לגרום להתכווצות שרירי הרחם והיווצרות דימום המדמה דימום כחלק מהפלה טבעית. פרוצדורה זאת מחייבת השגחה ושהות בבית החולים.

סיבוכים אפשריים כתוצאה מטיפול זה כוללים דימום חמור במשך כשעתיים, תחושת אי נוחות באזור הבטן, כאבים גוברים, חום, הפרשות בעלות ריח חריף מאזור הנרתיק, שלשולים, בחילות ועוד. בכל מקרה בו מופיעים סיבוכים אלה יש לפנות לאיש מקצוע.

הפלה כירורגית

הליך כירורגי המהווה סיכון נמוך. הליך זה נפוץ בשליש השלישי להריון (7-12 שבועות) ומבוצע תחת הרדמה כללית, אשר במהלכו רירית הרחם ותוכנה מוסרים. בשבועות מאוחרים יותר, נעזרים בטכניקות כירורגיות אחרות.

הפלה מאוחרת (20-24 שבועות)

ישנן שתי אפשרויות להפלה מאוחרת. שתיהן מצריכות שהייה בבית החולים במשך 24 שעות.

  • הפלה כירורגית בשני שלבים – השלב הראשון עוצר את פעימות לב העובר ומרכך את צוואר הרחם. השלב השני מתבצע ביום למחרת וכרוך בהסרת העובר ורקמותיו. שני השלבים מבוצעים תחת הרדמה כללית.
  • הפלה רפואית – תהליך המדמה הפלה טבעית וכרוך בתרופה (פרוסטגלנדין) המוזרקת לרחם וגורמת להתכווצויות. הצירים יכולים להמשך 6-12 שעות. התהליך אינו מצריך הרדמה כללית וכדי להקטין את הכאב ניתנת תרופה למניעת כאב.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה: