דיאטת נקודות פלוס – שומרי משקל

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

נקודות פלוס שומרי משקל

נקודות פלוס שומרי משקלשיטת נקודות פלוס מומלצת לשומרי משקל באופן ספציפי, ולכל הרוצים לרדת במשקל, באופן כללי. שיטה זו מבטיחה, לא רק ירידה קלה במשקל, אלא גם שמירה על הבריאות ועל המשקל, וזאת עקב הקפדה על פעילות גופנית ומגוון מזונות בריאים.

השיטה לוקחת בחשבון כי השמנה נובעת ממספר גורמים, כמו סביבה, חוסר פעילות גופנית, חוסר בכוחות נפשיים ועוד, ומנסה לטפל בהם באופן משולב, כך שתישמר ההקפדה והעקביות.

שיטת נקודות פלוס יצאה מתוך נקודת הנחה כי מזון בריא משפיע על הגוף, בריאותו ויכולתו להתמודד עם קשיים ואתגרים פיסיים. שיטה זו מאפשרת לכל אחד לבנות את התפריט המיוחד והמתאים לו ביותר.

תשומת הלב מתמקדת בחישוב ערך ספציפי של כל מזון ומשקה כך שסך כל השומנים, הפחמימות, הסוכרים והסיבים הנמצאים בהם נלקחים בחשבון.  הנקודות נספרות גם כתלות בפעילות הנעשית. ישנה אפשרות להמיר נקודות של אוכל בנקודות של פעילות גופנית.

כיצד מתבצעת השיטה ומה מותר לאכול?

השיטה מתמקדת במזונות מומלצים, המכילים חלבונים וסיבים. הסיבה לכך, היא שבכדי לפרק חלבונים וסיבים (כמו למשל יוגורט), על מערכת העיכול לעבוד קשה יותר, כך שקצב הירידה במשקל יהיה גדול יותר.

מעבר לכך, על המשתתפים בדיאטת נקודות פלוס להמעיט בשומנים ופחמימות, וזאת מכיוון שהעודפים המתקבלים ממאכלים אלה מצטברים ונאגרים בגוף, ומאטים את קצב הירידה במשקל. שומרי המשקל מתייעצים ובונים לעצמם תקציב שבועי אשר יכול לקחת בחשבון אירועים או מקרים לא צפויים.

שומרי המשקל אשר מבצעים דיאטה זו, יכולים להתאים לעצמם את התקציב היומי והתפריט על פי טעמם האישי, מבנה גופם וסדר יומם. ישנם מזונות הנקראים מזונות על, מכיוון שהם משביעים ובריאים יותר. מזונות אלו עשירים בסיבים ועניים במלח, סוכר ושומן. מעבר לכך, ההמלצה היא לאכול 3 מנות של פרי במשך היום, מכיוון שהם משאירים תחושת שובע, מכילים ויטמינים, סיבים תזונתיים וללא שומן.

גם ירקות יכולים להיאכל, ללא ספירת קלוריות או נקודת נוספות. למעשה, אכילת פירות (3 מנות היום) וירקות הינה שווה ל-0 מבחינת הניקוד שהם שווים, ולכן זהו עידוד מסוים לשומר להמשיך לאכול פירות וירקות במקום פחמימות ריקות, כמו ממתקים.

יתרונות וחסרונות השיטה

יתרונות השיטה הן שהתפריט ידוע מראש, אך עם זאת הוא אינו מוכתב או אוסר לגמרי סוגי מזונות מסוימים, כמו למשל מתוקים.

מכיוון שדיאטה זו מותאמת אישית לאנשים מסוימים, הן מבחינת אורח חייהם והן מבחינת המשקל אליו הם רוצים להגיע, היא עשויה לגרום לשומרי המשקל להתמיד זמן ארוך יותר בספירת הנקודות ובשמירה קפדנית על כללי השיטה.  מעבר לכך, בכך ששיטה זו מאפשרת לאכול מגוון מזונות, שומרי המשקל חווים זאת כאפשרות לאכול יותר, בפחות קלוריות.

דיאטה זו מחייבת את שומר המשקל להצטרף לקבוצת תמיכה. עובדה זו יכולה לשמש כיתרון אך גם כחיסרון. יתרון הקבוצה הוא בעידוד, תמיכה והחזרת אהבה לשומר המשקל. והחיסרון הוא חוסר החופש והספונטניות אשר הלקוח אינו יכול לבחור בה.

חסרונות השיטה עלולות להיות בכך שהיא דורשת תרגול והיא אינה אינטואיטיבית. שומרי המשקל חייבים לשנן וללמוד את הכללים הנוקשים ואת שיטת ספירת הנקודות. עליהם להתרכז ב"ספר חוקים" בו מוסברת השיטה, ולחשב באופן שאינו ספונטני כל מאכל ומזון אשר הם מקרבים אל פיהם.

כמו כן, עליהם להיות בקיאים בהרכבי המזון אותו הם אוכלים ובהרכבו הפחמימתי, הסוכרי והשומני. ישנם אנשים שקצב ירידת המשקל ושריפת הקלוריות תיראה להם איטית יותר, והם יהיו מעוניינים בדיאטה חמורה וקפדנית יותר, במובן של איסור מאכלים מסוימים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה: