גמלה לשמירת היריון

גמלה לשמירת היריון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

גמלה לשמירת היריון

גמלה לשמירת היריון  שמירת היריון היא תקופה שבה ההיריון של אישה עובדת נתון בסיכון מסוים מסיבות בריאותיות שונות אשר עלולות להוות סכנה לחיי האם או העובר או להמשך ההיריון. חשוב להדגיש כי שמירת היריון ניתנת אך ורק לאישה עובדת וזו הגדרה של המוסד לביטוח לאומי.

אישה הרה מחויבת לצאת לשמירת היריון כאשר הרופא מחליט שהמשך עבודתה עלול להוות סיכון ממשי. הרופא המטפל מחליט להגביל את פעילות האישה ההרה, כאשר ישנן שלוש רמות של הגבלה אשר תלויות במידת הסכנה שנשקפת להיריון.

הגבלה אחת יכולה להיות אשפוז במחלקה להיריון בסיכון גבוה בבית חולים לצורך השגחה ומעקב, כאשר תקופת האשפוז יכולה להימשך עד ללידה עצמה. הגבלה אחרת יכולה להיות ריתוק לבית (ולפעמים אף למיטה) על מנת למזער ככל האפשר את המאמץ הפיזי הנדרש מהאישה לכלל פעולות היום יום. הגבלה נוספת יכולה להיות צמצום השעות שבהן האישה עובדת על מנת לאפשר לה זמן רב למנוחה בביתה.

הבעיות הרפואיות שנוצרו במהלך ההיריון אשר מצדיקות מבחינת הרופאים ומבחינת המוסד לביטוח לאומי יציאה לשמירת היריון יכולות להיות רעלת היריון, היפרדות שלייה, שליית פתח (השלייה מחוברת לדפנות הרחם כאשר היא קרובה לצוואר הרחם או מכסה אותו לחלוטין), יתר לחץ דם, היסטריה של לידות מוקדמות בעבר או דינמיקה צווארית (פעילות בצוואר הרחם אשר גורמת לו להתארך או להתקצר עקב פעילות בתוך הרחם), ריבוי עוברים, סכרת היריון, בעיות לב, עיכוב בגדילת העובר, בקע טבורי, כאבי גב קשים, ריבוי או מיעוט של מי שפיר ועוד.

זכויות האישה בשמירת הריון

בהסתמך על חוק ביטוח לאומי ובהתאם לחוק עבודת נשים, אישה הרה אשר נאלצת להיעדר מעבודתה בגלל שמירת היריון זכאית לקבל מביטוח לאומי גמלה כספית במקום השכר שלא משולם לה מעבודתה באותה תקופה מדוברת.

הזכות לקבל גמלה לשמירת היריון מותנית בכמה תנאים ובמידה שהם אינם מתקיימים, האישה תקבל דמי מחלה מהמעסיק שלה.

הקצבה שמגיעה לאישה

הדברים האמורים כאן מתייחסים לסכומים מתחילת חודש ינואר בשנת 2014. אישה בשמירת היריון זכאית לקבל קצבה בסכום אשר נמוך מבין השניים:

  • הסכום הבסיסי אותו מחשבים עבור קצבאות בכל חודש לחלק ב- 30, כלומר 291.90 ₪ עבור כל יום.
  • השכר שקיבלה האישה ושחייב בתשלומי ביטוח לאומי בשלושת החודשים טרם יצאה לשמירת היריון והפסיקה לעבוד, לחלק ב-90 עבור כל יום.

על סכומי גמלה לשמירת היריון מנוכים דמי ביטוח לאומי, דמי ביטוח בריאות ומס הכנסה, ובנוסף משולמת תוספת יוקר.

תקופת הזכאות המרבית לגמלה

אישה שקיבלה אישור עבור גמלה לשמירת היריון למשך 30 ימים או יותר, ותקופת שמירת ההיריון תמה, אולם בזמן ההיריון (אותו אחד) היא יוצאת שוב לשמירת היריון, היא תקבל גמלה לשמירת היריון עבור התקופה או התקופות הנוספות, בתנאי שהייתה בכל תקופה בשמירת היריון במשך 14 יום ברציפות או יותר.

כיצד מתקבלת הגמלה?

על מנת לקבל גמלה לשמירת היריון על האישה להגיש תביעה לביטוח לאומי לאחר שחלפו 30 יום בהם הייתה בשמירת היריון, על גבי טופס גמלה לשמירת היריון. ניתן להגיש את התביעה בסניף ביטוח לאומי בקרבת אזור המגורים, בדואר, בתיבת השירות בסניף או בפקס. האישה תצרף לטופס התביעה אישור רפואי חתום על ידי רופא מומחה לנשים ולידה, שמעיד על הצורך בשמירת היריון.

גמלה לשמירת היריון מועברת לחשבון הבנק של האישה עבור כל תקופה בה הייתה בשמירת היריון (כפי שהוזכר הפסקה הקודמת), בתאריך 20 בכל חודש עבור החודש שקדם לו.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן