סימני מתיחה בנשים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

סימני מתיחה אצל נשים

סימני מתיחה אצל נשיםסימני מתיחה הם פסים קטנים בעור המופיעים לרוב על הבטן בשלבים מאוחרים של ההיריון, כשהבטן מתרחבת במהירות כדי להתאים לעובר המתפתח. נשים מסוימות חוות סימני מתיחה גם על הישבן, הירכיים, המותניים והחזה, כתוצאה משינויי משקל משמעותיים.

סימנים אלו נגרמים כתוצאה משינויים ברקמה האלסטית התומכת הנמצאת מתחת לעור. הם מתחילים בגוון ורוד, חום אדמדם, סגול או חום כהה, בהתאם לגוון העור הטבעי. מאוחר יותר הם דועכים, למרות שאינם נעלמים לחלוטין.

כיצד נוצרים סימני מתיחה?

לפחות מחצית מהנשים ההרות חוות סימני מתיחה, וקיימים מספר גורמים המגבירים את הסיכוי להיווצרותם. מחקרים מוכיחים כי גנטיקה היא גורם משמעותי. אם האם או האחות חוו סימני מתיחה במהלך הריונן, קיים סיכוי רב יותר שהם יעברו בתורשה. בנוסף, חלק מהמחקרים מוכיחים כי אימהות צעירות נוטות יותר לחוות סימני מתיחה.

בתקופת ההיריון העור מתרחב במהירות וגורם להיווצרות סימנים אלו. גורמים נוספים כוללים השמנת יתר בתקופת זמן קצרה; הריון עם תאומים; הריון עם עובר במשקל גבוה; תופעות גיל ההתבגרות; מצב בריאותי בסיסי או תסמונת רפואית, כגון תסמונת מרפן; ושימוש ממושך או בלתי הולם בתרופות סטרואידיות.

מצבים רפואיים בסיסים

לעיתים נגרמים סימני מתיחה כתוצאה ממצבים רפואיים נדירים או תסמונות כגון תסמונת קושינג ותסמונת מרפן. תסמונת קושינג מתרחשת כשהגוף מוצף בהורמון קורטיזול, הגורם להתפתחות סימני מתיחה.

תסמונת מרפן נגרמת כתוצאה מגן פגום המשפיע על העור ורקמות החיבור. מצב זה מחליש את רקמות הגוף, ומפחית את גמישות העור. כתוצאה מכך, העור אינו עמיד כראוי בפני סימני מתיחה. בתסמונת מרפן, אישה עלולה לפתח סימני מתיחה על הכתפיים, הירכיים או הגב התחתון.

עלייה מהירה במשקל

אישה עלולה לחוות סימני מתיחה אם היא משמינה באופן משמעותי בתקופת זמן קצרה. לעיתים נותרים סימני המתיחה על העור גם לאחר הירידה במשקל, אך בסופו של דבר הם דועכים.

אם אישה מקפידה על דיאטה קבועה, סימני המתיחה עלולים להופיע כשהמשקל עולה ויורד. לכן, יש להקפיד על דיאטה המובילה לירידה איטית, מבוקרת וקבועה במשקל על מנת שהעור לא יחווה לחץ.

גיל ההתבגרות

בגילאים אלו, הגוף מתפתח בדרך כלל במהירות וחווה שינויים משמעותיים. בנות עשויות לחוות סימני מתיחה על המותניים, הירכיים והחזה.

היסטוריה משפחתית

אם לאישה יש קרובת משפחה מדרגה ראשונה עם סימני מתיחה, קרוב לוודאי שהיא תפתח אותם בעצמה.

העלמת סימני מתיחה

אין דרך להעלים את סימני המתיחה לחלוטין, אך אם הם עדיין מטרידים לאחר ההיריון או לאחר ירידה משמעותית במשקל, יש להתייעץ עם רופא עור לגבי מגוון אפשרויות הטיפול הזמינות.

טיפולים מקומיים – תרופות כגון טרטינואין (רטין A) וחומצה גליקולית מסייעות למצב. יחד עם זאת, רטין A אינו בטוח לשימוש במהלך ההיריון, ולא קיים מידע אמין לגבי השפעתו על תינוק יונק, כך שמומלץ להימנע מהשימוש בו במהלך ההיריון או ההנקה.

טיפולי לייזר – עדויות מדעיות מוכיחות כי טיפולים אלו מסייעים בשחזור גמישות העור ושינוי הפיגמנטציה, עד להשבת גוון העור הטבעי האחיד.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה: