מחזור חודשי לאחר לידה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחזור חודשי לאחר לידהנשים רבות לאחר לידה מחכות בקוצר רוח למחזור החודשי, המסמן עבורן סיום של תקופה מסוימת וחשובה מאד בחייהן, תחילתה של תקופה חדשה ויחד עם זאת חזרה לכמעין שגרה.

חלק מהן לא תמיד יודעות באיזה שלב הוא אמור להופיע ומתי היעדרותו יכולה להיות סממן לבעיה רפואית כלשהי.

מתי מקבלים אותו

המחזור החודשי צפוי להתרחש בטווח של בין 6 עד 8 שבועות לאחר הלידה. ישנן נשים שיקבלו את המחזור החודשי שלהן לפני פרק זה וישנן אלו שיקבלו אותו בשלב מאוחר יותר. הופעת המחזור החודשי לאחר הלידה תלויה בפרמטרים רבים ובעיקר גם בתהליך החלמתו של הגוף והתאוששותה של האישה מהלידה.

הדבר איננו תלוי באופן הלידה עצמה, האם מדובר היה בלידה טבעית, לידה נרתיקית או שמא בניתוח קיסרי. אצל מרבית הנשים המניקות לאחר הלידה יכול המחזור החודשי להופיע גם לאחר תקופה של שנה, ולעיתים פחות. מי שלא קיבלה את המחזור החודשי שלה במהלך השנה הראשונה שלאחר הלידה, חשוב שתפנה לרופא הנשים המטפל שלה לצורך בדיקה ואבחנה מעמיקה. נשים שמניקות באופן חלקו, תקבלנה לרוב את המחזור החודשי שלהן בתוך חודשיים עד שנה לאחר הלידה.

איחורים במחזור ונורות אזהרה

מעבר לאיחור המשמעותי במחזור החודשי, כלומר – במידה והמחזור החודשי איננו מגיע לאחר תקופה של שנה מיום הלידה (בין אם זו אישה מניקה באופן מלא או מניקה חלקית), כדאי לפנות לרופא הנשים לצורך בירור. במקביל, ישנם מספר סימנים, המהווים נורות אזהרה שיש להתייחס אליהם. למשל, קרישי דם גדולים המופיעים במחזור החודשי, פריחה אדומה מתמשכת בגוף, ריח חזק מאד מהדימום עצמו וגם איבוד דם שצבעו בהיר באופן פתאומי.

מחזור והנקה

80 אחוז מהנשים שאינן מניקות צפויות לקבל את המחזור החודשי שלהן בתוך 10 שבועות מיום הלידה. הנקת התינוקת מעכבת את הוסת ואת הביוץ ב – 20 שבועות פחות או יותר, אולם ישנם מקרים בהם מקבלים אותו לפני כן. מכיוון שישנם הבדלים בין אישה אחת לשנייה, בכל הקשור לרמות ההורמונים שלהן, צפויים להיות גם שינויים במועד קבלת המחזור החודשי.

ישנן נשים שיקבלו את המחזור החודשי שלהן כחוד ימים לאחר הלידה, ולעומת יש את אלו שלא תקבלנה את המחזור החודשי גם לאחר כשנה. הסיבות להשפעת ההנקה על המחזור החודשי קשורות לרמות ההורמונים הזורמים בתקופה זו בגוף. ישנן רמות גבוהות של פרולקטין, האחראי על ייצור החלב וגם רמות גבוהות של אוקסיטוצין, האחראי על שחרור החלב.

רמות גבוהות של שני הורמונים אלה, יחד עם ההורמונים האחרים בגוף, גורמים לשיבוש במחזור ולכן גם מי שכבר קיבלה את המחזור הראשון לאחר הלידה לא הכרחי שתקבל בצורה סדירה את המחזורים הבאים במידה והיא מניקה. זוהי תופעה נורמלית, שאיננה צריכה להדאיג.

המחזור החודשי לפני הלידה לעומת זה שאחריה

באופן כללי, צפוי המחזור החודשי לאחר הלידה להיות שונה מזה שהיה לפניה. המחזור החודשי הראשון לאחר הלידה עשוי להיות כבד יותר מכפי שהיה קודם לכם. גם תדירותו יכולה להיות שונה והוא לא תמיד סדיר.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה: