הזעת לילה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הזעת לילה

הזעת לילההזעת לילה היא תופעה לא נעימה, בלשון המעטה, לאנשים שסובלים ממנה שתוצאותיה הן מצעי מיטה ובגדים רטובים לגמרי מזיעה.

אנשים שסובלים מהזעת לילה נאלצים לקום מהשינה מתוך הרגשת אי נוחות מוחלטת ולהחליף את המצעים והבגדים. ניתן לומר שבהחלט התופעה של הזעת לילה פוגעת באיכות החיים בצורה משמעותית.

הזעת לילה היא ביטוי רפואי למחלות שונות שקיימות בגוף והיא יכולה לסייע בהכוונה לאבחנות רפואיות חשובות. חשוב לציין שלא כל אדם שמזיע בלילה סובל מן התופעה.

גורמים להזעת לילה

הזעת לילה יכולה להעיד על כמה מקרים, ביניהם גיל המעבר וגם מצבים רפואיים שונים שבעצם הם הגורמים לתופעה:

גיל המעבר

גיל המעבר הוא הגורם השכיח ביותר לתופעה של הזעת לילית בשל השינויים ההורמונליים. הנשים הן שסובלות במיוחד מהתופעה מכיוון שבגיל זה מופיעים גלי חום שיכולים לבוא לידי ביטוי בהזעת לילה.

נשים רבות מטפלות בתסמינים השונים של גיל המעבר על ידי נטילת הורמונים, שגם הם עשויים לגרום להזעת לילה.

מחלות ממאירות

מחלות ממאירות במח העצב ובדם יכולות לבוא לידי ביטוי בהזעת לילה שהיא אחד מהמאפיינים הרפואיים של מחלות ממאירות שונות בדם. במקרים שבהם עולה החשד למחלות אלה יש לפנות לאבחון עמוק יותר שלהן.

מחלות

ישנן מחלות נוספות שהן נדירות יותר כמו תסמונת קרצינואיד, ברוצלוזיס, פאוכרומוציטומה, שחפת, אוסטאומייליטיס ואיידס שאחד מהתסמינים הבולטים שלהן הוא הזעה לילית בנוסף לתסמינים אחרים שמאפיינים כל מחלה בנפרד.

נטילת תרופות

גם תרופות מסוימות עלולות לגרום להזעת לילה, כשהנפוצות ביותר הן תרופות להורדת חום כמו אקמול. ידוע לכל שאחת מתופעות הלוואי של התרופות להורדת חום היא הזעה כשיורד חום הגוף.

זוהי תופעה אופיינית ואין צורך להיבהל מכיוון שהיא תיפסק עם הפסקת הנטילה של התרופות. בנוסף לתרופות אלה ישנן תרופות אחרות שגורמות להזעת לילה כמו תרופות להורדת סוכר, תרופות הורמונליות ותרופות נוגדות דיכאון.

גורמים נוספים

בנוסף לגורמים הרפואיים, ישנם עוד מצבים שעלולים לגרום להזעת לילה כמו שתיית משקאות אנרגטיים או קפאין במהלך היום, שמשפיעים על הגוף גם בעת השינה. הממריצים האלה נשארים במערכת הדם וגורמים לגוף להזיע.

גורם נוסף הוא דיאטה לקויה. לכן חשוב לשים לב למזון שצורכים לפני השינה. יש להימנע ממאכלים מתובלים בעלי ריח חזק כמו חומץ, בצל, שום ופלפל.

מהם התסמינים?

אנשים שסובלים מהתופעה הלא נעימה של הזעת לילה מדווחים על תסמינים כמו התעוררות באמצע הלילה בגלל בגדים ומצעים ספוגים מזיעה, על הזעה במקומות שונים בגוף, על שינה לא טובה בגלל ההזעה ובכלל על שיבוש סדר היום בגלל העייפות המצטברת.

אבחון

אדם שמתלונן על הזעה לילית חייב לעבור אבחון מקיף במטרה לשלול את הגורמים הרפואיים שתוארו מעלה. אבחון הזעת יתר כולל דיאגנוזה מעמיקה, שאלות לגבי התופעה, בדיקות דם, בדיקות גופניות ובדיקות הדמיה פולשניות במידה ומתגלה הצורך.

הרופאים בודקים תסמינים נוספים שמפריעים כמו ירידה במשקל, חום, רמת סוכר בדם, שיעול ועוד, ומתשאלים את האדם האם סבל מזיהום בעבר. במסגרת הבדיקות והאבחון מתייחסים הרופאים למשך הזמן שבו מופיעה הזעת יתר ולתדירות שבה היא מופיעה (באופן קבוע בכל לילה או בזמנים מסוימים).

בנוסף לבדיקות הפיזיות, האדם עובר תשאול אודות מצבו הרגשי שכן גם הוא יכול להיות מניע להזעת יתר. הפתרון במקרה זה הוא לתת תרופות פסיכיאטריות מפחיתות לחץ וחרדה לצד טיפול פסיכולוגי תומך כדי לתת לאדם את ההרגשה שהבעיה יכולה להיפתר ושניתן למצוא את הגורם לה, וכל זה כדי להוריד את תחושות הלחץ, החרדות והאשמה שהוא חש.

דרכי טיפול

הרפואה הקונבנציונלית טרם מצאה טיפול מונע להזעת לילה אלא רק דרכים להקלת הבעיה. בראש ובראשונה מומלץ לווסת את החימום בחדר השינה וללבוש בגדים קלילים, כך שאפשר יהיה להפחית את ההזעה.

לאנשים כבדי משקל שסובלים מהתופעה מומלץ להפחית ממשקלם ואולי בכך להקל על הבעיה. הרפואה מציעה שימוש בתרופות מסוגים שונים כטיפול בבעיה או השתלה של בוטוקס שגורם לנטרול הבלוטות של הפרשת הזיעה.

הרפואה האלטרנטיבית גם היא לא יודעת להצביע על הגורמים להזעת לילה, אולם היא מציעה דרכים שונות לטיפול בתופעות הלוואי שלה כמו שתייה מרובה, שתיית חליטות צמחים, הימנעות מצריכת אלכוהול ומשקאות שמכילים קפאין, אכילת מזונות קרירים, אכילת חלבונים מהצומח ומהחי, צריכת פחמימות מורכבות, עשיית מקלחות עם שמנים אתריים ועוד.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים

הפורטל המוביל לבריאות האישה: פוריות, הריון, רפואת נשים. פורטל המקום שבו תקבלי את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: נשים, תזונה, אסתטיקה, גיל ההתבגרות, גיל המעבר,גיל הזהב, רפואה ועוד מגוון רחב של נושאים.

אז מה היה לנו בכתבה: